دموکرات‌ها آماده بایکوت سخنرانی سالانه ترامپ می‌شوند

دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا در تدارک حرکتی اعتراض‌آمیز در هنگام سخنرانی سالانه رئیس‌جمهور این کشور در کنگره و تحریم آن هستند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، در آستانه سخنرانی سالانه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، گروهی از دموکرات‌های مجلس نمایندگان در حال تدارک برای انجام یک اقدام اعتراض آمیز در جلسه سخنرانی او در کنگره هستند.

به نوشته هیل، زنان دموکرات کنگره آمریکا می‌خواهند حرکت اعتراضی سال گذشته خود برای پوشیدن لباس‌های سفید هماهنگ برای نشان دادن همبستگی با زنان را تکرار کنند. همانند سال گذشته زنان دموکرات قانونگذار آمریکا برنامه‌ای را برای بایکوت سخنرانی سالانه او در صحن مجلس نمایندگان در نظر دارند.

رای گیری نهایی سنا در خصوص تبرئه احتمالی ترامپ از محاکمه استیضاح روز چهارشنبه، یک روز پس از سخنرانی سالانه او، برگزار خواهد شد. نمایندگانی که با بایکوت سخنرانی سالانه ترامپ در آن حضور نخواهند یافت از اولین و جدی‌ترین حامیان استیضاح او هستند.

استیو کوهن، نماینده دموکرات تنسی که در سال ۲۰۱۷ بند‌های مربوط به استیضاح را علیه ترامپ مطرح کرد، از حضور در دو سخنرانی سالانه پیشین ترامپ خودداری کرده است. کوهن به هیل گفت که تمایلی به رفتن به این جلسه و شنیدن یک مشت دروغ ندارد.

ال گرین، نماینده دموکرات ایالت تگزاس نیز که از حامیان استیضاح ترامپ بوده و تمامی سخنرانی‌های او را در کنگره آمریکا را تا به امروز تحریم کرده نیز اعلام کرد مواضع او هیچ تغییری نکرده است.

دست‌کم ۶ نماینده دموکرات سخنرانی سالانه ۲۰۱۹ ترامپ را تحریم و در آن حضور نیافتند. در سال ۲۰۱۸ نیز ۱۴ نماینده دموکرات سخنرانی سالانه ترامپ در کنگره را تحریم کردند. در سخنرانی فردا، ترامپ برای اولین بار از ماه دسامبر با نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا پس از تصویب استیضاح او به هدایت پلوسی، رو در رو می‌شود.

سال گذشته پایگاه نیوزویک در مطلبی در واکنش به سخنرانی سالانه  ترامپ نوشت سخنرانی او «مهمل» بوده و این سخنرانی دلیل دیگری است که کنگره باید شروع به پیگیری استیضاح او کند.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار