تعطیلی مراکز بومگردی، برگزاری تور‌ها و برخی دیگر از خدمات مجوزدار

مراکز بوم گردی، برگزاری تور‌ها و برخی دیگر از خدمات مجوزدار ازسوی میراث فرهنگی و گردشگری خراسان جنوبی تعطیل اعلام شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛  عربی معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گفت: از هم اکنون تا اطلاع ثانوی به استناد مصوبه ستادملی پیشگیری و مبارزه با کرونا و جلسه فوق العاده استانی تمام مراکز بوم گردی باید تعطیل و با بنر و پارچه اطلاع رسانی کنند و همچنین استخر‌های عمومی مجتمع‌های آبدرمانی و گردشگری سلامت و هتل‌ها تعطیل هستند.

او افزود: همچنین برگزاری هرگونه مراسم از جمله عروسی، جشن تولد و سایر مراسم‌ها لغو و اکیدا ممنوع است.

عربی گفت: پذیرش تور و مسافر گروهی با هر عنوان در هتل، مهمانپذیر، مجتمع‌های گردشگری و سایر مراکز اقامتی ممنوع بوده و در صورت مشاهده بدون اغماض واحد خاطی تعطیل و پلمپ می‌شود.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان  افزود: برگزاری تور‌های داخلی و خارجی توسط دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری و یا راهنمایان گردشگری و لیدر‌های محلی به هیچ عنوان مجازنیست وباید لغو شود.

او گفت: استعمال قلیان به هر طریق ممکن در سفره خانه‌های سنتی و سایر مراکز تحت پوشش اکیدا ممنوع و در صورت مشاهده ضمن تعطیلی واحد، آلات جمع آوری می‌شود.

عربی افزود: پذیرش مسافر انفرادی در هتل‌ها با رعایت دقیق مقررات بهداشتی و داشتن مواد ضدعفونی کننده و استاندارد‌های بهداشت محیط خواهد بود.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گفت: مدیران ادارات و دفاتر نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مکلف و موظف هستند، شخصاً ضمن مکاتبه و ابلاغ با همراهی تیم نظارتی نسبت به بازدید‌های مستمر و اجرای موارد ابلاغی به فوریت اقدام کنند.

انتهای پیام /ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.