آمریکا مقر گردان‌های حزب الله عراق را بمباران کرد

جنگنده‌های آمریکایی مقر گردان‌های حزب‌الله عراق در شهرستان قائم را بمباران کردند.

گردان های حزب الله عراقبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المیادین،  آمریکا مقر گردان‌های حزب الله عراق از زیرشاخه‌های الحشد الشعبی در شهرستان قائم در غرب عراق را بمباران کرد.

تمام پایگاه‌های آمریکا در عراق به حالت آماده‌باش درآمده‌اند. شبکه المیادین، اما گزارش داده است که این حمله توسط پهپاد‌هایی ناشناس انجام شده است.

این تجاوز ۳ بار علیه پایگاه اصلی و تیپ ۴۵ و ۴۶ گردان‌های حزب الله در مرز عراق و سوریه انجام شده است. بنابر گزارش الجزیره در پی این تجاوز نظامی آشکار ۳ نفر از نیرو‌های عراقی شهید و شماری نیز زخمی شدند. شبکه خبری السومریه از آتش‌سوزی گسترده در محل این حمله هوایی خبر داد.

الحشد الشعبی بمباران تعدادی از پایگاه‌های خود در استان الانبار توسط پهپاد‌های آمریکایی را تایید کرد. خبرنگار شبکه تلویزیونی روسیا الیوم نیز گزارش داد در این حمله یکی از فرماندهان گردان‌های حزب الله به شهادت رسیده است.

آمریکا حمله به حشدالشعبی را تایید کرد

وزارت دفاع آمریکا بلافاصله پس از این حمله، ضمن صدور بیانیه‌ای تأیید کرد که یکی از زیر مجموعه‌های اصلی «الحشد الشعبی» یعنی مواضع «گردان‌های حزب‌الله» عراق که در مرز عراق و سوریه قرار گرفته هدف حمله نیروی هوایی این کشور قرار گرفته است. در بیانیه پنتاگون ادعا شده که این حمله در پاسخ به حملات مداوم به پایگاه‌های منتسب به نیروهای آمریکایی در عراق صورت گرفته است. این بیانیه هدف قرار داده شدن مجموعا پنج نقطه را تایید کرده، این پنچ موضع، سه نقطه در داخل مرزهای عراق و دو موضع در داخل مرزهای سوریه را در بر می‌گیرد.

واشنگتن همچنین در ادامه گردان‌های حزب‌الله عراق را به ارتباط تنگاتنگ با تهران متهم کرده و مدعی شده که آن‌ها از ایران حمایت‌های لجستیکی دریافت می‌کنند. در این بیانیه، پنتاگون مدعی شده که آمریکا از حق خود برای دفاع نمی‌گذرد. این بیانیه نهایتا، نیروهای مردمی عراق را به تکرار چنین حملاتی تهدید کرد و مدعی شدهکه  «ایران و گردان‌های حزب‌الله» باید حمله به نیرو‌های ائتلاف و آمریکا را متوقف کنند.

این اولین باری نیست که آمریکایی‌ها پایگاه‌های الحشد‌الشعبی در عراق را مورد حمله قرار می‌دهند، اما  اولین مرتبه است که طی بیانیه‌ای رسمی این یورش پهپادی را تایید کردند. نخبگان سیاسی عراقی، بارها اعلام کرده بودند که آمریکا در پشت پرده حملات پهپادی به پایگاه‌های گردان‌های حزب‌الله در عراق قرار دارد.

شهادت فرماندهان ارشد الحشد‌ الشعبی در پی حمله آمریکا

گروه اطلاعات رسانی امنیتی عراق اعلام کرد براساس آمار اولیه، در پی حمله آمریکا به مقر گردان‌های حزب الله، چهار نفر از جمله معاون فرمانده تیپ ۴۵ شهید و ۳۰ نفر دیگر از رزمندگان زخمی شدند. برخی رسانه‌های عراقی همچنین خبر شهادت ابوعلی الخزعلی، یکی از فرمانده‌های ارشد گردان‌های حزب‌الله عراق را تایید کردند. ابوعلی خزعلی، فرمانده هنگ ۱ تیپ ۴۵ الحشد الشعبی بود. به گفته اسکای نیوز، طی این حمله، دستکم ۱۶ نفر به شهادت رسیدند.

واکنش الحشد‌ الشعبی به حمله نظامی آمریکا 

«قاسم مصلح» فرمانده نیرو‌های الحشد الشعبی در استان الانبار ضمن مصاحبه‌ای تلویزیونی، نسبت به حمله آمریکا به پایگاه‌های گردان‌های حزب‌الله در عراق واکنش نشان داد. وی در این مصاحبه، ضمن محکوم کردن این یورش، تأکید کرد که هدف آمریکا از بمباران مواضع الحشد‌ الشعبی، برهم زدن معادلات در منطقه بوده است.

«جواد کاظم الربیعاوی» مدیر دفتر عملیات مشترک الحشد الشعبی نیز گفت عملیات نجات مجروحان و انتقال پیکر شهدا با همکاری تیم امدادرسانی شهر القائم آغاز شده و  ادامه خواهد داشت.

ابراز رضایت وزیر خارجه رژیم صهیونیستی از حمله آمریکا به مواضع الحشد‌ الشعبی

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی، طی پیامی توئیتری از حمله آمریکا به مقر گردان‌های حزب‌الله عراق استقبال کرد. «اسرائیل کاتص» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی، طی پیامی توئیتری به حمله آمریکا به مقرهای گردان‌های حزب‌الله عراق، واکنش نشان داد و از آن استقبال کرد. کاتص در پیامی توئیتری مدعی شد: «بیانیه پنتاگون درباره حمله آمریکا به ۵ مقر حزب‌الله در عراق و سوریه یک نقطه عطف در برابر عملکرد نیروهای مورد حمایت ایران است». وی همچنین ادعا کرد: «اگر ایران متوجه ماهیت و قدرت آمریکا نشود، ضربات بی‌نظیری را خواهد خورد».

بیانیه گردان‌های حزب‌الله عراق در واکنش به حمله آمریکا

گردان‌های حزب‌الله عراق طی بیانیه تندی به حمله آمریکا به مواضع خود، واکنش نشان دادند. در این بیانیه آمده است: «نیروهای شرور آمریکا فرزندان مدافع عراق را هدف قرار دادند». در این بیانه همچنین حضور نیروهای آمریکایی، توهینی به حاکمیت و عزت عراق اعلام شده است. این بیانیه طی درخواستی عمومی از نیروهای نظامی، امنیتی و مردمی عراق خواسته تا دشمن آمریکایی را از پایگاه‌های خود در عراق اخراج کنند.

حمله تلافی‌جویانه به پایگاه آمریکایی‌ها در شمال بغداد

بر اساس گزارش خبرنگار الحدث، ۴ موشک «کاتیوشا» یکشنبه شب و طی اقدامی تلافی‌جویانه به پادگان التاجی در شمال بغداد که نیروهای آمریکایی در آن مستقر هستند، اصابت کرده است.

واکنش مقامات عراقی به حمله آمریکا به مواضع الحشد‌ الشعبی

«عادل عبدالمهدی» فرمانده کل نیرو‌های مسلح عراق ضمن ارسال پیامی به وزیر دفاع آمریکا، مخالفت شدید خود با حمله هوایی آمریکا به مواضع الحشد‌ الشعبی در غرب عراق را ابراز کرد. عبدالمهدی تاکید کرد که بمباران مواضع الحشد‌الشعبی تنشی خطرناک است و امنیت عراق و منطقه را تحت‌الشعاع قرار خواهد داد. عبدالمهدی ضمنا دستور برگزاری نشست فوق العاده کابینه امنیت ملی عراق به منظور اتخاذ راهبردی برای حفاظت از عراقی‌ها و حفظ حاکمیت این کشور، داده است. برهم صالح، رئیس‌جمهور عراق نیز حمله آمریکا به الحشد الشعبی را غیر قابل قبول خواند و آن را مغایر با توافق‌های دوجانبه اعلام کرد.

سید عمار حکیم، رئیس جریان ملی الحکمه عراق نیز در واکنش جداگانه‌ای ضمن بیان اینکه آمریکا با حمله به پایگاه‌های الحشد الشعبی توافقات امنیتی خود با بغداد را نقض کرده، این حمله را شدیدا محکوم و واکنش قاطع دولت را خواستار شد. شبکه العربیه به نقل از مقامات نزدیک به مقتدی صدر هم اعلام کرده که حمله به الحشد الشعبی، تجاوز به حاکمیت عراق محسوب می‌شود.

«فالح الخزعلی» عضو ائتلاف الفتح در پارلمان عراق، طی پیامی در حساب توئیتری خود نوشت: «نیرو‌های آمریکایی جنگی آشکار با عراق را آغاز کردند. ارتش احمق آمریکا از  اشغالگری خود در عراق درس عبرت نگرفته است.» الخزعلی این را هم تاکید کرد: «حمله هوایی آمریکا به الحشد الشعبی بی اعتنایی به اصل حاکمیت ملی عراق است.»

حسن الکعبی، معاون اول رئیس پارلمان عراق هم طی وکنشی به این حمله گفته که تکرار بمباران‌های آمریکا علیه پایگاه‌های الحشد الشعبی، نشانگر طرحی سیستماتیک برای تضعیف نیرو‌های قهرمان است.

حالت اضطراری در سفارت آمریکا در بغداد

بر اساس گزارش خبرنگار الحدث، سفارت آمریکا ده‌ها دیپلمات غیرنظامی خود را از سفارتخانه خارج کرده، هرچند که مقامات آمریکایی مدعی شده‌اند که خروج این دیپلمات‌ها قبل از حمله به پایگاه حشد‌الشعبی بوده، اما این اقدام نشان‌دهنده وحشت آمریکایی‌ها از اقدام تلافی‌جویانه نیروهای الحشد‌الشعبی است. خبر دیگر این‌که نیروهای نظامی آمریکایی در اطراف سفارتخانه خود مستقر شدند.

هشدار معاون الحشد الشعبی به نیروهای آمریکایی در عراق

ابومهدی المهندس، معاون الحشد الشعبی در واکنش به حمله پهپادی به پایگاه‌های نیروهای مردمی هشدار داد و گفت: آمریکایی‌ها تقاص سنگینی بابت حمله به مواضع نیرو‌های الحشد الشعبی پرداخت خواهند کرد.

وی تاکید کرد: خون شهدا و مجروحین ما به هدر نخواهد رفت و نیرو‌های آمریکایی مستقر در عراق پاسخ شدیدی دریافت خواهند کرد.

حمایت انصارالله یمن از تمامیت ارضی عراق در مقابل حمله آمریکا

جنبش انصارالله یمن با صدور بیانیه‌ای از تمامیت ارضی عراق در مقابل حمله نیرو‌های آمریکایی حمایت کرد.

در این بیانیه آمده است: حمله آمریکا به مواضع الحشد الشعبی، حمله به ملت عراق بود. شایسته است کشور‌های مسلمان همبستگی خود را با مردم عراق در مقابل تجاوز‌های بیگانگان نشان دهند.

افزایش شمار شهدای حمله آمریکا به حشد الشعبی

سازمان نیرو‌های مردمی عراق (حشد الشعبی) با انتشار بیانیه‌ای از افزایش تعداد شهدا و مجروحان حمله ددمنشانه آمریکا به مواضع این گروه در استان الانبار عراق خبر داد.

بر این اساس، جواد کاظم الربیعاوی، رئیس اداره جنبش‌های حشد الشعبی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: در حمله نیرو‌های امریکایی به مواضع نیرو‌های ما تاکنون ۱۹ تن شهید و ۳۵ نفر دیگر زخمی شده اند.

حمایت دو سناتور جمهوریخواه آمریکا از حمله به مواضع الحشد الشعبی

تام کاتن، سناتور جمهوریخواه آمریکایی در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: حمله نیرو‌های آمریکایی به مواضع نیرو‌های مورد حمایت ایران در عراق (الحشد الشعبی) اقدام مناسبی در تجاوز آن‌ها به ما بود. ایران باید حملات خود به نیرو‌های آمریکایی را متوقف کند و یا با عواقب آن مواجه شود!

لیندسی گراهام، دیگر سناتور جمهوریخواه آمریکا با تشکر از دولت ترامپ بابت مقابله با ایران در عراق، ادعا کرد: از ترامپ به دلیل اقدامش در عراق (حمله به مواضع الحشد الشعبی) و پاسخگو کردن ایران برای رفتار ستیزه جویانه‌اش قدردانی می‌کنم.

حمایت بحرین از حمله آمریکا به مواضع الحشد الشعبی

رژیم آل خلیفه با صدور بیانیه‌ای از اقدام آمریکا در حمله به مواضع الحشد الشعبی در استان الانبار حمایت کرد.

در بیانیه رژیم بحرین آمده است: منامه از حمله نیرو‌های آمریکایی به مواضع نیرو‌های مردمی عراق (الحشد الشعبی) حمایت می‌کند.

این بیانیه می‌افزاید: ما از نقش آمریکا به عنوان یک دوست در مبارزه با گروه‌های تروریستی در خاورمیانه حمایت می‌کنیم! تمامی اقدامات واشنگتن در منطقه و سطح بین المللی که در راستای تضمین امنیت و صلح انجام می‌شود، مورد تایید ماست.

افزایش شمار قربانیان حمله آمریکا به پایگاه های الحشد الشعبی

سخنگوی کتائب حزب الله عراق اعلام کرد: در حمله نیروهای آمریکایی به پایگاه های الحشد الشعبی، تاکنون ۲۴ تن شهید و ۵۰ نفر دیگر مجروح شده اند.

وزیر دفاع آمریکا: جزئیات حمله به پایگاه الحشد الشعبی را به اطلاع ترامپ رساندم

مایک پمپئو، وزیر خارجه و مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا در یک کنفرانس خبری مشترک در ایالت فلوریدا از حمله نظامی این کشور به مواضع الحشد الشعبی حمایت کردند.

بر این اساس، مایک پمپئو گفت: ما نیرو‌هایی که از حمایت ایران برخوردار بودند را هدف قرار دادیم. واشنگتن صبر نخواهد کرد که ایران جان نیرو‌های آمریکایی را به خطر بیاندازد.

مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا نیز در این باره گفت: شخصاً جزئیات این عملیات موفقیت آمیز به مواضع گروه‌های طرفدار ایران را به دونالد ترامپ، رئیس جمهور رساندم. من همچنین در دیدار خود با ترامپ درباره سایر گزینه‌ها با وی رایزنی کردم.

حمله به پایگاه‌های الحشد الشعبی از خاک عربستان

شبکه تلویزیونی المنار گزارش داد منابع امنیتی عراقی اعلام کردند؛ حمله آمریکا به پایگاه‌های الحشد الشعبی در منطقه القائم از عربستان سعودی انجام شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۱ ۰۹ دی ۱۳۹۸
انصافا تو عراق نخبگان سیاسی وجود داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۷ ۰۹ دی ۱۳۹۸
حشدالشعبی کیه ؟ اینا چکاره هستن؟نکنه از دوستان داعش باشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۷ ۱۰ دی ۱۳۹۸
نیرهای مجاهد مردمی عراق اند مثل بسیج ایران، کلی با داعش جنگیدن
Canada
ناشناس
۱۹:۲۷ ۱۰ دی ۱۳۹۸
منم نمیدونستم تا این دوستمون گفت
مرسی
Iran (Islamic Republic of)
قوام
۱۱:۱۱ ۰۹ دی ۱۳۹۸
حزب الله عراق هم باید پایگاه های امریکا رو در عراق بزنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۶ ۰۹ دی ۱۳۹۸
دمش گرم امریکا.
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۱:۵۸ ۰۹ دی ۱۳۹۸
امریکا برای تامین منافع خودش امثال تورا هم قربانی کرده و خواهد کرد ..زیاد ذوق زده نشو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۲ ۱۰ دی ۱۳۹۸
مرگبر آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
کریم
۱۸:۵۴ ۱۰ دی ۱۳۹۸
حدالشعبی عراق جواب تو و آمریکا وخاینین رو داد .دمش گرم بمولا.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۶ ۰۹ دی ۱۳۹۸
آمریکا جواب دندان شکنی خواهد گرفت به زودی انشاالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۸ ۰۹ دی ۱۳۹۸
ایران هم کمکشان کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۷ ۰۹ دی ۱۳۹۸
به من چه
Iran (Islamic Republic of)
خاطره
۰۸:۴۶ ۰۹ دی ۱۳۹۸
آمریکای کثیف وقتی زورش به ایران نمیرسه اینجوری میکنه.... این اقدام باید محکم پاسخ داده بشه... افول آمریکا نزدیکه ... سرباز های امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف آمریکا را نابود خواهند کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۵ ۰۹ دی ۱۳۹۸
چندهزارکیلومتر از کشورت اومدی اینجا چه غلطی بکنی آمریکایی ها انشا الله سیلی سختی از حشدالشعبی خواهند خورد جوری که بساطشان را از خاورمیانه جمع کنندوبروند انشاالله..مردم عراق بعداز اینهمه سال هنوز دوست و دشمنشان را نشناخته اند
Canada
ناشناس
۱۹:۱۵ ۱۰ دی ۱۳۹۸
دقت کردی از اون سر دنیا مثل اب خوردن میاد عراق و بمباران میکنه
مرگ بر ترامپ
Iran (Islamic Republic of)
مهرداد رادمهر
۰۸:۲۹ ۰۹ دی ۱۳۹۸
برای من بسی سئوال انگیزاست که چرا کشورهای دنیا باید مستعمره سیاسی، اقتصادی و فرهنگی آمریکا باشند؟ چرا دلار باید یک ارز رایج جهانی باشد؟ چرا تصمیم گیری های بنیادی برای دنیا توسط 5 کشور که آمریکا یکی از آنها است باید گرفته شود؟ چرا نخبگان جهان باید به بردگی علمی آمریکا در آیند؟ چرا سازمان ملل باید در چنگال آمریکا باشد؟ چرا اختیار قیمت گذاری و بازار فروش نفت خاورمیانه باید در اختیار آمریکا باشد؟ چرا آمریکا برای تمام دنیا باید برنامه ریزی کند و همه کشورها باید این برنامه های طراحی شده را اجرا کنند؟ ...
متاسفانه سوریه، عراق و افغانستان در حال حاضر مستعمره مستقیم آمریکا هستند و تمام منابع خدادی معدنی و نفتی و طبیعی این کشور ها در اختیار بهره برداری آمریکا است و ثروت این کشورها مستقیم به خزانه دارای آمریکا واریز می شود... من نمی دانم چرا مردمان آزاد این کشورها چگونه این ذلت را تحمل می کنند و به پا نمی خیزند....
در حال حاضر کشورهای اروپایی( آلمان - لهستان - رومانی - ترکیه و ...) و ژاپن، کره جنوبی، عربستان، امارات، قطر، آذربایجان، قزاقستان در حال حاضر با وجود پایگاه های نظامی آمریکا مستعمره نظامیان آمریکا هستند و همه هزینه های نظامی و بساط ...و عیش و نوش را برای سربازان آمریکایی فراهم می کنند....
خدایا ! این جهان چرا از وجود افرادی نظیر باکری، همت, متوسلیان و ... تهی شده است....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۱ ۰۹ دی ۱۳۹۸
بسم الله راه نشون بده ما بدونیم طبق فرمایش جنابعالی چکار کنیم خان آقا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۸ ۰۹ دی ۱۳۹۸
مرگ بر آمریکا
مرگ بر آمریکا
مرگ بر آمریکا
مرگ بر آمریکا
مرگ بر آمریکا
مرگ بر آمریکا
مرگ بر آمریکا
مرگ بر آمریکا
مرگ بر آمریکا
مرگ بر آمریکا
-
محمد
۰۷:۴۹ ۰۹ دی ۱۳۹۸
اونایی که در عراق نه همه مردم عراق بلکه عده ای اندک که سرسپرده با ناآگاه هستند ببینند ایران مدافع عراق و مردم عراق است یا آمریکای جنایتکار و لعین .
آیا ایران دلسوز مردم و یکپارچگی عراق است یا آمریکا و عربستان کثیف
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۰۷:۳۸ ۰۹ دی ۱۳۹۸
فقط انتقام
مرگ برآمریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۷ ۰۹ دی ۱۳۹۸
پاسخگویی سریع موجب جلوگیری از گسترش تجاوز است درغیر اینصورت این حرامیان عالم جلوتر خواهند امد وجنایات بسیار بیشتری انجام خواهند داد مبانی ارتباطات سیاسی دنیا توسط غربی ها پایه گذاری شده تا انها را بردنبا مسلط کند ونقش فرعونی انها را تضمین کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۶ ۰۹ دی ۱۳۹۸
مرگ بر امریکا
مرگ بر امریکا
مرگ بر امریکا
مرگ بر امریکا
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۷:۳۰ ۰۹ دی ۱۳۹۸
اولا پاسخ سخت وسنکین ب تلافاتی در همان حد میتواند از تکرار وذلت مردم عراق جلوگیری کند ثانیا مسولین عراقی بخصوص شیعیان میبایست این ددمنشی را نشانه وصورت واقعی انریکاییها بدانند وان را بهتر برای مردم عراق خصوصا شیعیان ترسیم کنند ودست اخر اینکه این موضوع از طریق رسانه ها یه کوش واطلاع تمام مردم منطقه با بیان جزییات وبرنامه ریزی وتبیین برای مدت زمانی طولانی ، ارایه شود تا کار شناساندن چهره واقعی این حرام ژادگان ودزدان امریکایی بذای مردم منطقه اثرکذار ضده ومردم ان را از یاد نبرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۸ ۰۹ دی ۱۳۹۸
آمریکا برای تامین منافع خودش حاضره هر کاری بکنه حتی کشته شدن انسانها.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۷ ۰۹ دی ۱۳۹۸
مرگ بر آمریکا
امنیت و اقتدار نظامی رو که داریم اقعا باید قدردان شهدامون باشیم
Germany
ناشناس
۰۶:۲۶ ۰۹ دی ۱۳۹۸
مرگ بر امریکای جنایتکار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۴ ۰۹ دی ۱۳۹۸
انتقام خون این شهیدان انشالله به خروج این ظالم زمان بیانجامد
Iran (Islamic Republic of)
سمیه
۰۵:۴۸ ۰۹ دی ۱۳۹۸
سلام...شتر در خواب بیند پنبه دانه....زهی خیال باطل که آمریکا بتونه نفوذ انقلاب اسلامی رو در قلبها کاهش بده...زنده باد حشد الشعبی عراق حزب الله هم الغالبون
..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۳۶ ۰۹ دی ۱۳۹۸
دوباره عراقی ها باید آمریکایی ها رو مثل سگهای وحشی ریشه کن و بکشن
Iran (Islamic Republic of)
سجاد
۰۳:۲۴ ۰۹ دی ۱۳۹۸
وقت اون رسیده نیروهای آمریکا رو با لگد از عراق بیرون کرد .
مرگ بر آمریکا.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۲۱ ۰۹ دی ۱۳۹۸
ديگه وقتشه دولت عراق آمريكائيا رو بريزه بيرون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۹ ۰۹ دی ۱۳۹۸
آمريكا هر جا باشه فتنه همونجاست
بايد عين لبنان تخليه كنه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۲:۲۶ ۰۹ دی ۱۳۹۸
وقتشه یه درس ابدی به این کفتارها بدیم.

إِنَّا فَتَحْنَا لَكَ فَتْحًا مُبِينًا
Iran (Islamic Republic of)
Bm
۰۱:۳۵ ۰۹ دی ۱۳۹۸
تلافی حزب الله تنها راه بازدارندگی امریکا می باشد
خیلی سریع و شدید حشد شعبی باید جواب دهد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۷ ۰۹ دی ۱۳۹۸
باید امریکایی هارو با لگد بندازن بیرون
Iran (Islamic Republic of)
رض
۰۱:۲۰ ۰۹ دی ۱۳۹۸
باید درس حسابی بهواین آمریکا داد به خدا اگه ایران یک لحظه بی سرو سامان بشه این آمریکا ایرانو چند تکه میکنه که هر تیکه مثل یک افغانستان و سوریه بشه
Iran (Islamic Republic of)
.
۰۱:۱۳ ۰۹ دی ۱۳۹۸
آمریکا هیییچی نیست
منتظر جواب دندان شکن نیروهای اسلام باشد
Iran (Islamic Republic of)
عماد
۰۱:۱۲ ۰۹ دی ۱۳۹۸
مرگ برآمریکای جنایتکار.منتظرپاسخ دلاورمردان حشدوشعبی باش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۴ ۰۹ دی ۱۳۹۸
تا وقتی که امریکا در عراق سفارت داره. اوضاع همینه که هست. درست بشو هم نیست.
عراق هم یه اقدام انقلابی واسه بستن سفارت و کوتاه کردن دست امریکایی ها ازین کشور داره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۷ ۰۹ دی ۱۳۹۸
آمریکاقبرخودشوکند بادست خودش چنان سیلی سختی بخوری تاابدفراموش نکتی جنایتکار مرگ بر آمریکای تروریست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۵ ۰۹ دی ۱۳۹۸
امریکا = داعش . جلوی داعش بایستید اربابان صهیونیستی و امریکایی اش از او حمایت و تلافی میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۰ ۰۹ دی ۱۳۹۸
مرگ بر آمریکای جهانخوار
Iran (Islamic Republic of)
سجاد
۰۰:۲۴ ۰۹ دی ۱۳۹۸
امیدوارم از این جمله آشکار نگذرند. این حمله مستقیم آمریکا به محور مقاومت بود که اگر پاسخ داده نشود آنها جسور تر می شوند.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۰:۱۶ ۰۹ دی ۱۳۹۸
ایشالا نابود میکنیم امریکا و همپیمانانشونو
Iran (Islamic Republic of)
محمدحسن
۰۰:۱۰ ۰۹ دی ۱۳۹۸
امریکا با این غلط اضافی که کرد گور خودشو تو عراق کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۱ ۰۹ دی ۱۳۹۸
الان وقتشه اقتدار موشکی خودمونو به رخ آمریکا و کل جهان بکشیم. تموم پایگاهای آمریکایی رو با خاک یکسان کنید تا هم تلافی این عمل خصمانه باشه هم تو دهنی به آمریکاییا باشه تا از این ... نکنن
Germany
حامد
۰۰:۰۰ ۰۹ دی ۱۳۹۸
امریکا خیلی پایش را ازگلیمش درازتر کرده احتیاج مبرم به گوش مالی دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۱ ۰۸ دی ۱۳۹۸
آمریکا داره میسوزه که داعش دست پرورده اش توسط نیروهای بسیج مردمی عراق و نیروهای نظامی عراق شکست خورد برای این مستقیم وارد جنگ و حمله به حشدالشعبی شده است.
لعنت بر جنایتکارمرگ بر آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۷ ۰۹ دی ۱۳۹۸
دقیقا شبیه جنگ آمریکا در سال 1367 علیه ایران که رژیم صدام در حال ضعف قرار داشت .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۸ ۰۸ دی ۱۳۹۸
باید مردم عراق یک قیام سراسری و مسلحانه کامل، برعلیه امریکا در عراق راه بیاندازند، وامریکا رو در باتلاق عراق دفن کنند،، این امریکا دست از نفت عراق،سوریه، عربستان و بحرین وکویت نمیکشه، باید با زبون خودشون باهاشون حرف زد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۷ ۰۸ دی ۱۳۹۸
آمریکا دیگر باید پلاسشان را جمع کنند بروند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۷ ۰۸ دی ۱۳۹۸
برادران عراقی تسلیت ما رو بپذیرید
واقعا عزادار شدیم در غم سربازان حضرت صاحب الزمان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۴ ۰۸ دی ۱۳۹۸
مرگ بر آمریکای جنایتکار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۹ ۰۸ دی ۱۳۹۸
مرگ بر آمریکا
United States of America
ناشناس
۲۲:۲۱ ۰۸ دی ۱۳۹۸
چه غلطا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۱ ۰۸ دی ۱۳۹۸
خوش بحال همه شهدا ...
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۲۲:۲۰ ۰۸ دی ۱۳۹۸
یعنی جوابش رو نمي دین؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۸ ۰۸ دی ۱۳۹۸
باید پاسخ کوبنده به آنها داد
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۲:۰۴ ۰۸ دی ۱۳۹۸
ملت عراق باید به فرمان مرجعیت یک بار برای همیشه آمریکا ی هارا از خاک خود بیرن کند وگرنه به سرنوشت افغانستان دچار می شود
Iran (Islamic Republic of)
فقط خدا
۲۲:۰۳ ۰۸ دی ۱۳۹۸
پیوستن ایران به پیمان شانگهای ویاهمان ناتوی آسیا و احتمال تغییر وضعیت ایران از عضو ناظر به فعال واصلی ومانوردریائی اخیر سه قدرت بزرگ منطقه ای که احتمالا در راستای این هدف می باشد باعث احساس ناامنی شدید واستیصال ایالات متحده شده واین واکنشهای نابخردانه نتیجه ترس وحشت واشنگتن و تغییر معادلات در منطقه است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۱ ۰۸ دی ۱۳۹۸
نمی دانم چرا عراق اینقدر کم اعتبار است که یک کشور خارجی اینقدر تجاوز وآدم کشی میکند و مسوولین و مردمش اعتراض نمی کنند و خروج آنها را دنبال نمی کنند ، ایران به نیرو های مظلوم حشد الشعبی کمک های تجهیزاتی کند که اینقدر ضعیف نباشند و آمریکا باید از این گستاخی پشیمان گردد که برادر مسلمانمان را به شهادت رسانده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۴ ۰۹ دی ۱۳۹۸
دوست عزیزمعلومه وقتی درکشوری اختلاف وتفرقه حاکم باشه نتیجه اش همینه آمریکاازاغتشاشات اخیرسوءاستفاده می کنه والاازاین غلطانمی تونست بکنه .
Japan
جهان
۲۱:۵۹ ۰۸ دی ۱۳۹۸
باید طوری انتقام گرفت که امریکا از منطقه برود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۵ ۰۸ دی ۱۳۹۸
مرگ بر امریکای جنایت کار که خون مسلمانان بیگناه رامی ریزد انشااله به هیمین زودی نبروهای امریگایی ازببن می رکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۹ ۰۸ دی ۱۳۹۸
تلافی کنید
Iran (Islamic Republic of)
محمدجعفری
۲۱:۴۷ ۰۸ دی ۱۳۹۸
واقعا چقد اینا وقیحتر از گذشته شدن که بمباران میکنن توی خاک یه کشور مستقل، اونوقت تاییدم میکنن؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
امید
۲۱:۴۵ ۰۸ دی ۱۳۹۸
انشا الله با شهدای کربلا محشور شوند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۵ ۰۸ دی ۱۳۹۸
آمریکا از حق خود برای دفاع نمی گذرد! چقدر پررو هستند. کشوری را اشغال کرده اند و بعد برای خود حق دفاع قائل اند...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۱ ۰۸ دی ۱۳۹۸
آمریکا نمیتونه از ایران انتقام بگیره از عراق میگیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۰ ۰۸ دی ۱۳۹۸
خدا لعنتشون کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۹ ۰۸ دی ۱۳۹۸
باید حزب الله جواب دندان شکن بدهد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۹ ۰۸ دی ۱۳۹۸
آمریکا و اسراییل هرروز به هر بهانه ای دارن حمله میکنن بزنید نابودش کنید البته میخوان نذارن نخست وزیر عراق معرفی بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۹ ۰۸ دی ۱۳۹۸
آمریکا و اسراییل هرروز به هر بهانه ای دارن حمله میکنن بزنید نابودش کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۷ ۰۸ دی ۱۳۹۸
غلط اضافه بزنن پایگاههای آمریکا رو نابود کنن
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا رضایی
۲۱:۳۴ ۰۸ دی ۱۳۹۸
اینم از دستاوردهای سفر پمپئو به عراق.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۳ ۰۸ دی ۱۳۹۸
چرا باید به عراق حمله کنند به بهانه دفاع ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۲ ۰۸ دی ۱۳۹۸
ممم ررر گگگ ببب ررر USA
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۱ ۰۹ دی ۱۳۹۸
محکمتر از قبل میگوییم « مرگ بر امریکا»
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۹ ۰۸ دی ۱۳۹۸
مرگ بر آمریکای خونخوار سارق سرمایه های مردم منطقه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۷ ۰۸ دی ۱۳۹۸
اگه واقعاً کار آمریکایی ها باشه باید تا 48ساعت آینده کل پایگاههای این کشور یاغی روبسیج عراق با راکت منهدم کنه اینها مثل منافقین راحت دارند قتل وعام میکنند.
Iran (Islamic Republic of)
با سلام
۰۷:۵۶ ۰۹ دی ۱۳۹۸
یکی زدن 24 شهید تحویل گرفتن این راهش نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۵ ۰۸ دی ۱۳۹۸
بدون فوت حتی یک لحظه باید به پایگاهای آمریکا حمله بشه
United States of America
ناشناس
۲۱:۲۰ ۰۸ دی ۱۳۹۸
به امید روزی که همه تروریستهای آمریکایی منطقه رو ترک کنندو بزارند مردم درکشور خودشون زندگی کنند.
آخرین اخبار