آکار: ناتو با ترکیه قوی‌تر و معنادارتر است

وزیر دفاع ترکیه با تاکید بر نقش آنکارا در ناتو گفت با حضور این کشور است که این ائتلاف نظامی قوی‌تر و معنادارتر می‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آناتولی، حلوصی آکار، وزیر دفاع ملی ترکیه، امروز در گفت‌و‌گوی اختصاصی با آناتولی بر حضور و نقش این کشور در ناتو تاکید کرد و گفت ناتو با حضور ترکیه قوی‌تر و معنادارتر است.

آکار در این مصاحبه گفت: «ناتو با ترکیه قوی‌تر و بسیار معنادارتر است و تردید در مورد ترکیه بی‌معناست.» آکار در ادامه افزود وقتی ترکیه از منافع و حقوق خود در حوزه ناتو حمایت می‌کند، این نباید موضعی علیه متحدان قلمداد شود.

وزیر دفاع ترکیه در ادامه مصاحبه خود اضافه کرد: «مرز‌های جنوبی ما مرز‌های جنوبی ناتو نیز هست. به این ترتیب دفاع از مرز‌های جنوبی ما برای امنیت ناتو و اروپا نیز اهمیت دارد.» او در ادامه با اشاره به آخرین وضعیت ایجاد پدافند هوایی اس-۴۰۰ گفت: «در حال حاضر، راه‌اندازی سامانه اس-۴۰۰ و آموزش پرسنل در حال انجام است و فعالیت‌های مربوط به موشک‌های اس-۴۰۰ طبق برنامه انجام می‌شود.»

خرید سامانه دفاع موشکی اس-۴۰۰ روسیه از سوی آنکارا یکی از دلایل تیرگی روابط ترکیه با آمریکا و برخی از شرکای آن در ناتو است. واشنگتن معتقد است سامانه اس-۴۰۰ با سیستم‌های ناتو سازگاری ندارد و احتمال آنکه سیستم‌های به کار رفته در جت‌های اف-۳۵ را برای روسیه آشکار سازد زیاد است و مسکو ممکن است به اطلاعات طبقه‌بندی شده در این زمینه دست یابد.

از دیگر عوامل تیرگی روابط میان آنکارا و ناتو، انجام عملیات نظامی چشمه صلح از سوی ترکیه در مناطق شمال شرقی سوریه بود که برخی از کشور‌های عضو ناتو از جمله فرانسه می‌گوید ترکیه بدون هماهنگی با ناتو دست به عملیات نظامی در این منطقه زده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: ترکیه در ناتو ، اس 400
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار