در جمع خبرنگاران مطرح شد؛

بازپس‌گیری گود برج میلاد از نیروی انتظامی/ کشمکش بنیاد مستضعفان و شهرداری تهران بر سر ساختمان پلاسکو

شهردار تهران درباره تعدیل نیرو، آلودگی هوا و بازپس گیری گود مجاور برج میلاد از نیروی انتظامی توضیحاتی داد.

بازپس‌گیری گود برج میلاد از نیروی انتظامی/ کشمکش بنیاد مستضعفان و شهرداری تهران بر سر ساختمان پلاسکوبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، پیروز حناچی شهردار تهران در حاشیه اولین همایش ملی بهره‌وری در مدیریت شهری در تشریح ویژگی‌های این همایش در جمع خبرنگاران گفت: تلاش ما این بود که با همکارانمان از شهر‌های مختلف کشور درباره راهکار‌های ارتقای بهره‌وری صحبت و تبادل نظر کنیم.

شهردار تهران با اشاره به نقش بودجه در ارتقای بهره‌وری گفت: استفاده هدفمند از بودجه‌ای که در اختیار ما قرار دارد از اهمیت خاصی در افزایش بهره‌وری برخوردار است و در این نشست تجربیاتی در حوزه هدفمند مصرف کردن بودجه با شهرداران دیگر شهر‌ها مطرح شد.

حناچی ادامه داد: موضوع بهره‌وری و ارتقای آن از آن دست موضوعاتی است که در تمام عرصه‌های مدیریت کشور جای خود را باز کرده و نیازمند توجه ویژه از سوی دیگر نهاد‌ها به آن هستیم و ما نیز به عنوان شهرداری تهران به برخی از اقدام‌هایی که در گذشته انجام داده‌ایم اشاره کردیم و این تجربیات را در اختیار دیگر همکارانمان قرار دادیم.

او با اشاره به اهمیت نیروی انسانی ادامه داد: ما هنوز در بحث اصلاح ساختار و نگرانی‌های موجود در بخش رتبه‌بندی کار گسترده‌ای انجام ندادیم و ترجیح ما این است که اگر قرار است چنین اقدامی انجام شود باید از طریق فراخوان عمومی باشد.

شهردار تهران تصریح کرد: ممکن است در بعضی از موارد مجبور باشیم کار‌هایی انجام دهیم، اما به طور گسترده و به این شکلی که قرار است اتفاق خاص و نگران‌کننده بیفتد نیست.

حناچی ادامه داد: معضل نیروی انسانی تنها به شهرداری تهران محدود نمی‌شود و همه شهرداری‌های کشور میزان نیروی کارشان بیشتر از حد نیاز است که همین امر موحب می‌شود بخشی از بودجه برای پرداخت حقوق هزینه شود.

او در واکنش به وضعیت چند روز اخیر هوای پایتخت گفت: امروز وضعیت آلودگی هوا در وضعیت هشدار قرار دارد که این نیز زنگ خطری برای مدیریت شهری است.

شهردار تهران در تشریح آخرین جزئیات از پروژه پلاسکو گفت: مجریان ساختمان پلاسکو اگر تا به امروز هم توانستند به ساخت خود ادامه دهند با کمک و همکاری شهرداری تهران بوده است، اما باید به این نکته اشاره کرد که هر عملیات عمرانی باید بر اساس پروانه باشد تا اگر حادثه‌ای شبیه فرو ریختن ساختمان پلاسکو رخ داد مسئولان و یا سازمانی پاسخگوی حادثه باشد.

حناچی ادامه داد: موضوعات و شهرسازی مربوط به ساخت پلاسکو حل شده و اگر این مسئله هزینه‌ای داشته باشد، بر اساس توافقات بین شهرداری و بنیاد مستضعفان حل می‌شود.

او در پاسخ به اظهار نظر مسئولان بنیاد مستضعفان که می‌گویند ساخت و ساز آن‌ها به صورت قانونی است، گفت: مسئولان بنیاد مستضعفان به مصوبه استانداری تهران اشاره می‌کنند و علی رغم احترامی که برای استانداری و مصوبات آن قائل هستم باید بگویم که چنین مصوبه‌ای نمی‌تواند فراتر از قانون عمل کند.

شهردار تهران ادامه داد: قانون شهرداری‌ها را موظف کرد در مقابل صدور پروانه، عوارض بگیرند، اما مبلغ این عوارض و نحوه محاسبه آن به گونه‌ای است که باید در حساب‌های فی مابین دو نهاد تهاتر شود.

حناچی درباره باز پس گیری گود مجاور برج میلاد از نیروی انتظامی گفت: توافقاتی انجام شد تا گود مجاور برج میلاد پس گرفته شود و اساس کار ما این است که پس از باز پس گیری این گود آن را مقاوم سازی کنیم.

او در توضیح تعدیل نیرو در شهرداری تهران گفت: با شرایط اقتصادی امروز با استفاده از روش‌های خاص باید تعدیل نیرو و کاهش هزینه انجام شود، اما تا امروز به جمع‌بندی‌های لازم نرسیده‌ایم.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار