شهردار تهران مطرح کرد؛

ضرورت تفکیک پسماند در منزل/ افتتاح اولین خیابان کامل در پایتخت

حناچی با تأکید بر ضرورت تفکیک پسماند در منزل گفت: باید با اجرای طرح کاهش پسماند از انتقال روزانه ۷ هزار تن زباله به آرادکوه خودداری کنیم.

ضرورت تفکیک پسماند در منزل/ افتتاح اولین خیابان کامل در پایتختبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، پیروز حناچی شهردار تهران در آئین افتتاح ۴۰ پروژه منطقه ۲۰ شهرداری تهران گفت: خوشحال هستیم در منطقه پروژه‌هایی را افتتاح کردیم که سهم بانوان در آن چشمگیر بود و من امیدوارم بیشتر به فکر سلامت بانوان باشیم.

شهردار تهران افزود: منطقه ری ۶ هزار سال تمدن دارد و به خاطر دارم که در برج طغرل ۳ لایه تمدن مشاهده شد.

حناچی بیان کرد: چه اتفاقی برای ری افتاد که در گذشته یک کلانشهر بود و ۵۰۰ هزار نفر ساکن داشت که اکنون تنها یک برج طغرل و دیواره در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) باقی مانده است؟ به نظر می‌رسد زلزله‌های پیاپی و گذر تاریخ باعث کمرنگ شدن ذخیره ری شده است.

او ادامه داد: ما در منطقه ری حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) را داریم که زیارت آن بسیار سفارش شده و در کنار آن نیز گورستان بابویه را داریم که نشان دهنده بخشی از تاریخ است.

شهردار تهران افزود: ما شهر ری را به جوانمردی می‌شناسیم و اگر می‌گوییم جوانمرد قصاب به دلیل مروت او بود.

حناچی بیان کرد: تلاش ما نگاه ویژه به شهرستان ری است، زیرا تراکم در هکتار منطقه بسیار بالاست و امکانات ضعیفی دارد.

او ادامه داد: تلاش کردیم حمل و نقل عمومی را به این منطقه برسانیم و ظرفیت‌های فراوانی در محدوده وجود دارد که امیدواریم در بازنگری طرح جامع تهران به آن اهمیت داده شود.

شهردار تهران افزود: ما در ری کارخانه‌ای داریم که تهران با آن‌ ساخته شد و آن سیمان ری بود که با موافقت دولت قرار شد این کارخانه به موتور محرک فعالیت اقتصادی بدل شود.

حناچی بیان کرد: در حوزه پسماند تلاش می‌کنیم تا با طرح کاهش پسماند دیگر روزانه ۷ هزار تن زباله به آراد کوه منتقل نشود و امروز این میزان به ۳ هزار و ۵۰۰ تن کاهش پیدا کرده است.

او ادامه داد: ما ناچار به اجرای طرح تفکیک پسماند در منزل هستیم و آن را تعقیب می‌کنیم.

شهردار تهران افزود: تمرکز جمعیتی مشکلاتی را ایجاد کرده است و ما از قزوین تا فیروزکوه درگیر این تمرکز هستیم و باید گفت نمی‌توان تمرکز را مدیریت کرد، زیرا مشاغلی ایجاد شده که موجب چند برابر شدن تمرکز شده‌اند.

حناچی بیان کرد: تلاش می‌کنیم تا با توسعه میادین میوه و تره بار کمی از آلام مردم در شرایط سخت اقتصادی بکاهیم.

اولین خیابان کامل پایتخت با حضور پیروز حناچی شهردار تهران در ضلع شرقی حرم حضرت عبدالعظیم (ع) با هدف اولویت‌دهی به حمل‌ونقل انسان‌محور و توسعه حمل‌ونقل پاک افتتاح شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار