اجرای آبیاری نوین در ۸۵۰۰ هکتار از اراضی تویسرکان

مدیر جهاد کشاورزی تویسرکان با اشاره به اینکه تاکنون ۸ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی و باغ های شهرستان زیر پوشش آبیاری نوین قرار گرفته گفت: حدود ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار از باغات تویسرکان آبیاری نوین اجرا شده است.

اجرای آبیاری نوین در ۸۵۰۰ هکتار از اراضی تویسرکانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، مسعود اکبری، مدیر جهاد کشاورزی تویسرکان با اشاره به اینکه تاکنون ۸ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی و باغ های شهرستان زیر پوشش آبیاری نوین قرار گرفته اظهار کرد: قسمت عمده این اراضی، زراعی بوده؛ اما از سال ۹۵ به بعد رویکرد به سمت اصلاح شیوه آبیاری در باغات رفته است.

او با اشاره به تلاش نماینده مردم تویسرکان در مجلس برای تغییر لفظ یارانه‌ای تعریف شده برای آبیاری تحت فشار در بودجه به آبیاری نوین افزود: به دلیل کوهستانی بودن و قرار گرفتن عمده باغات شهرستان در ارتفاعات، آبیاری تحت فشار آنچنان کارایی نداشت؛ اما با ابداع آبیاری نوین، لوله‌گذاری در باغات مورد استقبال باغداران واقع شد.

مدیر جهاد کشاورزی تویسرکان با بیان اینکه تاکنون حدود ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار از باغات در پوشش این طرح قرار گرفته که یا کاملا اجرا شده یا در حال اجراست گفت: امیدواریم که طی سه سال آینده حداقل ۹۰ درصد از باغات واجد شرایط تویسرکان را زیر پوشش این طرح ببریم.

او از همه کشاورزان و باغداران خواست حتی‌المقدور به صورت جمعی به ویژه در باغات برای بهره‌مندی از این طرح مشارکت کنند تاکید کرد: ممکن است طرح آبیاری نوین با مزایای کنونی که دولت در نظر گرفته سال آینده در اختیار باغداران قرار نگیرد، پس می‌طلبد جامعه هدف از فرصت ایجاد شده استفاده کنند.

اکبری با بیان اینکه هرچه سطح باغ ها بیشتر باشد درصد یارانه‌ای که دولت به آبیاری نوین اختصاص می‌دهد، بیشتر هست، تاکید کرد: ما در شهرستان قطعات کوچک یک هکتاری نیز با هدف استفاده بهینه و صرفه‌جویی در آب قبول می‌کنیم.

انتهای پیام/ د 

 آبیاری نوین در اراضی تویسرکان انجام شد

برچسب ها: جهاد کشاورزی ، اراضی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.