شیف: ترامپ ممکن است آلاسکا را هم به روس‌ها بفروشد!

نماینده دموکرات آمریکایی اعلام کرد اگر رئیس‌جمهور آمریکا کنترل نشود ممکن است در ازای حمایت روس‌ها از او در انتخابات آتی، پیشنهاد فروش آلاسکا را به آن‌ها ارائه کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فاکس نیوز،  آدام شیف، رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا، که در نشست سنا درباره لزوم استیضاح سنا شرکت داشته است، هشدار داد اگر معاملات و روابط  دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور، با اوکراین تخلفات قابل استیضاح نیست، در این صورت دیگر هیچ چیز مانع از تلاش وی برای چنگ زدن بی‌پرواتر به قدرت نخواهد شد و تا جایی پیش خواهد رفت که ممکن است از آلاسکا به عنوان ابزار چانه‌زنی‌ها با ”روس‌ها“ برای حمایت در انتخابات ۲۰۲۰ استفاده کند.

فاکس نیوز در گزارشی در این‌باره نوشت: شیف این فرضیه بسیار بعید را در اظهارات پایانی‌اش در نشست سنا درباره لزوم استیضاح ترامپ مطرح کرد. وی از جمهوری‌خواهانی که بر تخلف ترامپ در موضوع اوکراین اذعان کرده‌اند، خواست از ”ریاست‌جمهوری سهل‌الوصول“ جلوگیری کنند.

 گفت: ”اگر سوءاستفاده از قدرت، قابل استیضاح نباشد... ترامپ ممکن است در ازای حمایت روس‌ها در انتخابات بعدی، آلاسکا را به آن‌ها پیشنهاد کند یا تصمیم بگیرد برای همیشه به مارالاگو (عمارت ترامپ در فلوریدا) برود و اداره کشور را به دست جرد کوشنر بسپارد، و تصمیم‌گیری درباره این را که آیا باید وارد جنگ شد یا خیر، به او محول کند. چون این چیز‌ها الزاماً مجرمانه نیست، این استدلال امکان این را فراهم می‌کند که نتوان او را برای چنین سوءاستفاده‌هایی از قدرت هم استیضاح کرد. معلوم است که چنین چیزی احمقانه است؛ فراتر از احمقانه، چنین چیزی خطرناک است. “

آمریکا (ایالت) فعلی آلاسکا را سال ۱۸۶۷ با قیمت انتقالی حدود ۱۲۰ میلیون دلار امروز خرید. ویلیام سوارد، وزیر خارجه وقت در دوره ریاست جمهوری آبراهام لینکلن مدت‌های زیادی برای این معامله تلاش کرده بود. آلاسکا سوم ژانویه ۱۹۵۹ به چهل و نهمین ایالت آمریکا تبدیل شد.

وکلای مدافع ترامپ در پاسخ گفتند دموکرات‌ها از روز نخست ریاست جمهوری ترامپ برای استیضاح وی تلاش کرده‌اند، که این چیزی کم از تلاش برای بی اثر کردن انتخابات سال ۲۰۱۶ و تلاش برای شکل دادن به انتخابات بعدی ندارد.

فاکس نیوز در ادامه نوشت: شیف، که از صریح‌ترین منتقدان ترامپ است، به خاطر اظهارات اغراق‌آمیزش با انتقاد‌هایی رو به رو شده است. وی در نشست مجلس نمایندگان برای بررسی درباره لزوم استیضاح ترامپ، روایتی اغراق‌آمیز درباره گفت‌وگوی تلفنی جنجالی ترامپ با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، قرائت کرد.

شیف در حالی که ظاهراً متن گفت‌وگوی تلفنی را از روی یک تکه کاغذ می‌خواند، گفت: ”می خواهم لطفی به من کنید. فقط هفت بار می‌گویم، پس بهتر است خوب گوش کنید. می‌خواهم اطلاعات تخریب‌کننده‌ای درباره رقیب سیاسی‌ام (جو بایدن) پیدا کنید. می‌فهمید؟ اطلاعات زیاد در هر زمینه‌ای. “

ترامپ که به خاطر فشار ظاهری بر اوکراین برای تحقیق درباره جو بایدن و پسرش تحت فشار است، بعد از این ماجرا خواستار استعفای شیف شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار