فعالیت ۱۲۰ هنرمند توباف در روستای خراشاد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی از فعالیت ۱۲۰ هنر‌مند توباف در روستای جهانی خراشاد خبر داد.

  رمضانی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،گفت: در حال حاضر حدود ۱۲۰ فعال توبافی در این روستا به صورت دایم و فصلی مشغول به تولید هستند.

او فزود: بطور میانگین ۸۰ کارگاه صنایع دستی در این روستا وجود دارد که در فصول مختلف سال بر این میزان افزوده یا کاسته می‌شود.

رمضانی در خصوص جهانی شدن روستای خراشاد و اقدامات انجام شده در آن، بیان کرد: طراحی سایت، طراحی و چاپ بروشور، بازدید تور‌های گردشگری از کارگاه‌های صنایع دستی روستا و برپایی جمعه بازار صنایع دستی از جمله این موارد است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با اشاره به پروژه احداث بازارچه صنایع دستی خراشاد، اظهار کرد: این دارای اعتبار ملی است که متاسفانه به دلیل عدم تعیین وضعیت و واگذاری زمین تنها بخشی از اعتبار مربوطه جذب شده است.

او با اشاره به اینکه از جمله شاخص‌های ثبت ملی یک روستا تعدد کارگاه‌های فعال در حوزه رشته ثبت شده است، ادامه داد: صنعتگران تراش سنگ در روستای خور باید در این خصوص تلاش بیشتری کنند ونصب نماد‌ها و المان‌های تراش، نام گذاری کوچه‌های روستا با نام سنگ‌های منطقه، طراحی و ایجاد سایت تراش سنگ روستا از جمله اقداماتی است که باید مد نظر شورای روستا و اهالی آن قرار گیرد.

انتهای پیام / ط ا

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.