در واکنش به حملات متجاوزانه شب گذشته آمریکا؛

حزب‌الله عراق: ترامپ بداند بهای سنگینی پرداخت می‌کند

گردان‌های حزب‌الله با انتشار بیانیه‌ای تاکید کرد پاسخی مناسب به تجاوز آمریکا به مواضع این گردان‌ها در غرب عراق داده خواهد شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المیادین، گردان‌های حزب‌الله عراق در واکنش به حملات شب گذشته آمریکا به مواضع این گردان‌ها در غرب عراق اعلام کرد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بداند بهای سنگینی در عراق و کشور‌هایی که نیرو‌های جنایتکارش در آنجا حضور دارند، پرداخت خواهد کرد.

گردان‌های حزب‌الله همچنین تاکید کرد پاسخی مناسب به تجاوز آمریکا داده خواهد شد.

ابومهدی المهندس، نائب رئیس سازمان نیروهای مردمی عراق نیز یکشنبه شب در سخنانی کوتاه تصریح کرد: خون شهدا و مجروحان هدر نخواهد رفت و پاسخ به نیرو‌های آمریکایی کوبنده خواهد بود.

آمریکا شب گذشته مقر گردان‌های حزب‌الله عراق از زیرشاخه‌های الحشد الشعبی در شهرستان قائم در غرب عراق را بمباران کرد.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) بلافاصله پس از این حمله، ضمن صدور بیانیه‌ای تأیید کرد که یکی از زیر مجموعه‌های اصلی «الحشد الشعبی»، یعنی مواضع «گردان‌های حزب‌الله» عراق، که در مرز عراق و سوریه قرار گرفته مورد حمله نیروی هوایی این کشور قرار گرفته است. در بیانیه پنتاگون ادعا شده که این حمله در پاسخ به حملات مداوم به پایگاه‌های منتسب به نیروهای آمریکایی در عراق صورت گرفته است. این بیانیه هدف قرار گرفتن مجموعا پنج نقطه را تایید کرده، این پنچ موضع، سه نقطه در داخل مرزهای عراق و دو موضع در داخل مرزهای سوریه را در بر می‌گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
راد
۱۲:۱۲ ۰۹ دی ۱۳۹۸
در حال حاضر عراق در سخت ترین شرایط خود قرار دارد .از سوی ناآرامی های به اصطلاح مردمی که بیشتر اشرار و داعش ها آنرا به فرمان ارباب خودشان آمریکا هدایت آنها را بر عهده دارند و از طرفی نیز تفرقه بین سیاسیون عراق و شرایط خاص دولت فعلی عراق .اینها همه کشور عراق را در معرض خطر بزرگی که از سوی آمریکا و نوچه های آن ، داعش ، قرار داده است .اگر مردم عراق همبستگی و اتحاد خودشان را دوباره بدست نیاورند ،کشورشان به دست بیگانگان خواهد افتاد و استقلال تازه بدست آمده شان را از دست خواهند داد .پس باید هوشیار بود ، هم مردم و هم سیاسیون و هم نمایندگان پارلمان ، همه باید از دولت خودشان حمایت کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۶ ۰۹ دی ۱۳۹۸
تمام نیروهای نظامی وغیرنظامی بخوانید وبخوانیم(تروریستهای امریکا)بایدهرچه سریعترازمملکت عراق وبعدازتمام منطقه بیرون روندوبیرون کنیم.
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۱:۳۴ ۰۹ دی ۱۳۹۸
بطور قطع و یقین قطعاً و یقیناً و بطور حتم حتماً و حتماً این پاسخ هم کوبنده و هم قاطعانه و ویران کننده خواهد بود و این جوابی دندان شکن از سوی بسیج مردمی کشور عراق به ارتش سنتکام آمریکا در خاک کشور عراق خواهد بود تا فرماندهان و ژنرالهای آمریکائی درک عمیق کنند که اشغال خاک یک کشور بدون مجوز رسمی و بدون دعوت حکومت رسمی و ایجاد پایگاههای متعدد در خاک اشغالی چه عواقب خطرناکی بدنبال دارد.....و نه تنها ژنرالهای ارتش سنتکام آمریکا در خاک اشغال کرده درعراق بلکه تمام هیئت حاکمه و رجال مطرح سیاسی آمریکا نیز اذعان جهانی کنند که کشور عراق لیبی نیست کشور عراق افغانستان و پاکستان نیست که گروهها و فرقه ها و عشایر و آحاد ملت را به جان هم بیندازند و از آب گل آلود شده ماهی های درشت بگیرند و ثروت ملی عراق را به یغما و غارت و چپاول ببرند......همین کاری که همین الآن در کشور لیبی با ایجاد حمام خون و کشتار شبانه روزی توسط مردم لیبی علیه مردم لیبی در شرق و غرب این کشور آمریکا و متحدان اروپائیش براه انداخته اند و ثروت ملی و نفت و گاز کشور لیبی را در حال چپاول و غارت هستند و با تقسیم کار و منافع بی سر و صدا و بدون مزاحمت در حال انجامش هستند........حزب الله عراق و حشدالشعبی عراق از کسانی هستند که داعش را که از تمام کشورهای اروپائی و آمریکا و اسرائیل و اعراب مرتجع و وهابی که بقول اربابشان گاوهای شیرده ترامپ هستند تغذیه و تسلیح میشدند مفتضحانه و مزبوحانه شکست دادند و رو به نابودی واستیصال و اضمحلال و انحلال بردند و تضعیف کردند قطعاً و یقیناً پاسخ قاطع و دندان شکن به ارتش سنتکام آمریکا که هم بدون مجوز رسمی حکومت عراق وارد خاک عراق شده و با اشغال خاک ایجاد پایگاه کرده و در خانه صاحبخانه را مورد هجوم و حمله و کشتار قرار داده.........................
United States of America
ناشناس
۱۰:۴۴ ۰۹ دی ۱۳۹۸
کشوری درحد آمریکا شکی نیست که قبل ازهراقدامی شرایط روبدرستی بررسی میکنه وباتکیه برعلوم نظامی شیک ومجلسی کشتارمیکنه جهانیان هم پشت شبکه ها هورامیکشند! باید دید چه عواملی باعث شد آمریکای محاسب! وارد عمل بشه،آیا تفرقه یک مدت پیش وآشوب وبلوا مقدمات روبرای عملیات یانکیها فراهم کرده!؟ آیا خیانتی صورت گرفته که خیال این گاوچرانها روراحت کرده!؟ آیاو.... هرچه باشه اگه کمتر ازچندروز جواب پشیمان کننده دریافت نکنه متاسفانه میره برای سالیان متمادی اربابی امپیرالیسم درنزدیکی خاک ما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس. شام
۱۰:۳۳ ۰۹ دی ۱۳۹۸
مرگ برامریکا،مرگ براستکبار،مرگ بردنباله روی آنهاونوکران حلقه بگوش.مرگ برهرچ ادم بدوناپاک ونامردوناجوانمرددرهرجاوهرمکان ودرهرسمتی وغیرسمتی.
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۰:۰۴ ۰۹ دی ۱۳۹۸
مرگ برآمریکادرودبرحزب الله.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۶ ۰۹ دی ۱۳۹۸
بهاش اينه كه نيروهاشو خالي كنه
آخرین اخبار