رویگردانی افراد حاضر در کلیسا از مایکل بلومبرگ

افراد رنگین‌پوست حاضر در اجتماع انتخاباتی مایکل بلومبرگ، هنگام سخنرانی وی در آلابامای آمریکا، به او پشت کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبرگزاری کنگره آمریکا (هیل)،  افراد سیاهپوست حاضر در سخنرانی روز یک‌شنبه مایکل بلومبرگ، نامزد انتخاباتی دموکرات‌ها، در کلیسای تاریخی شهر سِلما در آلابامای آمریکا از او روی گرداندند.

فیلم‌ها و تصاویری که در اینترنت منتشر شده حاکی از آن است که تعدادی از معترضان زمانی که بلومبرگ شروع به سخنرانی درباره «یک‌شنبه خونین» کرد، به او پشت کردند.

اما بلومبرگ بی‌اعتنا به این اعتراضات به صحبت‌های خود ادامه داد و حتی در قسمتی نیز به اهداف انتخاباتی خود از جمله ارتقاء «عدالت اقتصادی» برای آفریقایی-آمریکایی‌ها و تعهد خود به این امر اشاره کرد.   

او در بخشی از سخنان خود گفت: « دکتر کینگ [مارتین لوتر کینگ، رهبر جنبش حقوق مدنی آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار] این را متوجه شد که حق رأی اولین قدم در راه برابری و عدالت است، یعنی ثروت در این کشور نباید به نژاد یا قوم خاصی اختصاص یابد. این ابتکار عمل من در گرینوود است. شاید شما درباره گرینوود در تالسا، اکلاهما شنیده باشید اما من، مانند بیشتر آمریکایی‌ها تا سال گذشته چیزی از آن نمی‌دانستم. این منطقه تا سال ۱۹۲۱ یک منطقه مرفه و پررونق برای سیاه‌پوستان بود تا اینکه یه مشت سفید پوست حمله کرده و آن را ویران کردند. بیش از ۲۰۰ آفریقایی-آمریکایی در این زمان کشته‌ شدند.»

بلومبرگ در بخشی از سخنرانی خود با اشاره به سرکوب رأی دهندگان گفت: «به نظرم شخصی اشتباهی در خیابان ۱۶۰۰ پنسیلوانیا زندگی می‌کند.»

این سخنرانی بلومبرگ دو روز قبل از سه‌شنبه بزرگ صورت گرفت.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار