ترامپ اسرار پنتاگون را برای طالبان فاش کرد!

رئیس‌جمهور آمریکا در گفت‌وگویی تلفنی، اسرار فهرست «بکش یا اسیر کن» پنتاگون را برای طالبان افشا کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، مقامات امنیت ملی آمریکا گفته‌اند دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور، اسرار فهرست «بکش یا اسیر کن» وزارت دفاع آمریکا را برای طالبان افشاکرده است.

در تاریخ ۲۶ فوریه (۱۰ اسفند)، آمریکا و طالبان توافق صلح طولانی مدت را در دوحه، قطر، امضا کردند. بر اساس این توافق آمریکا باید ۱۳ هزار نظامی خود را از افغانستان خارج و اولین مذاکرات داخلی افغانستانی را ۱۰ مارس (۲۰ اسفند) برقرار کند و ۵ هزار عضو طالبان را تا آن زمان آزاد کند.

مقامات امنیت ملی آمریکا از رئیس جمهور این کشور برای افشای اسرار فهرست «بکش یا اسیر کن» پنتاگون انتقاد کردند. از نظر آن‌ها رئیس جمهور پروتکل را نقض کرده است.

یک مقام ارشد وزارت دفاع گفت: «این تکان‌دهنده است که رئیس جمهور با این افراد درباره این فهرست صحبت کرده است. این یک افشای بزرگ از ما به رقیبی بود که هرگز از منافع خود برای صلح نگذشته است.»

بنابر گزارش‌ها، ترامپ با عبدالغنی برادر، یکی از رهبران اصلی طالبان، گفت‌وگوی تلفنی داشته است. او همچنین با امیر خان متقی، که در حمله‌هوایی آمریکا به طالبان مجروح شده بود، نیز صحبت کرده است.

فهرست «بکش یا اسیر کن» پنتاگون شامل سرکردگان، سرمایه‌داران، سازندگان بمب، حمل کنندگان سلاح در طالبان و القاعده می‌باشد.


بیشتر بخوانید: 

توافقنامه صلح آمریکا و طالبان امضا شد

متن کامل توافقنامه صلح آمریکا و طالبان


به دنبال امضای توافق‌نامه صلح بین واشنگتن و طالبان، اشرف غنی، رئیس‌جمهور افغانستان، حکمی برای آزادی شماری از اعضای طالبان امضا کرد. این اقدام مقدمه‌ای برای برآورده کردن خواسته‌های این گروه قبل از شروع مذاکرات داخلی در افغانستان بود.

از سال ۲۰۱۸ (۱۳۹۶) دولت آمریکا و طالبان در تلاش برای دستیابی به توافق صلح بودند که باعث می‌شد مشروط به آنکه افغانستان پناهگاه امنی برای تروریست‌ها نشود، نیرو‌های خارجی از افغانستان خارج شوند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ملیحه
۲۲:۵۷ ۲۱ اسفند ۱۳۹۸
میخواستم بگم ترامپ خیلی حال بهم زنی!
Canada
ناشناس
۲۰:۴۲ ۲۱ اسفند ۱۳۹۸
به دنبال هر نوع قرارداد صوری است که در انتخابات اتی رو کند .بعد هم زیرش میزند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۸ ۲۱ اسفند ۱۳۹۸
مشخصه که می خواد بهشون نزدیک بشه زیر پرچم خودش بگیرتشون و به جاشون در افغانستان کار کنن اینطوری می گه ما نبودیم طالبان بود

افغان ها دقت کنند که آمریکا جز آشوب و بدبختی برای کسی در خاورمیانه چیزی طلب نمی کنه و در این راه منافع گسترده ای داره که بابتشون هر کاری می کنه ، روی لازم باشه توافق و روز بعد خودش رهبر طالبان رو می کشه

وقتی سپاه در کنار روسیه و نیروهای عراق و سوریه داعش رو به خاک سیاه نشوند ترامپ ابوبکر بغدادی ملعون رو می کشه که به نام خودش بزنه کاری که کلی سنگ انداخت تا انجام نشه و بعد چند سال گفت این ابوبکر نمی تونه داعشو جون ببخشه اینو می کشیم یه افراطی دیگه بیا

امیدوارم در مورد افغانستان هرگز شاهد درگیری طالبان با مردم افغانستان و سیر جدیدی از جنایات نباشیم و بیدار باشند
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۷:۴۷ ۲۱ اسفند ۱۳۹۸
خیلی خوشحالم ،چون بالاخره این ویروس کرونا، دامان خودشونم گرفت.
عل‌الخصوص ترامپ مارمولک رو.
امیدوارم همه امریکا بگیره و کار رو یکسره بکنه، و حتی یک امریکایی هم جان سالم به در نبرن و همشون نفله بشن ، اونوقت شاید درد سینم کمی آروم بگیره، چون اونها سردارمون رو ازمون گرفتن ، و درد سینم همیشه باهامه و هیچوقت آروم نمیگیره، ولی شاید با نفله شدن تمام امریکاییها ، شاید، آروم گرفت، شاید.
Iran (Islamic Republic of)
مصمم
۱۳:۵۲ ۲۱ اسفند ۱۳۹۸
سؤال ؛
1 – آیا آمریکا از نابودی یک گروه تروریستی در یک کشور ضعیف ناتوان است تا جایی که مجبور به مذاکره و امضای صلح با آن می شود ؟
2 – آیا طالبان بر نظام استکباری و به زعم او کافر آمریکا گردن نهاده و بر تمام ادعاهای گذشتة خود در مقابل آمریکا خط بطلان کشیده است ؟
3 – آیا آمریکا با امضای صلح با طالبان و آزادی هزاران تن از اعضای طالبان زمینه را برای حاکمیت کامل طالبان بر افغانستان فراهم می کند ؟
4 – آیا طالبان دنبال تشکیل حکومتی شبیه آل سعود در افغانستان است که کاملاً تحت امر آمریکاست ؟
5 – آیا با توافق طالبان و آمریکا جریان تروریسم جهانی که امروز در انحصار وهابیت است مجموعة منسجم تری با ترکیب آمریکا و اسرائیل وآل سعود و طالبان بوجود خواهد آمد ؟ وووووووووووووووووووو
آخرین اخبار