افزایش واردات محصولات پزشکی و کشاورزی چین در پی شیوع کرونا

وزارت بازرگانی چین از افزایش واردات مواد خام و مواد مرتبط با پزشکی در پی شیوع کروناویروس خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، در پی شیوع ویروس کرونا، چین اعلام کرد محصولات کشاورزی و پزشکی بیشتری را وارد خواهد کرد.

وزارت بازرگانی چین امروز سه شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد این کشور واردات مواد مرتبط با پزشکی و مواد خام را گسترش خواهد داد و از واردات برای افزایش عرضه محصولات کشاورزی و دامی داخلی از جمله گوشت استفاده خواهد کرد.

از سوی دیگر در پی شیوع ویروس کرونا، ازبکستان ۲۵۰ نفر از شهروندان خود را از چین خارج کرد و قرار است این افراد پس از ورود به تاشکند، پایتخت ازبکستان در قرنطینه قرار گیرند.

شرکت هواپیمایی «ازبکستان ایرویز» در بیانیه‌ای اعلام کرد مسافران این پرواز که از پکن عازم تاشکند، پایتخت ازبکستان شدند، همراه شماری دکتر و متخصص و نیز تجهیزات محافظتی بودند.

همچنین وزارت خارجه ازبکستان امروز سه شنبه اعلام کرده هواپیمای دیگری را به زودی عازم ووهان چین، مرکز شیوع ویروس کرونا خواهد کرد تا شهروندان ازبک را از این شهر خارج کند.

گفتنی است شمار قربانیان ویروس کرونا در جهان به ۴۲۷ نفر رسیده که دو مورد آن خارج از چین (فیلیپین و هنگ کنگ) بوده است. همچنین آمار مبتلایان به این ویروس نیز به ۲۰ هزار و پانصد نفر رسیده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۷:۱۴ ۱۹ بهمن ۱۳۹۸
به نظرم ما باید کرونا وارد کنیم میگن خیلی خوبه لاقل جمعیت تعدیل میشه هم مشکل بیکاری حل میشه هم مسکن
آخرین اخبار