انصراف نامزد دموکرات از ادامه رقابت‌های انتخاباتی آمریکا

در آستانه یکی از تاثیرگزارترین انتخابات درون‌حزبی دموکرات‌ها در روز سه‌شنبه، امی کلوبچار از ادامه رقابت‌های انتخاباتی آمریکا انصراف داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی‌ان‌ان، همزمان با برگزاری یکی از رای‌گیری‌های سرنوشت ساز در روز سه‌شنبه در آمریکا، امی کلوبچار، یکی از نامزدهای دموکرات انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا از ادامه رقابت‌های انتخاباتی انصراف داد و تاکید کرد که به نفع جو بایدن از انتخابات کناره‌گیری کرده است.

کلوبچار عملکرد ضعیفی در انتخابات درون‌حزبی در ایالت کارولینای جنوبی داشت و پس از آن تصمیم به انصراف از ادامه رقابت‌های درون حزبی دموکرات‌ها گرفت.

پیش از کلوبچار نیز پیت بوته‌جج از ادامه رقابت‌ها انصراف داد. واشنگتن در این‌باره اعلام کرده بود که باراک اوباما در پشت‌پرده این انصراف بوده و این اقدام را در راستای تضعیف جایگاه برنی سندرز و بهتر شدن شرایط جو بایدن در انتخابات آتی ریاست جمهوری انجام داده است.

انتخابات ریاست جمهوری آتی آمریکا در نوامبر سال جاری میلادی انجام خواهد شد و جو بایدن از شرایط بهتری در میان دموکرات‌ها برخوردار است. ترامپ بارها بایدن را «جو خوابالو» خطاب کرده و برای خارج کردن او از دور انتخابات متوسل به رئیس‌جمهور اوکراین شده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار