سرمایه گذاری گسترده هوآوی برای ساخت برنامه‌های جایگزین سرویس‌های گوگل

تحریم آمریکا و عدم دسترسی به سرویس‌های گوگل، هوآوی را به ساخت اکوسیستم موبایلی اختصاصی خود وا داشته است.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، تحریم هوآوی از طرف آمریکا، مهم‌ترین و تاثیرگذارترین اتفاق سال‌های اخیر این شرکت است که در نیمه دوم سال جاری، به صوت رسمی اجرا شد. این تحریم موجب شد تا ارتباط شرکت‌های مختلف آمریکایی با هوآوی قطع شود و به این ترتیب این شرکت نتواند از محصولات سخت افزاری و نرم افزاری شرکت‌هایی مانند کوالکام، مایکروسافت، گوگل و ... استفاده کند. اما اصلی‌ترین مشکل هوآوی در حال حاضر قطع ارتباط با شرکت گوگل است، هوآوی در محصولات خود می‌تواند از سیستم عامل متن باز اندروید با رابط کاربری ویژه خود استفاده کند، اما اپلیکیشن‌های گوگل مانند گوگل‌پلی، گوگل‌مپ و غیره، دیگر در محصولات هوآوی عرضه نخواهند شد.

هر چند هوآوی برنامه دارد تا به هر ترتیب که شده این تحریم‌ها را لغو کند، اما از طرفی برای راه جایگزین، به دنبال تولید و استفاده از اپلیکیشن‌های اختصاصی خود است. بر اساس گزارش Economic Times، هوآوی با توسعه‌دهندگان مشهور هندی به توافق رسیده تا نسخه جایگزین برنامه‌های محبوب گوگل را تولید کند. کاربران شاید بتوانند برخی برنامه‌ها مانند گوگل‌مپ، گوگل‌پلی یا گوگل‌فوتو را با سرویس‌های مشابه تعویض کنند، اما جایگزینی بعضی از اپلیکیشن‌ها مانند جی‌میل یا گوگل درایو بسیار دشوارتر خواهد بود. شرکت هوآوی و آنر در حال حاضر حق استفاده از این برنامه‌ها را ندارند و این مورد برای آینده محصولات این دو شرکت یک تهدید است.

سرمایه گذاری گسترده هوآوی برای ساخت برنامه‌های جایگزین سرویس‌های گوگل

مدیرعامل هوآوی و آنر در هند طی مصاحبه اخیر خود اعلام کرد:"ما در تلاشیم تا یک اکوسیستم موبایلی اختصاصی تولید کنیم. بیشتر برنامه‌های کاربردی مانند مسیریابی، سرویس پرداخت، سرویس بازی و پیام‌رسان تا پایان ماه دسامبر آماده عرضه خواهد شد. " یکی از چالش‌های هوآوی برای این کار تنوع و گستردگی برنامه‌های پیشفرض گوگل است، به همین منظور مدیر عامل هوآوی و آنر در هند اشاره کرد که آن‌ها به دنبال ساخت یک اکوسیستم موبایلی سراسری و جامع مانند گوگل هستند. این سیستم احتمالا مانند گوگل، نزدیک به ۱۰ اپلیکیشن را شامل می‌شود.

سرمایه گذاری گسترده هوآوی برای ساخت برنامه‌های جایگزین سرویس‌های گوگل

البته هوآوی کار خود را از چندی پیش آغاز کرده، به طور مثال سرویس اپلیکیشن این شرکت با نام App Gallery که جایگزین گوگل‌پلی خواهد بود، عرضه شده است. همچنین بیش از ۱۵۰ برنامه‌نویس برجسته در هند، برنامه‌های خود را در App Gallery به اشتراک خواهند گذاشت. البته در مورد آنر باید گفت که در حال حاضر این شرکت حق استفاده از سرویس‌های گوگل را دارد. هوآوی سرمایه‌ای نزدیک به یک میلیارد دلار را برای ساخت سرویس‌های موبایلی خود در نظر گرفته و با تمام قدرت، به مبارزه با سرویس اختصاصی اپل و گوگل خواهد رفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.