رهایی تالاب بندون ایذه از چنگال زباله‌ها

رئیس اداره محیط زیست ایذه از حمل زباله‌های تلنبار شده در حاشیه تالاب بندون و پاکسازی این محل خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، احمد امیری رئیس اداره محیط زیست شهرستان ایذه با بیان اینکه برخی از اهالی روستا‌های حاشیه تالاب بندون اقدام به ریختن زباله در یک نقطه از این محل می‌کردند، گفت: امروز با همکاری دهیاری روستای کلدوزخ یک، جمع‌آوری و حمل این زباله‌ها آغاز و هم اکنون نیز ادامه دارد.

او از اجرا نشدن طرح مدیریت پسماند در این شهرستان انتقاد کرد و اظهار داشت: مسئول جمع‌آوری زباله‌ها در شهر و حاشیه آن شهرداری، و در روستای و حاشیه آن دهیاری است.

امیری تصریح کرد: این نهاد‌ها باید با همکاری فرمانداری و بخشداری و با طی مراحل قانونی نقاطی را برای محل دفن زباله معرفی کرده و اقدامات لازم را انجام دهند که تاکنون این امر در شهرستان ایذه انجام نشده است.

کمبود محل دفن زباله در روستا‌های حومه شرقی ایذه

علیرضا احمدی دهیار روستای کلدوزخ یک گفت: روستا‌های حومه شرقی تالاب با بیش از ۲۰ هزار نفر جمعیت چندین سال است که با معضل نبود محل دفن زباله دست و پنجه نرم می‌کنند، مساله‌ای که گریبان شهر ایذه را هم گرفته است.

او اذعان داشت: زباله‌هایی که به تازگی رسانه‌ای شده و امروز توسط دهیاری جمع آوری و حمل شدند یک هزارم زباله‌های حاشیه قبرستان روضه الزهرا نبودند.

احمدی بیان کرد: برخی از تالار‌های برگزار کننده مراسم ها، و اهالی روستا‌های مجاور اقدام به تخلیه زباله در حاشیه تالاب بندون می‌کردند که در چند نوبت شکایت رسمی هم از طرف دهیاری کلدوزخ یک صورت گرفت.

این مقام مسئول در ادامه به اقدامات محیط زیستی انجام شده در منطقه سخن اشاره کرد و گفت: دهیاری کلدوزخ یک، چند سالی است در ایام نوروز با توزیع کیسه زباله و جزوه پویش، جمع آوری زباله از دامان دشت بندون را انجام می‌دهد.

او اظهار داشت: به دلیل جمعیت بالای روستا‌های حومه شرقی بخش مرکزی ایذه بار‌ها پیشنهاد اختصاص یک جایگاه برای دفع زباله به مراجع متولی داده شد، اما هیچ اقدامی صورت نگرفت.

دهیار کلدورخ یک ادامه داد: بهمن سال ۹۳ با همکاری بخشداری و دهیاری‌ها نزدیک به ۱۵۰ سرویس کامیون زباله که در سال‌های گذشته در حاشیه سالن ورزشی این منطقه تلنبار شده بود جمع آوری شد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.