با حضور وزیر علوم :

نیروگاه ۴۰۰ واتی دانشگاه ارومیه افتتاح شد

با حضور وزیر علوم، نیروگاه ۴۰۰ واتی دانشگاه ارومیه افتتاح شد.

نیروگاه ۴۰۰ واتی دانشگاه ارومیه افتتاح شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،دقایقی پیش با حضور وزیر علوم، نیروگاه ۴۰۰ واتی دانشگاه ارومیه افتتاح شد.

 رحیم حب نقی رئیس دانشگاه ارومیه در آئین افتتاح نیروگاه گفت:با افتتاح این نیروگاه  دانشگاه ارومیه به شبکه سراسری برق وصل و وارد مدار شد.

رئیس دانشگاه ارومیه افزود:این نیروگاه وظیفه تولید ۲۰ درصد برق پردیس نازلو دانشگاه به ظرفیت اسمی ۴۰۰ کیلو وات را بر عهده دارد در زمینی به مساحت ۷ هزار مترمربع شامل ۱۳۴۴ پنل خورشیدی، هفت اینورتور و یک پست برق با قابلیت تولید ۸۴۰ مگاوات ساعت برق در سال و کاهش آلودگی معادل ۵۰۰ تن دی اکسید کربن در اتمسفر را داراست.

حب نقی گفت:کارفرما و دستگاه نظارت پروژه دانشگاه ارومیه و مدیریت طرح‌های عمرانی این دانشگاه بوده و پیمانکار آن شرکت گلنور که با هزینه حدود ۳۰ میلیارد ریال این پروژه را انجام داده است.

رئیس دانشگاه ارومیه افزود:همچنین علاوه بر نیروگاه خورشیدی، آزمایشگاه تحقیقاتی انرژی‌های تجدید پذیر نیز در جنب نیروگاه در حال راه اندازی است که در آینده نزدیک جهت استفاده پروژه‌های پژوهشی و تحقیقاتی مورد استفاده دانشگاهیان قرار خواهد گرفت.

 

انتهای پیام/م

 

سفر وزیر علوم به ارومیه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.