بانک جنین نژاد‌های ممتاز گاوی در کشور راه‌اندازی می‌شود

پژوهشگاه ابن‌سینا و سازمان اوقاف در راه‌اندازی نخستین مزرعۀ نمونۀ نژاد‌های ممتاز گاو در کشور مشارکت کردند.

به گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، جهاد دانشگاهی ابن‌سینا، با مشارکت سازمان اوقاف و بر پایۀ فناوری بانک جنین نژاد‌های ممتاز گاوی که از جمله دستاورد‌های برتر پژوهشگاه ابن‌سینا در زمینۀ بیوتکنولوژی تولیدمثل دامی است، مزارع نمونۀ نژاد‌های برتر گوساله در کشور راه‌اندازی می‌شود.

پژوهشگاه ابن‌سینا در سال‌های گذشته با راه‌اندازی نخستین بانک جنین از پنج نژاد ممتاز گوساله‌های گوشتی (شاروله، لیموزین و آکیتن)، شیری (جرزی) و دومنظوره (سمینتال) توانسته بود نقش مهمی در بهبود و توسعۀ صنعت دامپروری در کشور ایفا کند و اکنون نیز با مشارکت و سرمایه‌گذاری سازمان اوقاف قرار است پنج مزرعۀ نمونه برای پرورش و تکثیر این نژاد‌های ممتاز در کشور راه‌اندازی شود.

راه‌اندازی این مزارع گامی مهم در جهت کاهش واردات و خودکفایی دامی کشور به شمار می‌آید و با توجه به محدودیت‌های فعلی و آتی در عرصۀ واردات، می‌تواند باعث افزایش دسترسی دامپروان سراسر کشور به نژاد‌های ممتاز و افزایش ذخایر بانک جنین این نژاد‌ها شود.

نخستین مزرعه نمونۀ نژاد‌های ممتاز گاو‌های شیری، گوشتی و دومنظوره در ملارد کرج راه‌اندازی خواهد شد و چهار مزرعه دیگر در نقاط مختلف کشور به بهره‌برداری خواهند رسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار