اجرای طرح‌های محرومیت زدایی در اولویت قرار دارد

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: اجرای طرح‌های محرومیت زدایی در اولویت برنامه‌های استان قرار دارد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری در آیین افتتاح طرح‌های هادی روستایی در روستای پرراز شهرستان کیار اظهار داشت: رسیدگی به مناطق کمتر توسعه یافته استان با توزیع عادلانه اعتبارات و اجرای طرح‌های محرومیت زدایی در اولویت برنامه‌های استان قرار دارد.

او افزود: در روستا‌ها ظرفیت‌ها و امکانات بالقوه‌ای نظیر آب و خاک وجود دارد که می‌تواند بخش کشاورزی و اقتصاد مقاومتی استان را تقویت کند.

عباسی اضافه کرد: بسیاری از روستا‌های استان در تولید محصولات کشاورزی سرآمد هستند، اما به سبب نبود صنایع تبدیلی، بخش زیادی از محصولات دورریز می‌شود از همین رو باید تلاش شود تا صنایع تکمیلی و تبدیلی را در این مناطق ایجاد کنیم.

او با اشاره به تهیه طرح هادی برای ۵۷۳ روستای بالای ۲۰ خانوار جمعیت این استان ادامه داد: از این تعداد برای ۳۲۹ روستا طرح هادی اجرا شده است.

عباسی تعداد روستا‌های بالای ۲۰ خانوار جمعیت استان را ۵۷۵ مورد اعلام کرد و گفت: از این تعداد برای ۴۶۹ روستا عملیات گازرسانی انجام شد.

او افزود: تنها ۱۰ روستای استان فاقد پوشش تلویزیونی هستند که به زودی این کاستی نیز برطرف می‌شود.

عباسی اضافه کرد: طی شش سال دولت تدبیر و امید شاخص بهره مندی روستا‌های استان از آب شرب سالم و بهداشتی ۱۶ درصد افزایش پیدا کرد.

او ادامه داد: دولت متعهد شده تا سال آینده دو هزار و ۴۴۰ واحد مسکن محرومان و یک هزار و ۳۰۰ واحد مسکن ملی را در چهارمحال و بختیاری آماده و واگذار کند.

انتهای پیام/ف

دو هزار و ۴۴۰ واحد مسکن محرومان احداث و واگذار می‌شود

برچسب ها: استانداری ، مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.