میت رامنی: آماده مواجهه با تبعات غیرقابل تصور موافقت با عزل ترامپ هستم

سناتور جمهوری‌خواه ایالت یوتا اعلام کرد منتظر پیامد‌های موافقت با بند‌های استیضاح رئیس‌جمهور آمریکا در سنا است.

رامنی: منتظر تبعات غیرقابل تصور موافقت با عزل ترامپ هستمبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، میت رامنی، سناتور ایالت یوتا اعلام کرد منتظر پیامد‌های غیرقابل تصور اقدام خود برای دادن رای موافق به بند‌های استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا است.

رامنی تنها سناتور جمهوری خواهی بود که در جلسه محاکمه استیضاح ترامپ رای مثبت به عزل او داد. وی در مصاحبه‌ای که روزنامه نیویورک تایمز منتشر کرد، گفت: نمی‌دانم (این کار) چه پیامد‌هایی خواهد داشت، ولی قطعا پیامد‌هایی در انتظارم خواهد بود.

رامنی در این مصاحبه که روز چهارشنبه اندکی پس از رای سنا به تبرئه ترامپ انجام شد، گفت تا آخرین روز جلسات محاکمه استیضاح و جلسات پرسش و پاسخ تصمیمی در خصوص رای مثبت به بند‌های استیضاح نگرفته بودم. رای ندادن برای برخورداری از منافع و موقعیت سیاسی بهتر باعث عذاب وجدان من می‌شد. سناتور ایالت یوتا در ادامه افزود: بنابراین انتخاب دیگری نداشتم.

رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه پس از تبرئه شدنش در مجلس سنا، از میت رامنی به شدت انتقاد کرد.

رئیس جمهور آمریکا در آغاز این سخنرانی گفت: چند هفته پیش و حتی دیروز، جمهوری خواهان و رهبران شجاع ما، این خرد و قدرت را داشتند که آنچه را که همه می‌دانند صحیح است، انجام دهند. من از کسانی که از اعتقاد خود برای توجیه کارهایشان که می‌دانند اشتباه است، استفاده می‌کنند، (اشاره به میت رامنی) دل خوشی ندارم. همچنین از کسانی که می‌گویند «برای تو دعا می‌کنم» (اشاره به نانسی پلوسی) در حالی که می‌دانند حقیقت ندارد هم خوشم نمی‌آید.

ترامپ در ادامه گفت: من و خانواده‌ام از سوی افرادی فاسد و متقلب، یک مصیبت وحشتناک را گذرانده‌ایم. آن‌ها هر کاری که لازم بود برای نابودی ما انجام دادند و با این کار به کشورمان به بدترین شکل آسیب زدند.

میت رامنی بار‌ها اعتقادات مذهبی خود را به عنوان دلیلی برای متهم کردن رئیس جمهور آمریکا عنوان کرده است. نانسی پلوسی هم تاکنون بار‌ها اعلام کرده که برای دونالد ترامپ و خانواده او دعا می‌کند. در ماه دسامبر سال گذشته میلادی، زمانی که از او پرسیده شد آیا از ترامپ متنفر است، گفت از هیچ کس متنفر نیست، زیرا مذهب او کاتولیک است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار