نخست‌وزیر استرالیا منکر ارتباط اقدامات دولتش با آتش‌سوزی‌های اخیر شد

نخست‌وزیر استرالیا ضمن دفاع از عملکرد دولتش در ارتباط با تغییرات آب و هوایی منکر آن شد که انتشار گاز‌های گل‌خانه‌ای این کشور سبب آتش‌سوزی‌های اخیر در آن شده است.

نخست‌وزیر استرالیا منکر ارتباط اقدامات دولتش با آتش‌سوزی‌های اخیر این کشور شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا، امروز منکر آن شد که سیاست‌های اقلیمی او سبب آتش سوزی بی‌سابقه در این کشور شده است و تاکید کرد که دولتش برای مقابله با گرم‌شدن کره زمین اقدامات کافی را انجام داده است.

در حالی که ده‌ها آتش‌سوزی جدید در دور و اطراف استرالیا روی داده و بزرگ‌ترین شهر این کشور در معرض دود خطرناک قرار گرفته است، نخست وزیر محافظه‌کار ان از سوابق اقلیمی خود دفاع کرد و گفت اقدامات بسیاری در ارتباط با گرمایش زمین انجام داده است.

این اظهارات پس از آن مطرح می‌شود که که در مورد ارتباط میان تغییرات آب و هوایی و آتش‌سوزی‌های مرگبار که بی‌سابقه توصیف شده بود مقامات چندین هفته سکوت کرده بودند.

موریسون همچنین فعالیت‌هایی را که به هنگام این آتش‌سوزی‌ها انجام شده بود را نیز رد کرد. به هنگام وقوع آتش‌سوزی‌های اخیر، به مردم جنوب شرق این کشور گفته شده بود خانه‌های خود را تخلیه کنند و در سیدنی بچه‌ها را در مدرسه در داخل ساختمان‌ها نگه داشته بودند. نخست وزیر استرالیا در این خصوص به رادیو ای‌بی‌سی گفت: «این پیشنهاد که سهم ۱.۳ درصدی استرالیا در انتشار گاز‌های گل‌خانه‌ای جهان ... مستقیما در وقوع آتش‌سوزی‌های خاص تاثیر دارد، چه در اینجا و چه در هرکجای دیگر جهان، از هیچ شاهد علمی معتبری برخوردار نیست.»

موریسون با درخواست کاهش انتشار گاز‌های گلخانه‌ای و انتقال سریع به استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر روبه‌رو است، موضوعی که با توجه به صنعت سودآور معدن در استرالیا چالش بزرگی را در برابر نخست وزیر این کشور قرار داده است. این کشور توافق‌های جهانی تغییرات آب و هوایی را امضا کرده، اما انتشار گاز‌های گل‌خانه‌ای آن روز به روز در حال افزایش است. کانبرا، براساس توافق آب و هوایی پاریس در سال ۲۰۱۶، متعهد شده است که میزان انتشار گاز‌های گل‌خانه‌ای خود را تا سال ۲۰۳۰ به میزان ۲۶ تا ۲۸ درصد میزان منتشر شده در ۲۰۰۵ کاهش دهد، اما این در حالی است که از آن زمان تاکنون بر میزان انتشار آلاینده‌های این کشور افزوده شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آسیا ، آلودگی هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار