فعال بودن ۴۰۵ پروژه آموزشی در قالب ۲ هزار و ۶۶۱ کلاس درس در آذربایجان غربی

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی از فعال بودن ۴۰۵ پروژه آموزشی در قالب ۲ هزار و ۶۶۱ کلاس درس در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،آیدین رحمانی رضائیه مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی در اجلاس روسای آموزش و پروش استان گفت: در حال حاضر ۴۰۵ پروژه آموزشی در قالب ۲ هزار و ۶۶۱ کلاس درس در سطح استان فعال می‌باشد که با اتمام این پروژه‌ها سرانه فضای آموزشی استان به ۴.۸۴ متر مربع خواهد رسید.
 
رحمانی رضائیه افزود: در حال حاضر، سرانه فضای آموزشی استان ۴.۰۵ مترمربع می‌باشد که این در حالی است که میانگین کشوری سرانه فضای آموزشی ۵.۱۸ مترمربع است و برای رسیدن به میانگین کشوری سرانه فضای آموزشی نیازمند ۴ هزار و ۵۵۰ کلاس درس جدید هستیم که در صورت اتمام پروژه‌های فعال و ایجاد پروژه جدید تا چند سال آینده این امر محقق خواهد شد.
 
او در ادامه از ساخت ۷۸ پروژه خیر ساز در قالب ۳۰۱ کلاس درس با اعتبار ۲۴ میلیارد تومان در استان خبر داد و اظهار کرد: در مهر ماه سالجاری ۷۳ پروژه آموزشی در قالب ۲۷۳ کلاس درس و با اعتبار ۷۰ میلیارد تومان آماده و تحویل آموزش و پرورش استان شد. همچنین سیستم گرمایشی ۵۵۳ کلاس درس نیز استاندارد سازی شد.
 

رحمانی همچنین در سطح استان از وجود ۶ هزار کلاس درس که دارای بخاری نفتی هستند؛ خبر داد و گفت: با توافق بین استانداری آذربایجان غربی و اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان، یکصد میلیارد تومان برای جمع آوری بخاری‌های نفتی و اتصال به شبکه گاز اختصاص یافته است.

تخصیص و جذب ۱۶۰ میلیارد تومان از مجموع اعتبارات ملی و استانی در امر مدرسه سازی

 
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: در سال ۹۷ از مجموع ۲۶۵ میلیارد تومان اعتبار استانی و ملی در امر مدرسه سازی، ۱۶۰ میلیارد تومان تخصیص و جذب شد.
 
رحمانی افزود: خوشبختانه، مدرسه سازی همواره از اولویت‌های دولت تدبیر و امید بوده و هست بطوریکه سهم قابل توجهی از اعتبارات عمرانی را به این موضوع اختصاص داده است.
 
به گفته رحمانی استان آذربایجان غربی در سال گذشته رتبه دوم اعتبارات استانی و رتبه چهارم اعتبارات کشوری را به خود اختصاص داد.
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.