هم زیارت، هم سیاحت ۴

کی بریم مشهد؟ / مسافران پاییزی گوش به زنگ باشید

معمولا زائرانی که فرزند مدرسه‌ای ندارند، ترجیح می‌دهند فصل خلوت تری مثل پاییز را برای سفر انتخاب کنند. سفر‌های پاییزی به خاطر متغیر بودن هوا دردسر‌های خاص خود را دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،  معمولا ماه آخر تابستان که می‌رسد، جاده‌ها شلوغ می‌شود و بلیت‌های قطار‌ها و هواپیما‌ها از قبل رزرو شده و نایاب می‌شود کافی است شهر مقصد شما، مشهد باشد تا  سفر به این شهر در شهریور ماه سخت‌تر شود. اگر شرایط سفر در فصل‌های دیگر سال را دارید، چرا اصرار دارید حتما در این روز‌های شلوغ سفر کنید؟ شاید برخی شما وضعیت هوا را بهانه کنید و تابستان را به خاطر پایداری هوا، بهترین فصل سال بدانید، اما اگر آگاهی از وضعیت هوا داشته باشید، می‌توانید برای مقابله با دردسر‌های سفر پیش بینی‌های لازم را داشته باشید.
 
کی بریم مشهد؟ / مسافران پاییزی گوش به زنگ باشید

فصل پاییز از آن فصل‌های متغیر سال است در شهری مثل مشهد که روزهایش به چهار فصل مشهور است این معادله هواشناسی پیچیده‌تر می‌شود. یحیی قائنی پور رئیس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی برای شما از حال و هوای پاییزی مشهد می‌گوید، اگرچه که او تصریح می‌کند فعلا پیش بینی فصلی از خراسان رضوی ارائه می‌دهد. من خبرنگار نیز همین میزان اطلاعات را غنیمت شمردم و پای حرف‌های این متخصص علم هواشناسی نشستم:پیش بینی فصلی ما این است که در پاییز امسال، میزان بارش‌های خراسان رضوی در حد نرمال باشد و در مناطق شمال غرب استان، بارندگی بیشتر از حد نرمال باشد.

قائنی پور می افزاید: شروع بارش‌های پاییزی امسال در خراسان رضوی به هنگام است، اگر چه میانگین دمای پاییز امسال خراسان رضوی به طور میانگین، یک درجه افزایش دارد.

قسمت پنجم زیارت و سیاحت شاید امروز منتشر شود یا شاید هم فردا. اما به هر حال بازهم زیاد منتظر نمی‌مانید. در بخش بعدی برای شما از اقلیم مشهد در چهار فصل سال می‌نویسم. با خواندن این مطلب خواهید دانست که برای سفر به مشهد در هر فصل سال چه طور برنامه ریزی کنید.
 
انتهای پیام//م.م
 
 گزارشگر: مریم مزروعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.