همکاری غول نفتی عربستان با آمریکا برای غارت نفت سوریه

یک پایگاه خبری معارض اعلام کرد هیئتی رسمی از شرکت آرامکوی سعودی وارد میدان نفتی «العمر» سوریه شده و قرار است با نظامیان آمریکا به منظور بهره‌برداری از میادین نفتی دیرالزور قرارداد منعقد کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه خبری دیرالزور ۲۴ که متعلق به معارضان سوری است به نقل از منابعی آگاه اعلام کرد: شرکت نفتی آرامکوی عربستان به دنبال سرمایه گذاری در میدان‌ها و چاه‌های نفت در استان دیرالزور در شمال شرق سوریه است.

این منابع از تلاش‌های شرکت آرامکو برای آغاز فعالیتش در دیرالزور پس از ورود هیئت رسمی این شرکت به میدان نفتی «العمر» در حومه شرقی دیرالزور خبر دادند.

غارت نفت سوریه از سوی عربستان از طریق انعقاد قرارداد‌هایی با آمریکا صورت خواهد گرفت، چرا که آمریکایی‌ها و نیرو‌های موسوم به دموکراتیک سوریه حدود ۴۵ درصد از مساحت استان دیرالزور را در اشغال دارند و بیشتر میدان‌های نفتی و گازی در شرق رود فرات واقع شده‌اند و در تصرف آنان است.

آمریکا به تازگی نیرو‌های نظامی بیشتری را به میدان‌های نفتی شمال شرق سوریه که تحت کنترل کُرد‌های «ی‌پ‌گ» هستند اعزام کرده است. دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا نیز در روز‌های گذشته در اظهارنظری آشکار و علنی اعلام کرد که نیرو‌های آمریکایی برای نفت در سوریه حضور دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار