صدور ۳.۵ میلیون سند ثبتی مسکن روستایی

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن گفت: بیش از ۳.۵ میلیون سند ثبتی مسکن روستایی و شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت در کشور صادر شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، محمدرضا شاملو  معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: این سند‌های ثبتی با همکاری سازمان ثبت و اسناد کشور در روستا‌ها و شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت صادر شده است.

او افزود: ۱۴ میلیون بازدید و کار فنی برای صدور این سند‌های ثبتی در کشور در کوتاهترین زمان و با کمترین هزینه صورت گرفته است.

شاملو با بیان اینکه بافت‌های با ارزش و گردشگری روستا‌ها در حال حاضر در کشور به خوبی بهسازی و نوسازی می‌شود، گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حال تأمین زمین و واگذاری به افراد نیازمند برای ساخت و ساز مسکن در کشور است.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور با اشاره به ظرفیت گردشگری چهارمحال و بختیاری گفت: در استان در تفاهم نامه‌ای با استانداری و اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای اجرای طرح‌های گردشگری روستایی در دست تهیه و تدوین است.

شاملو به جهش اجرای طرح‌های عمرانی و روستایی استان در سال‌های گذشته اشاره کرد و گفت: سال گذشته بیش از ۵۲۰ میلیارد ریال اعتبار و تسهیلات در حوزه قیر به استان اختصاص یافت و ۲۰۰ طرح عمرانی در استان فعال بود.

او افزود: شاخص برخورداری استان با توجه به اجرای طرح‌های عمران روستایی در تهیه طرح هادی روستایی ۱۰۰ درصد و در اجرا این طرح‌ها ۶۰ درصد است که این میزان از میانگین کشوری که ۵۰ درصد است، بالاتر است.

به گفته شاملو، در چهارمحال و بختیاری ۷۴ هزار سند در مناطق شهری و روستایی صادر شده و ۶۴ هزار مسکن روستایی هم ساخته، تعمیر و بازسازی شده است.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به ایمن سازی روستا‌های در معرض خطر هم اشاره کرد و گفت: در بحث ایمن سازی روستا‌های در معرض حادثه در چهارمحال و بختیاری ۲۶۰ میلیارد ریال اعتبار مصوب شد.

شاملو افزود: ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار هم در حوزه قیر برای اجرای طرح‌های روستایی در سال جاری به استان اختصاص یافت.

انتهای پیام/خ

۲۶۰ میلیارد ریال اعتبار برای ایمن سازی روستا‌های در معرض حادثه

برچسب ها: مسکن ، روستا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار