تبدیل نمایشگاه تلکام از حالت کارناوالی به نمایشگاهی

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: حتما وزارت ارتباطات با قوت بیشتری از نمایشگاه تلکام حمایت خواهد کرد.

تبدیل نمایشگاه تلکام از حالت کارناوالی به نمایشگاهیبه گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، مهندس حسین فلاح جوشقانی، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی که در روز‌های دوم و سوم برگزاری نمایشگاه تلکام پلاس ۹۸ از شرکت‌های تولیدی و اپراتور‌های صنعت مخابرات حاضر در نمایشگاه بازدید کرد، وی پیرامون ارزیابی نمایشگاه تلکام امسال با رویکرد جدید، گفت: با توجه به وقفه‌ای که در برگزاری نمایشگاه تلکام امسال افتاد و نمایشگاه از تقویم هر ساله به زمان فعلی منتقل شد، هدف این بود که نمایشگاه در حوزه‌های تخصصی متمرکز شود و به خصوص توان تولید داخل بیشتر به نمایش درآید.

وی ادامه داد: در واقع قرار شد نمایشگاه تلکام به محلی برای گفتگو بین تولیدکنندگان و مصرف کنندگان محصولات صنعت مخابرات یعنی اپراتور‌ها تبدیل شود و از حالتی که شبیه کارناوال شده بود به نمایشگاهی تخصصی تبدیل شود.

فلاح گفت: در دوره‌های گذشته، هدف اصلی تلکام که نمایش توان داخل در تولید و راه‌حل‌های مختلف برای حوزه‌ی ارتباطات است، مغفول می‌ماند که با کمک سندیکای صنعت مخابرات امسال محقق شد که باید از سندیکا تشکر کنم که بسیار در این حوزه کار کردند و علی رغم تغییر زمان نمایشگاه و اینکه برنامه‌هایشان بهم ریخت، اما با تلاش موفق شدند نمایشگاه را برگزار کنند.

معاون وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: تفاوت نمایشگاه تلکام امسال با دوره‌های گذشته این است که هم بازدیدکنندگان بر حوزه‌ی متخصصان و علاقه‌مندان حوزه‌ی ارتباطات متمرکز شده است و هم فرصت خوبی برای معرفی محصولات تولیدکنندگان داخلی فراهم شد.

وی افزود: امسال ۶۸ محصول داخلی در حوزه‌های سخت افزاری و نرم افزاری رونمایی شد که این نوید خوبی است که تحریم‌های سخت و ظالمانه فرصت خوبی برای تولید داخل که مورد بی مهری قرار گرفته بود، فراهم کرد. در نمایشگاه امسال میز‌های گفتگو طراحی شد که ابتکار جدیدی است و می‌تواند منجر به استفاده بیشتر از توان تولید داخل شود.

رئیس سازمان تنظیم مقررات در ادامه‌ی گفتگو با سیتنا، تاکید کرد: انصافا تولیدکنندگان داخلی صنعت مخابرات، محصولات باکیفیتی ارائه کرده‌اند و ارزیابی بنده این است که در سبد محصولات داخلی ارائه شده، اصل رقابت پذیری هم وجود دارد و بعضا یک محصول توسط چندین شرکت عرضه شده است که قطعا برای اپراتور‌ها جذاب است که بتوانند محصول رقابت پذیری را وارد شبکه کنند.

وی ادامه داد: امسال شاهد نمایشگاه کاملا بهتری بودیم که اگرچه تعداد بازدیدکنندگانش کاهش یافته، ولی کیفیت بازدیدکنندگان بهتر شده است. صنعت ارتباطات صنعتی تخصصی است و این نمایشگاه باید رسالتش محلی برای عرضه‌ی توانمندی‌های این صنعت باشد. حتما وزارت ارتباطات با قوت بیشتری از این نمایشگاه حمایت خواهد کرد و با توجه به مدلی که امسال ارائه شد، از هم اکنون با سندیکا برای نمایشگاه سال آینده برنامه‌ریزی خواهیم کرد که نمایشگاه بعدی کامل‌تر و با قابلیت‌های بیشتر برگزار شود.

فلاح در پایان تاکید کرد: وزیر ارتباطات هم به شدت حامی این موضوع هستند و به صورت مشخص حمایت از تولید داخل را به ما تلکیف کردند.

انتهای پیام/

برچسب ها: روابط عمومی ، سیتنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار