احتمال تمدید مهلت دوره انتقالی برگزیت

رئیس کمیسیون اروپا در گفت‌وگو با روزنامه لزاکو از بررسی دوباره مدت زمان دوره انتقالی پس از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا سخن گفت.

احتمال تمدید مهلت دوره انتقالی برگزیتبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، اورسولا فن در لاین، رئیس کمیسیون اروپا در مورد اینکه انگلیس و اتحادیه اروپا برای دستیابی به توافق در مورد آینده روابط خود تا پایان سال آینده وقت کافی داشته باشند ابراز تردید کرد و در گفت‌وگو با روزنامه لزاکو از بررسی دوباره مدت زمان دوره انتقالی سخن گفت.

فن در لاین گفت: من در مورد زمان اندکی که در اختیار دارم بسیار نگرانم. این زمان تنها برای مذاکره در مورد توافق تجارت آزاد نیست بلکه برای مذاکره در مورد موضوعات بسیار دیگری هم هست.

زمان تعیین شده برای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، برگزیت، ۳۱ ژانویه است. پس از آن دوره انتقالی آغاز خواهد شد که تا ۳۱ دسامبر سال ۲۰۲۰ ادامه خواهد داشت تا دو طرف در مورد شرایط روابط آینده خود به ویژه روابط تجاری به توافق دست یابند. در این میان قوانین اروپایی همچنان در انگلیس اجرا خواهد شد.

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس که در پی پیروزی در انتخابات پارلمانی زودهنگام ۱۲ دسامبر قدرت گرفته تمدید دوران انتقالی را رد کرد و در مجلس نمایندگان جدید هم به آن رای داده شد. اما فن در لاین تردید دارد که حفظ این برنامه زمانی امکان پذیر باشد.

وی در گفت‌وگو با لزاکو ضمن ابراز نگرانی گفت: به نظر من هر دو طرف باید به طور جدی از خود بپرسند آیا همه این مذاکرات در چنین زمان کوتاهی امکان پذیر است؟ من فکر می‌کنم منطقی است که در اواسط سال آینده در صورت لزوم در مورد تمدید دوران انتقالی توافق شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار