محدودیت‌های شدید در کره شمالی برای دیپلمات‌های خارجی

در ادامه اتخاذ تمهیداتی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا، کره شمالی محدودیت‌های سنگینی را برای دیپلمات‌های خارجی در نظر گرفته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی تاس، سفارت روسیه در پیونگ یانگ امروز سه شنبه با انتشار پیامی در حساب فیس بوک خود اعلام کرد در ادامه اتخاذ تمهیداتی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا، وزارت امور خارجه کره شمالی با ابلاغ دستوری، محدودیت‌هایی را برای دیپلمات‌های خارجی که وارد این کشور می‌شوند و از آنجا خارج می‌شوند، در نظر گرفته است.

طبق آنچه در پیام فیس بوکی سفارت روسیه آمده است: ورود و خروج از این کشور برای اعضای گروه‌های دیپلماتیک که به دنبال خرید کالا و همچنین جذب کارمندان جدید هستند، ممنوع است. در صورت ورود به کشور به دلیل ضرورت یا شرایطی که شما هیچ کنترلی بر آن ندارید، فقط پس از یک قرنطینه ۱۵ روزه که در بخش‌های ورودی مستقر هستند، مجاز به ورود به پیونگ یانگ هستید.

سفارت روسیه همچنین اعلام کرد مقامات کره شمالی شرایط قرنطینه را برای دیپلمات‌ها و کارمندان سازمان‌های بین المللی که هم اکنون در پیونگ یانگ مشغول به کار هستند، سخت کرده است. به همه افراد خارجی دستور داده شده است که در ساختمان‌های سفارتخانه خود بمانند و از محوطه‌های دیپلماتیک کره شمالی که تعدادی از هیئت‌های سازمان‌های بین المللی و مجتمع‌های مسکونی در آن قرار دارند، تا ۱۵ فوریه ۲۰۲۰ خارج نشوند.

در همین حال، مقامات ارائه خدمات به خارجی‌ها در هتل‌ها، فروشگاه‌ها، رستوران‌ها و برخی مکان‌های عمومی پیونگ یانگ را به حالت تعلیق درآورده اند. همچنین به خارجی‌ها گفته شده از مغازه‌های مستقر در محوطه دیپلماتیک استفاده کنند.

کره شمالی به منظور مقابله با انتشار ویروس کرونا، پیشتر همه مرز‌های زمین و هوایی خود را با چین بست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار