ایجاد آرامش و شادی بهترین راه برای مقابله با بیماری کرونا

کارشناس ارشد روانشناسی بالینی گفت: خانه را به محل امن و آرام برای همه اعضای خانواده تبدیل کرده و با شادی بیماری کرونا را شکست دهید.

فاطمه السادات شهیدی کارشناس ارشد روانشناسی بالینی در گفت و گو  با  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ،  گفت: اضطراب شدید زندگی فرد را مختل و سیستم ایمنی را ضعیف می‌کند بنا بر این استرس در برابر  ویروس کرونا باعث می‌شود فرد  بیشتر مضطرب شود و باعث رشد این بیماری شود.

او افزود: فرد می‌خواهدا ز طریق فضای مجازی و شبکه‌های مجازی نامعتبر و تلویزیون و رادیو درمورد این بیماری بیشتر بداند و این ترس و اضطراب را در خود و دیگران افزایش می‌دهد.

او افزود: بعضی افراد که اخبار شبکه‌های بیگانه را دنبال می‌کنند باعث افزایش ترس و اضطراب در خود و دیگران می‌شوند، زیرا اخبار این شبکه‌ها کاملا نامعتبر است و افرادی که از قبل اضطراب منتشر داشتند ممکن است در این شرایط اضطراب و وسواس این افراد بیشتر شود و در آینده مشکلات اضطرابی بیشتری پیدا کنند.

او گفت: نحوه برخورد با این اضطراب این است که وقتی که می‌دانیم بارعایت بهداشت به این بیماری مبتلا نمی‌شویم رعایت بهداشت داشته باشیم و مرتب دست‌ها را شستشو دهیم که موثرترین روش برای پیشگیری از این بیماری است.

او گفت: اطلاعاتی که وزارت بهداشت از سایت‌های معتبر اطلاع رسانی می‌کند مانند خود سایت علوم پزشکی مراجعه کنیم و اخبار معتبر تلویزیون و رادیوی معتبر را فقط یکدفعه گوش دهیم.

شهیدی افزود: مردم اگر سوالی دارند از سامانه ۱۹۰ سوال بپرسند و بدانیم که این بیماری اولین و آخرین بیماری واگیردار نبوده و جالب است بدانیم که از هر ۱۰۰ نفر مبتلا به بیماری فقط ۲ نفر جان خود را از دست می‌دهند ومرگ و میربالایی ندارد، اما باید  بهداشت را رعایت کنیم.

او گفت: در این شرایط بهترین کار این است که در خانه بمانیم و در حیاط منزل یا قسمتی از منزل قدم بزنیم و پیاده روی کنیم و فاصله را رعایت کنیم .

شهیدی تصریح کرد: برای کاهش اضطراب با رعایت فاصله با اطرافیان در منزل ، گفتگو های امید آفرین، گوش دادن به موسیقی آرام بخش بیماری کرونا را شکست دهید.

او گفت: اگر اضطراب زیاد باشد حتما باید با روانپزشک و روانشناس مشورت کند تا بتواند اضطراب خود را کنترل کند و باید با اتحاد بحران را مدیریت کرد.

شهیدی افزود: افراد می‌توانند در منزل ورزش کنند و استراحت کنند و توکل به خداوند متعال و توسل داشته باشند که باعث آرامش می‌شود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار