مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی معاونت امور زنان ریاست جمهوری؛

بوم‌گردی در افزایش اشتغال بانوان موثر است

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و هماهنگی معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری گفت: آموزش بوم‎گردی راهکار مناسبی در جهت افزایش سطح اشتغال بانوان است.

بوم‌گردی در افزایش اشتغال بانوان موثر استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، بهناز موحدی، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و هماهنگی معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری در جلسه اعضای شورای برنامه ریزی و توسعه استان همدان بیان داشت: توسعه این طرح می تواند برای کاهش نرخ بیکاری زنان و کمک به بهبود وضعیت اقتصادی بانوان سرپرست خانوار کمک شایانی داشته باشد.

او با تاکید بر لزوم اجرای دقیق برنامه ملی سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده در سطح استان ها گفت: این سند سال ۹۶ در دستور کار قرار گرفت و وضعیت استان ها به تفکیک سنجیده شد.

موحدی بیان کرد: توجه به اشتغال و بهبود وضعیت زندگی بانوان و تحقق قانون عدالت جنسیتی از مهمترین مولفه های این سند به شمار می رود.

او افزود: این سند شاخص شکاف جنسیتی و تفاوت های میان دو جنس را در چهار بعد سیاسی، اقتصادی، آموزش و بهداشت بررسی می کند.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و هماهنگی معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری ادامه داد: در سند ارتقای وضعیت زنان استان همدان نیز تمامی مسائل اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و سایر حوزه ها پرداخته شده و وضعیت این استان در شاخص ها بررسی شده است.

موحدی با اشاره به آمارهای اعلام شده در وضعیت حوزه بانوان همدان در سال ۹۵ گفت: بر اساس این آمار شهرستان بهار در کودک همسری رتبه یک را در این استان دارد و در بانوان سرپرست خانوار بالای ۶۰ سال نیز رتبه یک کشور را داشته است.

در این جلسه سند ارتقای وضعیت زنان در استان همدان با حضور معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری به تصویب رسید.

انتهای پیام/ د 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.