آتش مجددا جنگل‌های جنوب استرالیا را در بر گرفت/ قطع برق هزاران خانوار در این منطقه

با شروع دور جدید آتش‌سوزی‌ اراضی جنگلی در جنوب استرالیا برق هزاران خانوار در این منطقه قطع شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، با آغاز دور جدید آتش‌سوزی‌ اراضی جنگلی در جنوب استرالیا برق هزاران خانوار در این منطقه قطع و بیش از ۱۰۰ مدرسه تعطیل شد.

آغاز دور جدید آتش سوزی در جنوب استرالیا/ قطع برق و بسته شدن ۱۰۰ مدرسه

وقوع آتش‌سوزی در بوته‌زار‌های شهر‌های جنوبی استرالیا از هفته گذشته آغاز شده است و علاوه بر تخریب حدود یک میلیون هکتار از اراضی کشاورزی و بوته‌زار‌ها باعث ویرانی بیش از ۳۰۰ خانه و کشته شدن ۴ تن شده است.

مقامات آتش نشانی استرالیا امروز چهارشنبه اعلام کردند افزایش دمای مناطق جنگلی به بیش از ۴۲ درجه سانتی گراد باعث وقوع ۵۰ آتش‌سوزی جدید در ایالت‌های جنوبی استرالیا شده است.

آتش نشانان هشدار دادند در صورت آغاز دور جدید آتش سوزی ها، با توجه به شرایط آب و هوایی امکان کنترل آتش امکان‌پذیر نخواهد بود.

«برنتون ادن» معاون رئیس آتش نشانی منطقه جنوب استرالیا در مصاحبه با رادیوی ملی این کشور گفت: از طلوع آفتاب تا نیمه‌های شب گذشته، آتش سوزی به بسیاری از بخش‌ها انتشار یافته است. وزش شدید باد باعث شعله‌ور شدن آتش و گسترش آن به مناطق دیگر شده است.

وی افزود: این بدترین نوع آب و هوا از نگاه یک آتش نشان است که به بدتر شدن اوضاع منجر می‌شود.

شرکت برق استرالیا نیز در این خصوص اعلام کرد با نزدیک شدن آتش به خطوط انتقال برق، حدود ۱۰ هزار نفر در مناطق جنوبی در تاریکی فرو رفتند.

گفته می‌شود استرالیا در تابستان‌ها با هوایی گرم و خشک مواجه است که این شرایط پس از سه سال خشکسالی باعث تشدید بحران آتش سوزی شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۲ ۲۹ آبان ۱۳۹۸
قطع اینترنت کل کشور ما
آخرین اخبار