موسوی در نشست خبری مطرح کرد؛

پاسخ مثبت ۳ کشور به نامه رئیس جمهور/برگزاری نشست مشترک کمیسیون برجام ۱۵ آذر/قطع مقطعی اینترنت اقدامی ضروری بود

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: مقامات سه کشور در مورد طرح صلح هرمز پاسخ مثبت داده‌اند و احتمالا دیگر کشورها درحال بررسی آن هستند.


همه می‌توانند در چارچوب قانون اعتراض کنندبه گزارش خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری این هفته درباره وقایع اخیر در کشور گفت: وقایع اخیر ناخوشایند بود و از آن ناخوشایند‌تر دخالت بیگانگان در امور ایران بود که آن را محکوم کردیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه حساب اغتشاشگران همیشه جدا بوده است، گفت: حق قانونی و حق اعتراض مردم به رسمیت شناخته شده و همه می‌توانند در چارچوب قانون اعتراض کنند.

او ادامه داد: امیدواریم کشور‌هایی که دانسته یا ندانسته که بیشتر هم دانسته است، مسئولیت اقدامات خود را بپذیرند. گروهک‌های تروریستی هم در این اغتشاشات دخیل بودند و مقامات امنیتی پیگیر هستند. از تنزل جایگاه برخی وزرای خارجه تعجب می‌کنم که می‌گویند مردم از آتش زدن بانک‌ها و اموال عمومی برای آنها تصویر بفرستند. آنها تجمع واقعی مردم را امروز مشاهده خواهند کرد.

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان گفت: امروز فرستاده ویژه کره جنوبی به ایران سفر می‌کند و در آینده نزدیک نیز مقامات ارشد کشورمان هم به برخی از کشور‌ها سفر خواهند داشت که پس از نهایی شدن اطلاع رسانی می‌شود.

او در پاسخ به این سئوال که به دنبال تحولات اخیر در ایران شاهد درخواست مقام‌های آمریکایی برای افرایش فشار بر ایران بودیم، افرود: این حمایت‌ها را ما در راستای فشار حداکثری می‌دانیم که مقامات آمریکایی دنبال آن هستند.

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان تصریح کرد: ادعا‌های حقوق بشری آنها با حقایق کاملا متفاوت است. آنها به دنبال دوستی با ملت نبوده، بلکه دنبال زنده کردن تنش‌ها و وارد آوردن فشار بر حکومت ایران هستند تا به مقاصد خود در منطقه دست یابند. در دستگاه دیپلماسی به دنبال اقدامات قانونی و مستند سازی خاص هستیم و بخش‌های قضایی هم پیگیر هستند.

او با اشاره به انتقاد‌ها برای معرفی سفیر ایران در یمن گفت: دولت صنعا قانونی بوده و در سازمان‌های بین‌المللی حضور دارد و ایران هم سفیر این کشور را در تهران خواهد پذیرفت.

موسوی در پاسخ به باشگاه خبرنگاران جوان تصریح کرد: هرگونه ورود و نقش آفرینی کشور‌های بیگانه در آب‌های خودمان را محکوم می‌کنیم. بار‌ها اعلام کردیم که امنیت خریدنی نیست. همه کشور‌ها باید در تأمین امنیت منطقه سهیم باشند. طرح صلح هرمز هم در همین راستاست و در نامه‌هایی که برای رئیس جمهور تمام کشور‌های منطقه ارسال شده است خطاب قرار داده‌اند و امیدواریم که کشور‌های منطقه هم به این طرح بپیوندند.

او ادامه داد: مقامات سه کشور به نامه رئیس‌جمهور در مورد این طرح پاسخ مثبت داده‌اند و احتمالا دیگر کشورها نیز درحال بررسی این نامه هستند.

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در مورد رایزنی‌های مقامات آمریکایی و اقلیم کردستان علیه ایران توضیح داد: من این احتمال را نمی‌دهم، روابط ما با دولت مرکزی عراق و اقلیم بسیار خوب است. در شرایط حساس همواره از آنها حمایت کردیم. سفر مقامات آمریکایی به صورت مستقیم به اقلیم بدسلیقگی بود، زیرا دولت مرکزی در بغداد است، اما این تبلیغات روی روابط ما اثر نخواهد داشت.

او با اشاره به سفر ژنرال پاکستانی به تهران افرود: در جریان سفر فرمانده کل ارتش پاکستان به ایران و دیدارهایش با مقامات ارشد کشورمان درباره مباحث مهمی از جمله گروگان گرفته شدن چند تن از اتباع کشورمان به دست اشرار رایزنی و گفت‌وگو شد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان در پاسخ به سئوالی درباره دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه با توجه به سخنان اخیر مقام معظم رهبری گفت: سخنان رهبری کاملا به‌جا بود. وزارت خارجه بستر‌های مناسبی برای سرمایه‌گذاری در خارج و داخل کشور را فراهم می‌کند، اما به صورت مستقیم در امر اقتصادی ورود نمی‌کند. بخش دیپلماسی اقتصادی این وزارتخانه بیش از هرزمان دیگر فعال است و کار ویژه ما گفت‌وگو است. اینکه سایر دستگاه‌ها تا چه حد از این بسترسازی می‌توانند استفاده کنند به آنها بازمی‌گردد. تا خط قرمز‌ها اجازه می‌دهد رایزنی می‌کنیم و وزارت خارجه معطل نخواهد ماند.

او همچنین درمورد لغو معافیت‌های ایران در بخش هسته‌ای گفت: مقامات آمریکایی را در جایگاهی نمی‌بینیم که در مورد تعهدات ما نظر بدهند. افزون بر این همکاری‌های ایران و آژانس سر جای خود بوده و گزارش‌ها هم حاکی از عمق این تعاملات است. امیدواریم با معرفی مدیرکل جدید، آژانس بی طرفی خود را حفظ کند.

موسوی در مورد شکایت ایران از برخی رسانه‌های معاند فارسی زبان گفت: برخی رسانه‌های فارسی زبان برنامه‌های فوق العاده‌ای گذاشته بودند تا به اعتراضات جهت بدهند. گزارش‌های آنها مستند سازی و به آفکام( سازمان تنظیم‌کننده مقررات رسانه‌ای بریتانیا) ارائه شد و شکایات خود را پیگیری کرده و آنها باید پاسخگوی حمایت از شرارت و اقداماتی که برخی مسلحانه و از سوی گروهک‌های تروریستی بوده، باشند.

او در مورد مذاکرات ایران و کره در حوزه دارویی بیان کرد: در کره توافق شد که از دارایی‌های ایران برای خرید دارو استفاده شود، ولی به دنبال تحریم‌های آمریکا جا زدند که با اعتراض ایران روبه‌رو شد و این اقدام را غیرانسانی و خلاف قانون خواندیم و آنها یک فرستاده اعزام کردند. امیدواریم به زودی موانع بر سر تعاملات دارویی و غیره  باز شود.

موسوی درباره اظهارت اخیر وزیر خارجه عربستان در اجلاس منامه گفت: عادل الجبیر گاهی سخنانی می‌گوید که با واقعیت‌های رژیم عربستان علیه ما صدق نمی‌کند. شروطی که تعیین کردند را قانع کننده نمی‌دانیم. او و چند مسئول حاشیه خلیج فارس اظهارات و شروطی داشتند که پاسخ داده شد. اینکه ایران خواستار برقراری صلح است نباید آنها را به این توهم بیاندازد که در هر شرایطی به هر شرطی که آنها تعیین کنند تن خواهیم داد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان در مورد حکم دادگاه آمریکایی برای پرداخت مبلغی از سوی ایران به جیسون رضاییان بیان کرد: جیسون رضاییان بر اساس شواهد، اسناد و اعترافات خودش متهم امنیتی بوده و ایران نیز همان مقطع، با توجه به صدور اشد مجازات، به او تخفیف و حبس برای وی درنظر گرفت. در نهایت بنا به تصویب شورای عالی امنیت ملی او آزاد شد و لطفی بود که ایران در این زمینه به جیسون رضاییان کرد. اینکه او برود و شکایت کند، سوءاستفاده و از عجایب روزگار است. ما به مقامات قضایی آمریکا توصیه می‌کنیم که گول نخورده و مراقب باشند در چه وادی قدم می‌گذارند. اگر این رویه ملاک است، ما نیز می‌توانیم کار‌هایی اینچنینی انجام داده و احکام مشابهی صادر کنیم.

موسوی در مورد قتل یک تبعه ایران در ترکیه که گفته می‌شود ادمین یکی از کانال‌های معروف تلگرامی است، تصریح کرد: او به عنوان یک ایرانی، مورد توجه وزارت خارجه است منتظر دریافت گزارش دستگاه‌های قضایی و امنیتی ترکیه در مورد دلایل قتل هستیم همکاران ما آماده ارائه خدمات کنسولی هستند.

او در مورد مصادره اموال ایران در آمریکا و اقدامات وزارت خارجه در این زمینه افزود: آمریکایی‌ها اموال ما را به صورت غیرقانونی نگه داشته‌اند که باید روزی به خزانه ملت بازگردند. ما اقدامات قانونی انجام داده‌ایم و بعضاً پول‌هایی را پس گرفته‌ایم. پول‌هایی هم که در آمریکا بلوکه شده را از حلقومشان پس می‌گیریم.

سخنگوی وزارت خارجه درمورد گزارش۷۰۰ صفحه‌ای نیویورک تایمز مبنی بر تلاش ایران برای نفوذ در عراق و تلاش برای تخریب چهره سردار سلیمانی بیان کرد: بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد اسناد ادعایی مورد تأیید نیست. چیزی برای پنهان کردن نداریم. حضور ایران در عراق قانونی بوده است. شخص سردار سلیمانی به عنوان چهره اثرگذار در مقابله با داعش شناخته می‌شود و عجیب نیست بخواهند بغض خود را این‌طوری نشان دهند.

موسوی درمورد سفر برجامی عراقچی گفت: نشست مشترک کمیسیون برجام ۶ دسامبر (۱۵ آذر) با حضور ایران و کشورهای ۱+۴ در سطح معاونان وزیران امورخارجه برگزار می‌شود. نشست احتمالا در وین خواهد بود.

سخنگوی وزارت خارجه همچنین درمورد سئوالی که چرا با متهمان اعتراضات اخیر برخورد جدی نمی‌شود، بیان کرد: این سوال را باید از مقامات قضایی وزارت کشور و دیگر دستگاه‌های ذی‌ربط پرسید. آنچه به وزارت خارجه مربوط می‌شود جمع آوری سند برای دخالت‌های خارجه و ارائه آنهاست.

موسوی گفت: هنوز تاریخ برگزاری نشست مشترک ایران و ترکیه مشخص نشده است.

او در مورد اینکه آقای روحانی گفته است که ایران و غرب به توافقاتی دست یافته اند، تصریح کرد: حدس می‌زنم آقای روحانی همان طرحی را می‌گویند که مجددا از سوی طرف‌های برجامی مطرح شد. بن بست‌هایی وجود داشت که ما هم طرح‌های خود را ارائه کردیم. در کلیات به توافق رسیدیم، ولی در اجرا، چون باید از جایی دیگر اجازه می‌گرفتند ابتر ماند، ولی این بن بست شکنی‌ها و رایزنی‌ها ادامه دارد. ببینیم می‌توانند به تعهدات خود عمل کنند یا خیر.

موسوی در مورد سفر زائران به عراق گفت: از آغاز سفر‌ها خبر ندارم. با توجه به وقایع اخیر عراق توصیه امنیتی وزارت امور خارجه پابرجا است. آژانس‌های مسافرتی می‌توانند با نمایندگی و دفاتر ما در ارتباط بوده و اطلاعات را دریافت کنند.

او در مورد قطع اینترنت در سفارت خانه‌های ایران تصریح کرد: قطعی مقطعی اینترنت اقدامی ضروری بود، چون از ابزار مشروع به صورت نامشروع استفاده شد. در زمان بحرانی احتمال دارد با مسائلی روبه‌رو شویم هرچند دسترسی آزاد به اطلاعات حق همه است، ولی وقتی امنیت ما توسط این ابزار به خطر می‌افتد باید از همین طریق امنیت را بازگرداند.

سخنگوی وزارت خارجه گفت: در بحث قطع اینترنت خبرنگاران خارجی و سفارتخانه‌های خارجی تمهیداتی دیده شد و برای خبرنگاران داخلی و دفاتر ما هم تدابیری برای داشتن حداقل اینترنت اندیشده شد.

موسوی درباره تأثیر اتفاقات رخ داده در کشور بر کیفیت روابط دیپلماتیک ایران گفت: اتفاقات رخ داده بسیار ناراحت کننده بود، ولی اینکه برخی تصور کنند اقدامات آنها در اعمال فشار باعث بروز این اتفاق شده را من رد می‌کنم. البته آنها می‌خواستند از این وضعیت سوءاستفاده کنند و همان‌طور که پمپئو گفته بود باید به مردم ایران فشار آورد تا حکومت را سرنگون کرده یا به آن فشار بیاورند. ما امیدواریم آنها به خود بیایند و از دخالت در امور داخلی دیگر کشور‌ها دست بردارند.

سخنگوی وزارت خارجه با اشاره به برخی شایعات در زمینه دیدار سفیر ایران در کرواسی با برانکو گفت: من نیز فقط در حد همین شایعات را شنیده‌ام.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۷ ۰۵ آذر ۱۳۹۸
آقای سخنگو قطع مقطعی کجا بود فعلا که دائمیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۶ ۰۵ آذر ۱۳۹۸
چرا نت رو وصل نمی کنید مگه نگفتید ایرانسل رو وصل کردیم یا بگید وصل میکنیم یا نه بلا تکلیفی خیلی بده
Iran (Islamic Republic of)
vahid
۰۶:۲۵ ۰۵ آذر ۱۳۹۸
مردم که وفاداری خودشون رو به انقلاب و ایران نشون دادند آیا الآن وقتش نیست به فکر مردم باشیم میگید اعتراض حق مردمه خب رسیدگی هم حق مردمه. واقعا یا شما هیچ مطالعه ای نسبت به بازار ندارید یا اینقدر نمک گیر بعضی ها شدید که حتی جرات برخورد باهاشون رو ندارید.
Iran (Islamic Republic of)
Mahdi
۲۳:۵۶ ۰۴ آذر ۱۳۹۸
ما دانشجوها بشدت برای سرچ مطالب درسی به اینترنت نیاز داریم اقای جهرمی یعنی من عاشق این بیخیال بودنتم...(:
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۹ ۰۴ آذر ۱۳۹۸
اینترنت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۰ ۰۴ آذر ۱۳۹۸
خواهشا پیگیر اینترنت باشید فلج کردین مارو
از کار و زندگی افتادیم بسه دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۹ ۰۴ آذر ۱۳۹۸
بنزین هر چقدر میخواید گرون کنید
فقط اینترنت وصل کنید
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۲۲:۴۸ ۰۴ آذر ۱۳۹۸
بخدا خسته شدیم اینقدر گفتیم وصل کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۶ ۰۴ آذر ۱۳۹۸
پس کی وصل میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۶ ۰۴ آذر ۱۳۹۸
من خطم همراه اوله اینترنت ندارم ولی دوستم با رایتل وصل از دیشب تا حالا ... از اصفهان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۷ ۰۴ آذر ۱۳۹۸
وصل کنید تورو خدااااا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۵ ۰۴ آذر ۱۳۹۸
کجایی اینترنت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۶ ۰۴ آذر ۱۳۹۸
واقعا علت اينكه تا امروز دوشنبه اينترنت موبايل وصل نشده چيه ؟ اگه مسئله امنيتي چرا adsl وصل شده ؟ از نظر مسئولين قطعي اينترنت مشكل بحساب مياد يا خير چون دائم شعار ميدن ما بطور جدي پيگير مشكلات مردم هستيم اما بخاطر يه اينترنت مردم رو جان به لب كردن اين رفتار دور از شان مردم ايران هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۸ ۰۴ آذر ۱۳۹۸
داداش adsl هم وصل نیست شهریار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۶ ۰۴ آذر ۱۳۹۸
واقعا علت اينكه تا امروز دوشنبه اينترنت موبايل وصل نشده چيه ؟ اگه مسئله امنيتي چرا adsl وصل شده ؟ از نظر مسئولين قطعي اينترنت مشكل بحساب مياد يا خير چون دائم شعار ميدن ما بطور جدي پيگير مشكلات مردم هستيم اما بخاطر يه اينترنت مردم رو جان به لب كردن اين رفتار دور از شان مردم ايران هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۶ ۰۴ آذر ۱۳۹۸
ما مخابراتمونا آتیش زدن اینترنت نداریم چ کار کنیم آخه؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۳:۲۰ ۰۴ آذر ۱۳۹۸
علی برکت اله
Iran (Islamic Republic of)
آرش
۱۹:۳۵ ۰۴ آذر ۱۳۹۸
خواهشا لطفا جون هرکسی دوست دارید امید الکی ندید بخدا اینجا یعنی شهریار و اندیشه و ملارد اینترنت خونگی هم وصل نیست.قرار نیست وصل بشه بگید لااقل ما تکلیفمونو بدونیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۵ ۰۴ آذر ۱۳۹۸
بابا به امام رضا به امام زمان( كه خودشون جواب شما رو بدن) من واقعا كارم گير نت گوشي نه پول دارم واي بخرم نه بيرون بدردم ميخورم. بسه ديگه اينترنتا رو وصل كنيد. بخدا خيلي بدبخت كرديد.
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۹:۳۴ ۰۴ آذر ۱۳۹۸
گفتن انترنت تا پایان شب دیشب وصل میشه صبور باشید هنوز کرج قط کله استانها قط فقط دیروز ۱ ساعت ماما زند طرف ورامین وصل شد ایرانسل دوباره قط شد یعنی هنوز شورای امنیت میترسه وصل کنه بابا اونی که میخواد به اون طرف خبر بده هزارتا راه داره فقط ما مردم عادی میسوزیم شواری امنیت تو که اسمت روته انترنتو وصل کن دلخوشی مردم همین انترنته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۱ ۰۴ آذر ۱۳۹۸
فقط میگن تمهیداتی برای فلان ارگان و فلان سازمان دیده شد. مردم عادی هم که مهم نیستن. الان که آرومه همه جا! نکنه دروغ میگید و واقعیت چیز دیگه ایه؟گفتید دو روزه اغتشاشات خوابید. پس چرا هنوز هم نت خونگی بعضی مناطق و نت همراه همه جا قطعه!!؟ اگر اینجوری که شما میگید باید خیلی وقته پیش وصل میشد. پس یا دارید دروغ میگید و هنوز خیلی جاها شلوغه و شما نمیگید. یا میخوایید بکنید حکایت فیلتر تلگرام‌که گفتید انجام‌نمیدید و الان دو ساله فیلتره! بهتر نیست دست از پنهانکاری بردارید و بیایید رک و راست بگید دیگه قرار نیست نت بین المللی داشته باشید و مثل کره ی شمالی محکوم هستید به فضای داخلی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۸ ۰۴ آذر ۱۳۹۸
تبریز چرا نت نداره؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۷ ۰۴ آذر ۱۳۹۸
درمهرماه امسال خبر نفوذ هکرهای آمریکایی از رسانه‌های مختلف خارجی به ایران مخابره شد. حتی من که در یک دانشگاه دولتی درس میخونم، متوجه نفوذ هکر به سایت صفحه شخصی دانشجویی دانشگاهم شدم بدون اینکه سایت دانشگاهم هک شده باشه که موضوع رو هم به سایبری اطلاع دادم هم به دانشگاهم و هنوز سرنخی بدست نیومده. آخه واسه دانشجویان محقق خطر داره که بیگانگان نفوذ کنند و مانع پیشرفت کشور بشن. اطلاعات تحقیقاتی کشور ما در سایتهای مختلف ملی به نسبت کشورهای پیشرفته جهان، قوی نیست، اون مقدار سایتهای خوبی هم که داشتیم بخاطر خارجی بودن سرورهاشون پرید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۹ ۰۴ آذر ۱۳۹۸
ارومیه اینترنت رو وصل کنین شمارو به امام حسین( ع) این اینترنتو وصل کنید ارووومممیییههه
Iran (Islamic Republic of)
مهران
۱۹:۱۴ ۰۴ آذر ۱۳۹۸
دو روز بعد گرونی بنزین پراید دو میلیون گرون شد
یه نمونه خیلی سادش
قیمت بازار با قیمتی که شما تو سایت میزارید خیلی فرق میکنه
رسیدگی کنید سپاس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۴ ۰۴ آذر ۱۳۹۸
نتووصل کنید دیگه اه چرا اینقد بیخیالید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۹ ۰۴ آذر ۱۳۹۸
اینترنت ایرانسل وصل کنید تروخدا زندگیمون کارو کاسبیمون از این راه میگذره
Iran (Islamic Republic of)
Mohsen
۱۳:۰۰ ۰۴ آذر ۱۳۹۸
سلام ، امیدوارم نظرم دیده بشه ، اینجا تبریزه ، اینترنت همراه هنوزم قطعه ، برای آدمایی مثل من که بیشتر وقتشون منزل نیستن و محل کارشون جاهای مختلفه نبود اینترنت مشکل ایجاد کرده ، اینا به کنار تنشی که ایجاد شد و شعار دادن گرونی بنزین چیزیو گرون نمیکنه ، در صورتی که بازار اصلا این طور نیست و اجناس مختلف با قیمتای خیلی بالا فرخوته میشن و یه سری بازاربا و کارخونه ها و تولیداتیا و ... جنساشونو احتکار میکنن، این وضعیت فقط برای تبریز نیست ، خواهش میکنم پیگری باشید yjc جان ، با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۸ ۰۴ آذر ۱۳۹۸
ادمین جان ببین حتی زیر پستی که مربوط به اینترنت و فضای مجازی نیست مردم دارن از نبود اینترنت مینالن. تا از خبری مطمین نشدین تو سایت ثبتش نکنین الکی امیدواری ندین. چون با اینکارتون فقط مردم رو نسبت به خودتون بدبین میکنین. لطفا لطفا لطفا خواهش میکنم ازتون تکلیف مارو مشخص کنین اگه قرار نیست نت گوشی وصل بشه ما یه فکر دیگه ای بحال خودمون بکنیم. کارمون رو هوا مونده... من مدتها بود رو یک مقاله کار میکردم زمان ارسالش هفته پیش بوده متوجهین? کی الان پاسخگوه? این کار شما هیچ فرقی با کار اغتشاش گرا نداره.. اونا یجور ضرر زدن به مردم... شماهم اینطوری. اگه به خدا و اون دنیا اعتقاد دارین هرچی زودتر رسیدگی کنین...
Iran (Islamic Republic of)
mohsen
۱۲:۵۰ ۰۴ آذر ۱۳۹۸
اینجا تبریزه اینترنت همراه نداریم و برای کسانی مسل من که مدام
باید توی مسیر و جاده ها باشن مشکل جدیهه، علاوه بر اون گرونی بنزین همه چیو گرون کرده ، از لوازم اولیه زندگی گرفته تا کرایه ی ماشین و همه چی ، یه عده از بازاراییا و تولیداتیا دست به احتکار وسایل زدن ، این وضعیتو چه کنیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۰ ۰۴ آذر ۱۳۹۸
اینترنت میخوایم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۷ ۰۴ آذر ۱۳۹۸
زشته الان اینم دارع میاد ایران دیگع اینترنت و وصل کنید چقدر بگیم شورای امنیت برس ب داد مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۳ ۰۴ آذر ۱۳۹۸
خوزستان بدون نت
Iran (Islamic Republic of)
Slam
۱۱:۲۷ ۰۴ آذر ۱۳۹۸
ما الان 10 روز اینترنت نداریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۲ ۰۴ آذر ۱۳۹۸
هیچکس اینترنت نداره
آخرین اخبار