سناتور آمریکایی: امروزه وجود ناتو فقط برای فروش سلاح در جهان است

ریچارد بلک اعلام کرد امروز سازمان پیمان آتلانتیک شمالی تنها برای فروش سلاح در جهان و استخدام کارمندان مرفه در بروکسل بدون وجود دشمنی وجود دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، ریچارد بلک، سناتور کنگره ایالت ویرجینای آمریکا که پیشتر افسر ناتو بوده است، روز گذشته گفت وجود ناتو امروزه تنها برای فروش سلاح در جهان و استخدام کارمندان مرفه در بروکسل است.

بلک در این خصوص گفت: «امروز، ناتو فقط و فقط برای فروش سلاح و استخدام کارمندان مرفه در بروکسل است. متاسفانه این اتحاد نمی‌تواند بدون دشمن باشد و این تنها دلیل دشمنی ما با روسیه است.»

او در ادامه برای اثبات عقیده خود گفت: «در نشست اخیر ناتو، رئیس‌جمهور فرانسه از دونالد ترامپ پرسید دشمن ما کیست؟ و این یک سوال اساسی است. ما دشمن نداریم. روسیه دشمن نیست و فرانسه این را متوجه شده است.»

این سناتور آمریکایی در ادامه افزود: «ترامپ اساسا ناتو را یک بازار سودآور برای دلالان اسلحه می‌بیند. او این را در سخنرانی‌های انتخاباتی اخیر خود بیان کرده است زمانی که گفت فکر می‌کند ناتو اتلاف وقت است. اما ترامپ دوست دارد سلاح بفروشد. به همین دلیل هم هست که سعی می‌کند شرکای اروپایی خود را وادار کند بودجه دفاعی خود در ناتو را افزایش دهند به این ترتیب آن‌ها اسلحه‌های آمریکایی را خواهند خرید.»

بلک در ادامه با تاکید بر توصیف اخیر مکرون از ناتو که گفته بود ناتو دچار مرگ مغزی شده است، اظهار کرد ناتو هیچ هدفی ندارد.

افسر پیشین ناتو در خصوص درخواست ترامپ در اجلاس دو روزه لندن که خواستار افزایش هزینه‌های نظامی کشور‌های عضو تا ۲ درصد از تولید ناخالص ملی آن‌ها شده بود گفت: «فکر نمی‌کنم بودجه باید افزایش یابد. من در سمت افسر ناتو خدمت کرده‌ام. از سال ۱۹۸۱ تا ۱۹۸۴ در اروپا سرهنگ دوم بودم. اتحاد ناتو در آن زمان لازم و کارآمد بود. آن زمان معتقد بودیم پیمان ورشو تهدیدی برای اروپای غربی است، اما اگر از دهه هشتاد تا ۱۹۹۱ که جنگ سرد پایان یافت و پیمان ورشو منحل شد حرکت کنید، می‌بینید که ناتو نیز باید منحل می‌شد، چون هیچ هدفی نداشت.»

ریچارد بلک این سخنان را در حالی بیان می‌کند که در چند سال گذشته اندازه ناتو از نظر تعداد نیرو سه برابر شده و به ۴۰ هزار سرباز رسیده است. همچنین چهار گروه نبرد چند ملیتی در کشور‌های بالتیک و لهستان مستقر کرده است تا حضور خود را در دریای سیاه افزایش دهد. با این حال، اعضای این اتحادیه در این اواخر دچار اختلافات شدید شده‌اند بطوری که در آخرین نشست آن در لندن نظرات بسیار متناقض از سوی سران کشور‌های عضو بیان شد.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار