حسینی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

اخراج بولتون تنها راه برای جلب نظر ایران بود/ ترامپ به دنبال دستاوردی برای پیروزی در انتخابات است

وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: برکناری بولتون یک موفقیت برای جمهوری اسلامی محسوب می‌شود.

برکناری «بولتون» موفقیتی برای کشورمان است/ ترامپ به دنبال دستاوردی برای پیروزی در انتخابات است/ اخراج «بولتون» تنها راه برای جلب نظر ایران بودسیدمحمد حسینی وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به برکناری جان بولتن از سمت مشاور امنیت ملی آمریکا گفت: شاید جان بولتون را بتوان جزو ضدایرانی‌ترین سیاستمداران دولت ترامپ و نماد جنگ‌‌‌‌‌‌طلبی، مداخله‌جویی و تهدید کردن ایران در کاخ سفید دانست؛ بنابراین اخراج او نشانگر این است که با حضور چنین مشاورانی سیاست‌های آمریکا در قبال ایران، افغانستان، ونزوئلا و سوریه به بن‌بست رسیده است.

او ادامه داد: ترامپ تاجری حسابگر و به سبب پیش رو بودن انتخابات در آمریکا نیازمند دستاوردی در سیاست خارجی خود است اما با حضور امثال جان بولتون، قطعاً دستاوردی نخواهد داشت. سیاست وارد کردن فشار حداکثری بر ایران و تصور اینکه جمهوری اسلامی تسلیم شده است و تن به مذاکره و توافقات جدید خواهد داد نیز تماماً نقشه‌هایی بود که با شکست مواجه شده و ترامپ را وادار کرده است در رای خود تجدیدنظری جدی داشته باشد و فرد دیگری را جایگزین بولتون کند که مواضع سختگیرانه و تهاجمی نسبت به ایران نداشته باشد.


بیشتر بخوانید: اخراج جان بولتون نشان از عدم موفقیت سیاست فشار ترامپ دارد


دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران با اشاره به اهداف دیگر ترامپ در برکناری بولتون گفت: علاوه بر این، ترامپ با این کار در صدد بود چراغ سبزی به ایران نشان دهد تا در آستانه مجمع عمومی سازمان ملل، ایران به مذاکره با آمریکا تن دهد؛ این در حالی است که مواضع جمهوری اسلامی کاملاً روشن است و هم مقام معظم رهبری و هم رئیس‌جمهور کشورمان بارها اعلام کردند که مذاکره با آمریکا هیچ مفهومی ندارد. اما این تنها چاره ترامپ برای جلب نظر احتمالی ایران بود.

حسینی در پایان خاطرنشان کرد: این موضوع نشان می‌دهد که ترامپ صرفاً منافع خود را مدنظر دارد و به خاطر اهداف خود حاضر است به راحتی حتی افراد نزدیک به خود را نیز قربانی کند. برکناری جان بولتون بیش از هر چیز درسی برای معاندان و دشمنان جمهوری اسلامی است که گمان می‌کردند با حمایت جان بولتن می‌توانند به جمهوری اسلامی آسیب وارد کنند زیرا او نماینده منافقین و براندازان در کاخ سفید بود و سال گذشته هم وعده داده بود که به همراه سایر مخالفان کشورمان جشن کریسمس را در ایران برگزار  خواهند کرد، اما شاهد بودیم که تمامی این نقشه‌ها شکست خورد لذا این یک موفقیت برای جمهوری اسلامی محسوب می‌شود و نشان می‌دهد که همیشه مقاومت و پایداری نتیجه‌بخش خواهد بود و آن‌ها باید رویه خود را تغییر دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار