جانشین فرماندهی انتظامی استان ایلام:

آموزش همگانی یک ضرورت برای پیشگیری ازحوادث جاده‌ای است

جانشین فرماندهی انتظامی استان ایلام گفت: آموزش همگانی، یک ضرورت برای پیشگیری ازحوادث و سوانح جاده‌ای و ترافیکی می‌باشد.

آموزش همگانی یک ضرورت برای پیشگیری ازحوادث جاده‌ای است

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ سرهنگ شهاب عزیز زاده جانشین فرماندهی انتظامی استان ایلام گفت: آمار‌های ارائه شده در ایران نشان می‌دهد که پس از بیماری‌های قلبی عروقی، حوادث، دومین علت مرگ و میر در همه گروه‌های سنی و در گروه سنی زیر ۴۰ سال اولین علت مرگ و میر است، که شایع‌ترین آن‌ها حوادث ترافیکی هستند.

او ادامه داد: از آنجا که پیشگیری قبل از آسیب، بهتر از درمان بعد از حادثه است، آموزش همگانی نیزیک ضرورت برای پیشگیری ازحوادث و سوانح جاده‌ای و ترافیکی می‌باشد.

عزیز زاده اظهار کرد:حوادث ترافیکی، یک مشکل بزرگ سلامت عمومی است که پیشگیری مداوم و موثر از آن نیازمند تلاش‌های هماهنگ و همه جانبه است.

او مطرح کرد:در یک حادثه ترافیکی، کل جامعه متضرر خواهد شد چرا که برابر آمار‌ها در استان ایلام، ۶۰ درصد از حادثه دیدگان حوادث ترافیکی متاهل بوده و با مرگ و یا جراحات جبران ناپذیر این دسته از کاربران ترافیکی، کانون گرم خانوادهایشان و نحوه ارتزاق آنان دستخوش تغییرات می‌شود و بار سنگینی را بر دوش جامعه تحمیل می‌کند.

جانشین فرمانده انتظامی استان ایلام بیان کرد: به علت شرایط فرهنگی جامعه، مردان اغلب منبع اصلی تامین درآمد و تنها نان‌آور خانواده هستند و نبود آن‌ها ضمن روبرو کردن خانواده با بحران‌های مالی و اقتصادی جبران‌ناپذیر، اثرات اجتماعی به مراتب ناگوارتری از جمله از هم پاشیدگی کانون خانواده، بروز انواع ناراحتی‌های روحی و روانی و مشکلات مرتبط با بزهکاری و اعتیاد را به همراه دارد.

او افزود: بسیاری از کشور‌ها با پرداختن به مسائل و اصول ایمنی موفقیت‌های چشمگیری در کاهش تعداد تصادفات و شدت آسیب‌ها و صدمات ناشی از آن دست یافته‌اند که می‌طلبد همه دستگاه‌های دخیل در امر حوادث و سوانح، عزم خود راجزم کنند.

عزیززاده ادامه داد: امیدواریم در استان ایلام با اتمام طرح‌هایی همچون دو دهنه تونل در مسیر ایلام به مهران که بیشترین بار ترافیکی را در اربعین به خود اختصاص می‌دهد و همچنین هوشمند سازی محور‌های برون و درون شهری و رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی از سوی رانندگان، شاهد کاهش چشمگیر حوادث و سوانح ترافیکی باشیم.

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار