بختیاری مطرح کرد؛

شهروندان تا حد امکان کمک‌های نقدی خود را به کمیته امداد واریز کنند

رئیس کمیته امداد درباره هفته نیکوکاری امسال در سراسر کشور توضیحاتی داد.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) اظهار کرد: امسال هفته نیکوکاری در سراسر کشور با شعار عید را به خانه هایشان ببریم از امروز دهم اسفندماه آغاز شده است.

بختیاری گفت: هفته نیکوکاری تا ۱۶ اسفندماه ادامه دارد و ما در سال گذشته بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان در هفته نیکوکاری برای مددجویان و نیازمندان جمع‌آوری کردیم.

او با بیان اینکه امسال ۱۰ هزار پایگاه برای جمع آوری کمک‌های مردم در هفته نیکوکاری در نظر گرفته شده است، ادامه داد: با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور ، مردم تنها از طریق پایگاه‌ها و سامانه کمیته امداد کمک‌های خود را واریز کنند.

بختیاری بیان کرد: ترجیحاً مردم سعی کنند از کمک‌های غیرنقدی خودداری و تا حد امکان به صورت نقدی واریز کنند، همچنین  کمک‌های غیرنقدی از جمله یخچال ،وسایل گرمایشی و سرمایشی و مواردی که بتوان آن را ضدعفونی کرد را می توانند ارسال کنند.

رئیس کمیته امداد ادامه داد :در حال حاضر فعالیت صندوق‌های صدقات در کشور متوقف شده است و تنها از طریق سامانه پیامکی کمیته امداد این امر صورت می‌گیرد.

بختیاری افزود: شهروندان می‌توانند با ارسال عدد ۱ به سامانه پیامکی ۸۷۷۷ هر مبلغی که می خواهند را واریز کنند.

رئیس کمیته امداد با بیان اینکه در آیین ما آمده است که پرداخت صدقه دفع بلا می کند ادامه داد :در شرایط فعلی و با وجود این ویروس منحوس بهترین راه ارسال کمک‌های نقدی است.

بختیاری با بیان اینکه تا پایان دی ماه بیش از ۳۰۹ میلیارد تومان از صندوق صدقات جمع آوری شده است، افزود: با همکاری ستاد اجرایی بنیاد مستضعفان، وزارت بهداشت و سازمان برنامه و بودجه در کمیته امداد امام خمینی ستادی تشکیل شد که از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد و بهزیستی حمایت شود و آن‌ها را از نگرانی‌های این ویروس رها کند.

او افزود: این ستاد در مرکز با ریاست معاون حمایت و سلامت و در استان‌ها با رهبری مدیرکل کمیته امداد هر استان در حال پیگیری است.

بختیاری با بیان اینکه در این امر بسیج سپاه وارد کار شده است، ادامه داد: برای مقابله با این ویروس و در جهت حمایت از مددجویان و افراد ناتوان ایجاد قرارگاهی سامان یافته مورد نیاز است.

او با بیان اینکه امسال با آغاز هفته نیکوکاری امکان زدن زنگ نیکوکاری وجود ندارد افزود: در حال حاضر بالغ بر ۷۵ هزار بیمار صعب العلاج و یک میلیون و ۲۰۰ هزار زن سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی قرار دارند.

بختیاری بیان کرد :مراقبت و مسئولیت سنگین این افراد در این شرایط کشور بر عهده ماست.

او خاطرنشان کرد: طرح اکرام و محسنین در حال پیگیری است به طوری که بیش از ۱۳۰ هزار یتیم تحت حمایت ۶۹۹ هزار حامی قرار دارند.

بختیاری گفت: در طرح یک میلیون حامی امیدوار هستیم دست نوازش مردم بر سر ایتام کشیده شود و تاکنون رقم بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان برای ایتام جمع‌آوری شده است.

او با بیان اینکه فرهنگ احسان و نیکوکاری برکت الهی است و خدا وعده داده است که هر میزان که احسان کنید ده برابر آن را عطا خواهد کرد ادامه داد: پیش بینی شده در سال ۹۹ صندوق‌های امداد ولایت را در مساجد توسعه دهیم و در حال حاضر ۳۰۰۰ مرکز نیکوکاری در مساجد سراسر کشور راه‌اندازی شده است.

بختیاری با بیان این که در صندوق امداد ولایت تسهیلات تا ۵ میلیون تومان بدون کارمزد اعطا خواهد شد و مبالغ بالای ۵ میلیون تومان با کارمزد ۳ درصد اعطا می‌شود ادامه داد: ما معتقد به بانکداری اسلامی هستیم.

رئیس کمیته امداد با بیان این که کتاب و ۲۵۰ هزار خیّر در صندوق امداد ولایت سپرده گذاری کردند و چیزی بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان سپرده آنهاست، افزود: تاکنون دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان وام قرض الحسنه پرداخت شده است.

بختیاری ادامه داد: برای صندوق امداد ولایت در سال ۹۹ بودجه سه هزار میلیارد تومانی در نظر گرفته شده است که در مصارفی مانند اعطای وام مسکن، اشتغال و تامین جهیزیه و ... استفاده می‌شود.

او گفت:۸۰ درصد تسهیلات کمیته امداد به مددجویان و ۲۰ درصد از آن به افراد نیازمند بیرون از خانواده کمیته امداد تعلق می گیرد.

بختیاری گفت: ما حق وام دادن به پرسنل خود را از طریق صندوق امداد ولایت به هیچ عنوان نداریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۷ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام احتراما به استحضار می رساند چنانچه امکان دارد مستمری بگیران کمیته امداد امام خمینی کاشمر خلیل آباد عیدی مددجویان کمیته امداد امام خمینی کی واریز میشود تشکر کاشمر و خلیل زن بیسپرت تنها داری بیماری تنفسی قلبی از ناحیه پاهام آ رتروز شدید هستم محبت کنید پیگیری کنید تشکر
آخرین اخبار