همزمان با هفته دولت؛

افتتاح طرح آبیاری تحت فشار در روستای دشته

همزمان با هفته دولت طرح آبیاری تحت فشار در روستای دشته شهرستان همدان به بهره برداری رسید.

افتتاح طرح آبیاری تحت فشار در روستای دشتهبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حسین فضلی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان در مراسم افتتاح طرح آبیاری تحت فشار واقع در روستای دشته افزود: این طرح در مساحت ۲۸.۴ هکتار و آبیاری تلفیقی زیرزمینی و نواری اجرا شده و برای ۳ نفر از اهالی شغل ایجاد کرده است.

حسین فضلی بیان کرد: این طرح از سال ۹۷ آغاز شد و امسال به پایان رسیده که محل اعتبارات آن آورده شخصی مالکان و کمک‌های و اعتبارات بلاعوض دولتی بوده است.

او سهم آورده را بیش از  ۵۵۲میلیون ریال و مبلغ اعتبار ملی بلاعوض آن را بیش از  ۲  میایارد و ۷۰۷ میلیون ریال اعلام کرد و گفت: در مجموع ۳ میلیارد و ۲۶۰ میلیون ریال برای اجرای این طرح هزینه شده است.

این مسئول از اجرای دو طرح دیگر آبیاری تحت فشار با مساحت ۱۷۴ هکتار و اعتبار افزون بر ۶ میلیارد و ۴۱۴  میلیون ریال و ایجاد اشتغال برای ۳۸ نفر سخن گفت و افزود: این دو طرح  در دو روستای شمس آباد و حاجی آباد به بهره برداری می‌رسد.

فضلی از مجهز شدن ۱۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی به سیستم نوین آبیاری تا پایان سال ۹۷ سخن گفت و ادامه داد: در سالجاری ۳۶۹ هکتار از اراضی شهرستان با اعتباری افزون بر ۱۹ میلیارد و ۶۵۷ میلیون ریال به سیستم‌های نوین آبیاری مجهز شده است.

انتهای پیام/ج

طرح آبیاری تحت فشار در روستای دشته افتتاح شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.