حجت الاسلام محمدحسنی در گرامیداشت حماسه ۹ دی:

روز ٩ دی ماه یکی از برجسته ترین روزهای خداست

نماینده ولی فقیه در ارتش گفت: روز ٩ دی ماه یکی از برجسته ترین روزهای خداست که بزرگداشت آن برای هر انسان خداجوی لازم است.

روز ٩ دی ماه یکی از برجسته ترین روزهای خداستبه گزارش خبرنگار حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام والمسلمین عباس محمد حسنی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی و نماینده ولی فقیه در ارتش در مراسم گرامیداشت یوم اله ۹ دی که صبح امروز در مسجد امام خمینی واقع در ستاد ارتش برگزارشد، با طرح این سوال که چرا ما سالروز ۹ دی را گرامی می‌داریم، گفت: ۹ دی سالروز بصیرت است و با اینکه ده سال از این حادثه ملی می‌گذرد در بیش از هزار شهر بزرگ و کوچک این روز گرامی داشته می‌شود.

او افزود: دلیل بزرگداشت این روز در آیه پنجم از سوره مبارکه ابراهیم عنوان شده است؛ چراکه خداوند در آن به حضرت موسی دستور می‌دهد تا مردم را به روز‌های ویژه خدا یادآوری کند.

محمدحسنی اظهار کرد: در حقیقت تداوم حرکت انبیا و جریان‌های توحیدی با زنده نگهداشتن روز‌های ویژه خدا تحقق می‌یابد و باید توجه کنیم که در انقلاب اسلامی روز‌های خدا فراوان بودند که می‌توان ۲۲ بهمن و روز قدس را مثال زد. روز ۹ دی یکی از برجسته‌ترین روز‌های خدا است که بر هر انسان خداجوی لازم است که این روز را گرامی بدارد.

او با اشاره بر عوامل پیدایش فتنه گفت: سوال اینست که چرا چنین اتفاق ناخوشایندی در کشور ما محقق شد، دلیل اول اعلام پیروزی یکی از کاندیدا‌ها قبل از اتمام زمان قانونی انتخابات بود چراکه انتخابات از یک ساعتی شروع می‌شود و در یک ساعت قانونی که وزارت کشور اعلام می‌کند تمام می‌شود، اما اینکه فردی قبل از اینکه انتخابات تمام شود و آرا شمرده شود نتیجه را اعلام می‌کند، جای شگفتی است، زیرا علی القاعده هیچکس نمی‌داند و اطلاعی ندارد، سوال بنده اینست که آقای محترم شما از کجا می‌دانستید که برنده قطعی انتخابات شما هستید؟! مگر اینکه علم غیب داشته باشید.

نماینده ولی فقیه در ارتش خطاب به کاندیدای متخلف گفت: اگر نتیجه پیروزی را به عنوان یک تحلیل مطرح کردید، باید بگویم که طبق قانون کسی حق ندارد به طور تحلیلی قبل از اعلام نتایج آرا، خود را پیروز انتخابات معرفی کند.

او با بیان اینکه در این زمینه اسناد تاریخی نیز وجود دارد افزود: سایت قلم نیوز به نقل از فردی که خود را رئیس کمیته اطلاع رسانی یکی از کاندیدا‌ها اعلام کرده بود، نوشت: پیروزی فلان کاندیدا با فاصله زیاد قطعی است و همه برای این پیروزی یک سجده شکر بدهکاریم. سوال بنده اینست وقتی که هنوز نصف آرا شمرده نشده است چگونه عوامل منتسب به کاندیدایی وی را پیروز قطعی معرفی می‌کند! این نشان می‌دهد که برنامه‌ای و نقشه‌ای در سر دارند.

او افزود: ادعای تقلب شدن در انتخابات در صورت عدم پیروزی کاندیدای خاص، عامل دیگر شکل گیری فتنه بود؛ که توسط سران فتنه انجام شد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش ادامه داد: اگر کسی سندی مدرکی داشته باشد بعد از اتمام رای گیری آنرا به وزارت کشور و شورای نگهبان ارائه می‌دهد و طی یک فرآینده قانونی مورد بررسی قرار می‌گیرد که اگر در بررسی‌ها به نتیجه رسیدند جریان با سازو کار قانونی خود تا احقاق حقوق فرد پیش می‌رود. اما این‌ها قبل از شمارش آرا اعلام کردند که اگر فلان کس پیروز نشود تقلب صورت گرفته است؛ لذا معلوم می‌شود کلمه تقلب رمز ایجاد فتنه بوده است که این کار را هم کردند و صدمات زیادی به کشور زدند.

محمدحسنی گفت: عامل سوم شکل گیری فتنه، عدم تمکین در برابر شمارش آرا برای رفع شبه و تقاضای ابطال کل انتخابات بود که به عنوان تنها راه برون رفت از این مشکل از طرف افرادی خاص عنوان شده بود، که البته حضرت آقا دستور دادند نمایندگانی از طرف کاندیدا‌ها حضور پیدا کنند و موضوع شبه تقلب در انتخابات را مطرح کنند که این اتفاق افتاد و در بررسی‌های انجام شده، مشخص شد که تقلبی صورت نگرفته، اما باز هم طرف مقابل تمکین نکرد.

او ادامه داد: وقتی افراد در جامعه در برابر قانون تمکین نکنند جامعه دائما در فتنه خواهد بود و مردم پیوسته در فتنه قرار می‌گیرند و زندگی در سایه فتنه جز هدر دادن ظرفیت‌ها دستاوردی برای مردم نخواهد داشت.

نماینده ولی فقیه در ارتش تصریح کرد: مقام معظم رهبری در این رابطه به یکی از کاندیدا‌ها فرمودند جنس شما با اینگونه افراد متفاوت است و لازم است که کار‌ها را با متانت و آرامش پیگیری کنید. ایشان با تحسین از حضور بی سابقه مردم در انتخابات فرمودند به یاری پروردگار انتخابات با اتقان صحت و آرامش خوبی برگزار شد و شما هم مسائل مورد نظرتون را از مسیر قانون پیگیری کنید. اما متاسفانه این افراد خود را فراتر از قانون می‌دانستند؛ و بالاترین فتنه اینست که کسی خود را بالاتر از قانون بداند؛ و لذا دست به کاری زدند که از منافقین و دشمنان قسم خورده ای، چون امریکا انتظار می‌رفت. این بندگان خدا دانسته در زمین دشمن بازی کردند و اب در آسیاب دشمن ریختند.

او افزود: فتنه گران انتخابات به آن باشکوهی را که برای انقلاب می‌توانست ظرفیت ساز باشد متاسفانه به تهدید علیه انقلاب تبدیل کردند و این فرصت طلایی که حضور با شکوه مردم ایجاد شده بود را از بین بردند. طبعا فتنه پیامد‌هایی و ره آورد‌های منفی در پی دارد، چند مورد را به صورت گزینشی عنوان می‌کنم که یکی زیر سوال بردن سرمایه گذاری کلان اقتصادی در سطح کشور بود. درست زمانی که دنیا حاضر شده بود که با ما کار کنند و سرمایه گذارانی در کشور وارد عرصه‌های اقتصادی شوند با این فتنه مواجه شدیم و حتی برخی سرمایه گذاران داخلی نیز سرمایه هایشان را از کشور خارج کردند و امنیت اقتصادی کشور را زیر سوال بردند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه دشمن در آن مقطع به راهبرد  تغییر نظام به جای تغییر رفتار امیدوار شده بود؛ تصریح کرد: دشمن قبل از فتنه به این نتیجه رسیده بود که رفتارش را با ایران تغییر دهد، ولی بعد از فتنه راهبردش تغییر نظام به جای تغییر رفتار شد. برژینسکی مشاور سابق امنیت ملی آمریکا در مصاحبه‌ای با مجله آلمانی در پاسخ به این سوال که آیا اوباما رئیس جمهور یک کشور ابرقدرت رو به زوال است، گفت: واقعیت اینست که دوران حماقت ابرقدرتی آمریکا به پایان رسیده است و درباره ایران و برنامه هسته‌ای این کشور ما به رویکرد واقع گرایانه منعطف‌تر و منطقی‌تر نیازمندیم، ما باید با ایران مذاکره کنیم ما حتی ممکن است بدون پیشرط مذاکره کنیم، حرف امریکایی‌ها تا قبل از فتنه این رویکرد منعطف بود.

او ادامه داد: اما فتنه این فرصت را به تهدید مبدل کرد و بعد از فتنه آقای اوباما گفت: من درباره وقایع فتنه نمی‌توانم سکوت کنم کسی که قبل از فتنه لال شده بود و دنبال مذاکره بدون پیشرط بود این بار می‌گوید هیچ راهی برای تایید صحت انتخابات ایران وجود ندارد؛ و این فتنه آن‌ها را آنچنان گستاخ کرده بود که حرف از تایید انتخابات ایران می‌زدند.

او در خصوص دستاوردهای فتنه ۸۸ گفت: یکی از سدتاورد‌های این فتنه اثبات نقش بی بدیل ولایت و رهبری انقلاب در خنثی سازی توطئه دشمنان بود ما نقش، ولی فقیه را در دوران دفاع مقدس دریافته بودیم که چگونه پیروی از ولایت فقیه کشور را از خطر تجاوز و تجزیه شدن نجات داد. در همین فتنه اخیر ۹۸ این تاثیر را بیشتر دریافتیم که اگر تدابیر آسمانی مقام معظم رهبری نبود مشخص نبود که افرادی که با بی تدبیری این اشوب را کلید زدند، بتوانند این فتنه را مدیریت کنند، اما حضرت آقا به میدان امدند و موضوع را صادقانه با مردم در میان گذاشتند و مردم صفشان را از اغتشاشگران جدا کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار