وزیر کشور:

قاچاق کالا در کشور کاهش داشته است/مبادی ورودی و خروجی به صورت جدی کنترل می شود

وزیر کشور گفت: با روش‌های مختلفی که انجام دادیم قاچاق کالا در کشور نصف شده است.

قاچاق کالا در کشور کاهش داشته استبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز کالای اساسی از مرز خارج نمی‌شود و مبادی ورودی و خروجی کنترل به صورت جدی است .

وزیر کشور افزود: در بحث قاچاق کالا ما وقتی دولت را تحویل گرفتیم اعداد و ارقام حدود ۲۰ یا ۲۱ میلیارد دلار بود، اما امروز با روش‌های مختلفی که انجام دادیم این رقم به ۱۰ تا ۱۱ میلیارد دلار رسیده است.
 
او ادامه داد: امروز درباره یکی از کالا‌ها در استان زنجان گزارشی به ما دادند که اجازه داده نشده است از استان خارج شود و به سایر استان‌ها برود. در خصوص انتقال گوسفندان نیز اتفاقات مشابهی افتاد، اما با همکاری استانداران، دستگاه‌های امنیتی و جهاد کشاورزی تدابیری اندیشیده شد که نقل و جا به جایی دام باید با مجوز دامپزشکی باشد.

رحمانی فضلی افزود: قاچاق کالا و ارز یکی از مهمترین موضوعات مبحث سامانه‌هاست، از همین رو همه دستگاه‌های اجرایی و اقتصادی موظف شدند سامانه‌هایی تشکیل دهند که همه فعالیت‌های اقتصادی از جمله تولید و بازار توسط سامانه‌ها باشد.

وزیر کشور گفت: با جدیت صورت گرفته در این حوزه به ویژه چهار سال اخیر و  به صورت ویژه‌ در یک سال اخیر بیش از ۷۰ درصد کل سامانه‌ها آماده‌سازی و زمان‌بندی برای دستگاه‌های اجرایی انجام شده است که همه دستگاه‌ها در این باره زیر بار بروند، که اگر این اتفاق رخ دهد، ما گام بلندی در راستای بحث پیشگیری از قاچاق، نقل و انتقال صحیح کالا و پول را خواهیم داشت.

او گفت: در حوزه بنزین نیز اقدامات خوبی با همکاری وزارت نفت انجام شد و در مرز‌های شرقی و غربی بنزین را به استانداری‌ها و فرمانداری‌ها و تعاونی‌های بنزین با قیمت مناسب می‌دهیم که چند درصد زیر قیمت کشور‌های مقابل است و این اتفاق به صورت سازمان یافته انجام می‌شود.

رحمانی فضلی افزود: البته کماکان در برخی از جا‌ها بنزین به صورت قاچاق صادر می‌شود که در آنجا نیز باید اصلاح قیمت صورت گیرد و متناسب با آن قیمت‌ها حجم کم شود.

انتهای پیام/ن
 

صحبت های  وزیر کشور در زنجان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.