رئیس اداره منابع طبیعی شاهرود:

۳۵۰ هزار اصله نهال آماده توزیع در شاهرود است

محمدرضا کشاورزیان از تولید سالانه ۳۰۰ الی ۴۰۰ هزار اصله نهال در شاهرود خبر داد و گفت: ۳۵۰ هزار اصله نهال طی هفته منابع طبیعی آماده توزیع است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، محمدرضا کشاورزیان رئیس اداره منابع طبیعی شاهرود با بیان اینکه سالانه ۳۰۰ الی ۴۰۰ هزار اصله نهال در بزرگ‌ترین نهالستان استان واقع در شاهرود توزیع و بین هشت شهرستان توزیع می‌شود، گفت: طی هفته منابع طبیعی ۳۵۰ هزار اصله نهال تا آخر هفته منابع طبیعی و درختکاری در شاهرود توزیع خواهد شد.

او بابیان اینکه روند توزیع نهال‌ها به این صورت خواهد بود که ابتدا در شهرستان‌ها و دهیاری‌های که قبلاً درخواست دادند توزیع و سپس از ۱۵ اسفند در اختیار مردم قرار می‌گیرد، افزود: عمده درخت‌های تولیدی شاهرود زیتون‌تلخ، عرعر، سنجد، توت، سرو نقره‌ای، سرو خمره‌ای و کاج را شامل می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی شاهرود بابیان اینکه به دلیل کم‌آبی سنجد یکی از اقلام مناسب و سازگار با این شرایط آب و هوایی است، ابراز داشت: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته با توجه به اقبال عموم برای سال آینده تولید ۴۰ الی ۵۰ هزار اصله سنجد آماده توزیع در دستور کار خواهد بود.

کشاورزیان بابیان اینکه پارک بوستان روستایی ابر به مساحت پنج هکتار درختکاری می‌شود، در ادامه تصریح کرد: در این خصوص برای دو بوستان روستایی میغان و ابر نیز اقدامات خوبی صورت گرفت و دهیاری‌های علاقه‌مند می‌توانند درخواست خود را به منابع طبیعی ارائه دهند تا زمین و درخت در اختیار آن‌ها قرار گیرد.

او بابیان اینکه امسال ۳۶ هکتار جنگل‌کاری در جنگل ابر انجام شد، افزود: کار آبخیزداری در پنج حوزه مغان، ابر، ابرسج، تاش و دهملا در حال انجام است که انجام ۱۰۰ هکتار مدیریت هرز آب، ۷۰۰ هکتار عملیات آبیاری سنواتی، ۱۰۰ هکتار کنترل هرزاب، ۶۰۰ هکتار عملیات بیولوژیک، توزیع ۱۰۰ تن جو بین بهره‌برداران، کپه کاری و نهال‌کاری در این پنج حوزه صورت گرفت.

رئیس اداره منابع طبیعی شاهرود بابیان اینکه بزرگ‌ترین جنگل دست کاشت تاغ در منطقه جیلان وجود دارد، ابراز داشت: نظیر همین اقدام برای خارتوران و دستجرد نیز در دستور کار است تا از این طریق حرکت شن‌های روان منطقه کنترل شود.

کشاورزیان بابیان طرح کاداستر اراضی ملی در شاهرود بالای ۷۰ الی ۸۰ درصد اراضی انجام‌شده است، تصریح کرد: برای ترویج آموزش بهره‌برداران تهیه و توزیع بروشور نیز از دیگر اقدامات منابع طبیعی طی یک سال گذشته بوده است.

انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار