سایه شوم استیضاح همچنان بر سر ترامپ؛

دموکرات‌ها: هیچ مانع قانونی برای استیضاح دوباره رئیس‌جمهور نداریم

برغم تبرئه دونالد ترامپ در مجلس سنا، دموکرات‌ها همچنان مصمم به انجام تحقیقات درباره اقدامات غیرقانونی دولت او هستند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کردند اگرچه دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور در محاکمه استیضاح تبرئه شد، اما این بدان معنا نیست که آن‌ها تحقیقات درباره دولت او را متوقف می‌کنند.

در حال حاضر دموکرات‌ها در حال بررسی این موضوع هستند که موارد خلاف قانون اقدامات دولت را بررسی کنند یا با استفاده از تحقیقات پیشین خود در پرونده استیضاح دونالد ترامپ، کار خود را در این زمینه ادامه دهند.

اما سوای مسیری که دموکرات‌ها برای تحقیقات درباره دولت ترامپ در پیش می‌گیرند، آن‌ها اطمینان دارند که اقدامات غیرقانونی زیادی از سوی دولت هنوز افشا نشده است. یکی از اعضای کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا گفت: هنوز معتقدم که دونالد ترامپ مرتکب جرایمی شده و ما نمی‌توانیم اجازه دهیم او از مسئولیت جرائم خلاف قانون اساسی شانه خالی کند.

یک روز پس از تبرئه ترامپ در سنا، نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد مجلس منتظر نتیجه چندین شکایت، از جمله موارد مربوط به اسناد مالی ترامپ در بانک دویچه وله است. از سوی دیگر جرالد نادلر، رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد همچنان پیگیر شهادت جان بولتون در خصوص مراودات ترامپ با همتای اوکراین اش خواهد بود. 

دموکرات‌ها همچنین اعلام کردند اوایل هفته آینده در خصوص تحقیقات درباره رئیس جمهور تصمیم گیری خواهند کرد. از سوی دیگر جمهوری خواهان نیز اعلام کردند پیگیر تحقیقات درباره فعالیت‌های خانواده بایدن‌ها در اوکراین خواهند بود. دموکرات‌ها معتقدند که اصرار دولت بر تحقیقات علیه جو بایدن و پسرش گواه دیگری است که باید این اقدامات مورد بررسی قرار گیرد.

در عین حال دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا می‌گویند بر مبنای قانون اساسی آن‌ها هیچ مانعی برای استیضاح دوباره ترامپ ندارند.

مجلس سنای آمریکا بامداد روز پنجشنبه، ۱۷ بهمن، رای‌گیری نهایی خود درباره پرونده استیضاح ترامپ را برگزار کرد و سناتور‌های آمریکایی در نهایت رای به تبرئه او دادند. از آنجایی که اکثریت سنا (۵۳ کرسی از ۱۰۰ کرسی) را جمهوری‌خواهان به عنوان هم‌حزبی‌های ترامپ در اختیار دارند این رای دور از انتظار نبود.

ماه اوت سال ۲۰۱۹ (مرداد ماه) یک افشاگر ناشناس که مقامات آمریکا به دلیل مسائل امنیتی از افشای هویت وی خودداری کردند، محتوای گفت‌وگوی تلفنی ترامپ و زلنسکی را فاش کرد. بر اساس مطالب افشا شده، ترامپ با قطع کمک‌های نظامی آمریکا به اوکراین سعی داشته تا با هدف بدنام کردن «جو بایدن» رقیب انتخاباتی بالقوه‌اش، اوکراین را به تحقیقات درباره پسر بایدن وادار کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۰:۴۸ ۲۰ بهمن ۱۳۹۸
«أعوذ بِاللَّهِ مِنَ الشَّیطَانِ الرَّجِیمِ»
« بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ »
مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ وَالَّذِينَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّارِ رُحَمَاءُ بَيْنَهُمْ
" صدق الله العظیم " یا " صدق الله العلی العظیم".
لبیک یا رسول الله ص .
السلام علیک یا اباصالح المهدی/ اللهم عجل لولیک الفرج و العافیه و النصر و اجعلنا من خیر اعوانه و انصاره و المستشهدین بین یدیه .
والسلام وصلوات التماس دعا .
آخرین اخبار