۱۶۵ نفر زندانی جرائم غیر عمد در زندان‌های خراسان جنوبی

۱۶۵ زندانی جرائم غیر عمد در زندان‌های خراسان جنوبی چشم انتظار کمک خیران برای آزادی هستند.

۱۶۵ نفر زندانی جرائم غیر عمد در زندان‌های خراسان جنوبی

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، هاشمی مدیر کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی خراسان جنوبی در جلسه هم اندیشی مدیران عامل بانک‌ها با ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه استان گفت: ۱۶۵ نفر از زندانیان استان به دلایل جرائم غیر عمد در زندان هستند که بدهکارند نه بزهکار و باید سعی کنیم زمینه آزادی این افراد را فراهم کنیم.

او افزود: از ابتدای امسال ۶۲ نفر از زندانیان استان که بیش از ۹ میلیارد تومان بدهکار بودند از زندان‌های استان آزاد شدند که شکات پرونده‌ها بیش از ۴ میلیارد تومان را گذشت کردند.

هاشمی بیان کرد: از این تعداد ۴۱ نفر بدهی مالی داشتند و ۱۸ نفر به دلیل مهریه و ۲ نفر نیز به دلیل پرداخت نکردن نفقه و ۱ نفر هم به دلیل دیه در زندان‌های استان بودند که از زندان آزاد شدند.

مدیر کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی خرسان جنوبی ادامه داد : پارسال نیز ۱۳۵ نفر از زندانیان استان با کمک‌های مردمی ستاد رسیدگی به امور دیه از زندان‌های استان آزاد شدند که بالغ بر ۱۶ میلیارد تومان بدهی داشتند که ۱۰ میلیارد تومان شکات پرونده‌ها گذشت کردند.

حجت الاسلام حمیدی رئیس کل دادگستری استان هم تصریح کرد: افراد حقیقی تعامل بسیار خوبی با ستاد دیه دارند و نزدیک به ۵۰ درصد طلب خود را گذشت کردند، اما بخشی از محکومین مالی مربوط به بانک‌ها هستند که باید ببینیم چه راهکاری است تا ظرفیت گذشت در بانک‌ها نیز عملیاتی شود چرا که مدیران بانک‌ها اختیاراتی در خصوص بخشش سود تاخیر تادیه و جریمه‌ها دارند.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.