نظرسنجی پولیتیکو/ مورنینگ کنسالت نشان داد؛

بیشتر آمریکایی‌ها خواهان برکناری ترامپ از قدرت هستند

نتایج یک نظرسنجی تازه بار دیگر بر حمایت بیشتر مردم آمریکا بر استیضاح و برکناری رئیس‌جمهور کشورشان از قدرت صحه گذاشت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری وکس، نتایج نظرسنجی جدید حاکی از حمایت اکثریت مردم آمریکا از استیضاح و برکناری دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور است.

براساس نتایج نظرسنجی جدید پولیتیکو/ مورنینگ کنسالت ۵۰ درصد از شرکت کنندگان موافق برکناری ترامپ از ریاست جمهوری آمریکا بودند در حالیکه ۴۳ درصد نظر مخالفی داشتند.

این نتایج در مقایسه با ارقام بدست آمده از نظرسنجی مشابه هفته گذشته افزایش حمایت از برکناری ترامپ را نشان می‌دهد. نظرسنجی هفته گذشته پولیتیکو/ مورنینگ کنسالت نشان داد ۴۷ درصد موافق برکناری ترامپ و ۴۵ درصد مخالف آن بودند.

نظرسنجی‌ها حاکی از آن است مردم آمریکا خواهان حضور شهود در سنای آمریکا هستند. بویژه پس از انتشار گزارش روزنامه نیویورک تایمز درباره جزئیات کتاب منتشر نشده جان بولتون، مشاور امنیت ملی سابق آمریکا درباره رسوایی اوکراین گیت تمایل به حضور شهود در جلسات محاکمه استیضاح در سنا افزایش یافته است.

همچنین نتایج این نظرسنجی نشان داد ۴۳ درصد مخالف و ۳۸ درصد موافق رای منفی سنا به درخواست احضار شهود به جلسات استیضاح رئیس جمهور آمریکا بودند. در عین حال ۴۳ درصد با اقدام ترامپ برای تحت فشار قرار دادن همتای اوکراینی خود برای تحقیقات علیه جو بایدن، معاون سابق رئیس جمهور آمریکا مخالف بودند.

روز پنج شنبه سناتور‌های آمریکایی با طرح دموکرات‌ها برای احضار شاهدان جدید در راستای رسیدگی به فرآیند استیضاح دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا مخالفت کردند. در رای گیری امروز مجلس سنا، ۴۹ سناتور با این طرح موافقت و ۵۱ سناتور با آن مخالفت کردند. به این ترتیب با رد شدن این طرح، هیچ شاهدی برای شهادت درباره پرونده استیضاح ترامپ در مجلس سنا حاضر نخواهد شد.

این نظرسنجی در حالی برگزار شد که جلسه محاکمه استیضاح ترامپ به اتهام «سوءاستفاده از قدرت» و «کارشکنی در کار کنگره» در مجلس سنای آمریکا پیگیری می‌شود. جمهوری خواهان که اکثریت کرسی‌های سنا را در اختیار دارند در تلاشند تا با سرعت بخشیدن به جلسات استیضاح، رئیس جمهور آمریکا را در آستانه دور بعدی انتخابات تبرئه کنند.

رئیس‌جمهور آمریکا متهم است که در تابستان گذشته در تماسی تلفنی با رئیس‌جمهور اوکراین، وی را تحت فشار قرار داده تا در مورد فعالیت‌های اقتصادی پسر «جو بایدن» در آن کشور تحقیق کند. «جو بایدن» رقیب بالقوه ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر سال ۲۰۲۰ آمریکا است.

نظرسنجی جدید پولیتیکو/مورنینگ کنسالت در روز‌های ۲۹ و ۳۰ ژانویه برگزار شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۲ ۱۳ بهمن ۱۳۹۸
ایشان برکنار نخواهد شد و دوباره برای دوره بعدی ریاست جمهوری رای خواهد آورد .
آخرین اخبار