استعفای رئیس موقت اتحادیه جهانی بوکس

رئیس موقت اتحادیه جهانی بوکس از سمت خود استعفا کرد تا بحران در این نهاد بین المللی بیش از پیش شود.

استعفای رئیس موقت اتحادیه جهانی بوکسبه گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، محمد مستحصن که کمتر از ۶ ماه پیش به طور موقت عهده دار ریاست اتحادیه جهانی بوکس شده بود از سمت خود استعفا کرد تا این نهاد جهانی همچنان شاهد تداوم بحران باشد.

این مقام مراکشی که پس از استعفای رحیموف رئیس سابق AIBA، در ماه مارس به طور موقت جایگزین او شد، امروز استعفای خود را به کمیته اجرایی اطلاع داد.

2 مقام مسئول آیبا اعلام کردند، مستحصن به دلایل خانوادگی از سمت خود کناره گیری کرده است.

جایگزین مستحصن هنوز مشخص نیست، اما ممکن است یکی از ۴ نایب‌ رئیس اتحادیه جهانی جانشین او شوند.

استعفای رئیس کنفدراسیون بوکس آفریقا به معنای این است که فدراسیون جهانی بوکس که توسط کمیته بین المللی المپیک (IOC) در ماه ژوئن به دلیل نگرانی‌های شدید در مورد مدیریت، امور مالی و داوری‌ها به حالت تعلیق در آمده است، باید به دنبال یافتن سومین رئیس در طی ۹ ماه گذشته باشد.

رحیموف ازبک، که انتخابش به عنوان رئیس آیبا در ماه نوامبر منجر به این شد که این فدراسیون از شرکت در رویداد بوکس در توکیو ۲۰۲۰ محروم شود، ماه گذشته استعفای رسمی خود را اعلام کرد.

این مقام ۶۷ ساله، که همچنان در لیست تحریم‌های وزارت خزانه داری ایالات متحده به عنوان یکی از تبهکاران برجسته ازبکستان قرار دارد، در ماه مارس در اثر فشار IOC کنار گذاشته شد و مستحن که تنها نامزد ریاست موقت بود روز ۲۹ مارس جایگزین او شد.

مستحصن که در ریو ۲۰۱۶ رئیس کمسیون قرعه کشی مسابقات بوکس بود، به دلیل رسوایی رخ داده از سوی کمیته تحقیقات IOC مورد انتقاد قرار گرفت، آیبا به دلیل رسوایی رخداده در داوری همه ۳۶ داوری را که در آن مسابقات حضور داشتند، به حالت تعلیق درآورد.


بیشتر بخوانید:

آغاز مرحله جدید تمرینات تیم‌های ملی بوکس

حضور نصیری نژاد در کمیته لیگ فدراسیون جهانی بوکس

حضور بانوان محجبه در رقابت‌های بوکس تایید شد


انتهای پیام/

تداوم بحران در فدراسیون جهانی بوکس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار