کشف بیش از ۲ تن مواد شوینده غیر مجاز در نهاوند

 رئیس شبکه بهداشت و درمان نهاوند گفت: بیش از ۲ تن مواد شوینده غیر مجاز در نهاوند کشف شد.

کشف یبش از ۲تن مواد شوینده غیر مجاز در نهاوندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،  دکتر مومنعلی دارابی،  رئیس شبکه بهداشت و درمان نهاوند گفت: بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ کیلوگرم انواع مواد شوینده غیرمجاز در یک کارگاه غیرمجاز در نهاوند کشف و این کارگاه پلمپ شد.

او افزود: این مواد شوینده غیر بهداشتی بیشتر شامل مایع دستشویی و ظرف‌شویی بود که پس از دریافت گزارشی مردمی مبنی بر تولید مواد شوینده به‌صورت غیرقانونی دریکی از مناطق نهاوند بازرسان شبکه بهداشت به این مکان اعزام شدند و با هماهنگی قضایی این واحد غیر مجاز پلمپ شد.

دارابی گفت: این کارگاه غیرمجاز تولید مایع دستشویی و ظرف‌شویی در حدود ۱۰ کیلومتری جاده نهاوند قرار دارد که به‌صورت غیرمجاز و کاملاً غیربهداشتی اقدام به تولید مایع دستشویی و ظرف‌شویی می‌کرد.

 رئیس شبکه بهداشت و درمان نهاوند با اشاره به بازرسی از این مکان بیان کرد: توسط بازرسان نظارت بر مواد غذایی و آرایش بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان و اماکن نیروی انتظامی این مکان غیرمجاز کشف و پلمپ شد.

دارابی گفت: این کارگاه با استفاده از مواد اولیه کاملاً غیربهداشتی، شیمیایی و غیراستاندارد اقدام به تولید مواد شوینده می‌کرد.

او ادامه داد: این کارگاه فاقد هرگونه مجوز فعالیت از اداره استاندارد، صنعت و معدن و نیز دانشگاه علوم پزشکی بوده است به همین دلیل پلمپ شد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان نهاوند افزود: پس از بازرسی‌ها از این کارگاه ۱۳۲ گالن ۱۰ کیلوگرمی مواد شوینده، ۳ بشکه ۱۶۰ کیلوگرمی محلول، ۲ بشکه ۲۰۰ کیلوگرمی اسیدسولفوریک و ۴ گالن اسانس و نمک صنعتی و دیگر مواد غیر مجاز کشف شد.

دارابی بابیان اینکه در بحث سلامت شهروندان باکسی تعارف نداریم، گفت: درمجموع از این کارگاه بیش از ۲۲۰۰ کیلوگرم انواع مواد کشف‌شده کاملاً غیربهداشتی و غیرمجاز تولیدشده کشف‌ شده است.

او ادامه داد: این مکان با دستور قضایی و با حضور نیروی انتظامی پلمپ و مسئول این کارگاه نیز با تشکیل پرونده به دستگاه قضایی معرفی شد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان نهاوندگفت: کارشناسان و بازرسان این اداره برای خدمت‌رسانی به مردم آماده هستند و از همشهریان درخواست داریم که مواردی را که مربوط به‌سلامت همشهریان است به این اداره اطلاع دهند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.