نماینده عراقی: استقرار سامانه‌های آمریکایی در عراق نقض حاکمیت کشور است

عضو فراکسیون فتح در پارلمان عراق در سخنانی گفت: استقرار سامانه‌های آمریکایی پاتریوت در عراق به منزله تجاوز به حاکمیت کشور است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری بغداد الیوم، کریم علیوی، عضو فراکسیون فتح در پارلمان عراق در گفت‌وگو با این پایگاه خبری گفت: استقرار سامانه‌های آمریکایی «پاتریوت» در عراق به منزله تجاوز به حاکمیت کشور است.

کریم علیوی استقرار این سامانه‌ها را در عراق غیرقابل پذیرش دانست و افزود: خروج آمریکا از عراق، نظر همه احزاب و گروه‌های پارلمانی کشور است؛ از این رو تلاش برای استقرار سامانه‌های پاتریوت در پایگاه‌های آمریکا در عراق یا افزایش توانمندی‌های جنگی واشنگتن به هر شکلی پذیرفتنی نیست.


بیشتر بخوانید: طرح پنتاگون برای استقرار سامانه موشکی پاتریوت در عراق


عضو فراکسیون فتح این اقدام را نقض حاکمیت عراق دانست و تصریح کرد: حضور نیرو‌های آمریکایی در عراق غیرقانونی است و تصمیم اخیر پارلمان روشن و شفاف است.

او گفت: «اکنون درمورد اخراج نیرو‌های آمریکایی از عراق توپ در زمین دولت است و اگر اجرایی نشود، همه طرف‌ها واکنش نشان خواهند داد، از جمله اینکه به سازمان ملل و سازمان‌های اسلامی شکایت خواهند کرد.»

کریم علیوی گفت: «تظاهرات میلیونی فردا در بغداد پیامی به نیرو‌های آمریکایی خواهد بود مبنی بر اینکه مردم عراق با حضور آن‌ها مخالف هستند و دیگر وقت آن فرا رسیده است که از کشورشان خارج شوند.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۰ ۰۳ بهمن ۱۳۹۸
اين آمريكاييا زبون خوش حاليشون نميشه كلا
آخرین اخبار