سرنوشت نامعلوم اتحادیه جهانی بوکس

تداوم بحران و تعویق انتخابات ریاست اتحادیه بین المللی بوکس، باعث شده آینده این سازمان همچنان مبهم و نامشخص باشد.

سرنوشت نامعلوم اتحادیه جهانی بوکسبه گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، اتحادیه بین المللی بوکس (AIBA) اعتراف کرد با ادامه بحران در این سازمان انتخابات ریاست این نهاد بین المللی ممکن است به تعویق بیفتد.

با کناره گیری غفور رحیموف رئیس اتحادیه بین المللی بوکس (AIBA) قرار بود انتخاباتی برای تعیین جانشین او برگزار شود، اما خبر‌ها حاکی از آن است که درخواستی برای به تعویق افتادن این انتخابات ارائه خواهد شد و به این ترتیب ابهام پیرامون آینده این نهاد جهانی، ادامه خواهد یافت.

تام ویرگتس، مدیر اجرایی AIBA گفت: کمیته اجرایی پیشنهاد تغییر زمان برگزاری کنگره فوق العاده که قرار است در ۱۵ نوامبر در لوزان برگزار شود، بررسی خواهد کرد.

ویرگتس اعتراف کرد که هیچ تضمینی برای تغییر آن وجود ندارد، اما این مقام آمریکایی عنوان کرد که نگرانی‌هایی در مورد تاریخ توافق شده کمیته اجرائی در جلسه ماه ژوئن خود در ژنو، مطرح شده است. این جلسه پس از آن برگزار شد که کمیته بین المللی المپیک (IOC) اتحادیه بین المللی بوکس را به عنوان فدراسیونی المپیکی به حالت تعلیق درآورد.

ویرگتس در نامه‌ای به اعضای کمیته اجرایی گفت که برخی خواستار این شدند که کنگره تشکیل شود تا اساسنامه تغییر یابد تا راه را برای برگزاری انتخابات در یک نشست جداگانه هموار کند.

طبق اساسنامه AIBA، رئیس جدید باید ظرف ۳۶۵ روز پس از انتخاب رئیس موقت سازمان انتخاب شود.

محمد مستحصن در ۲۹ مارس به عنوان رئیس موقت جایگزین رحیموف انتخاب شد، این به این معنی است که کنگره انتخاب جایگزین دائمی رحیموف باید حداکثر تا آن تاریخ سال آینده (۲۰۲۰) برگزار شود.

تصور می‌شود برخی از اعضای کمیته اجرایی در تلاش هستند انتخابات ریاست AIBA از نوامبر به مارس ۲۰۲۰ تغییر کند، که این امر می‌تواند بحران اتحادیه را طولانی‌تر کند.

مطابق اساسنامه، تاریخ و مکان کنگره نمی تواند تغییر کند مگر اینکه شرایط پیش بینی نشده‌ای اتفاق بیفتد یا فورس ماژور باشد.


بیشتر بخوانید:

آغاز مرحله جدید تمرینات تیم‌های ملی بوکس

حضور نصیری نژاد در کمیته لیگ فدراسیون جهانی بوکس

حضور بانوان محجبه در رقابت‌های بوکس تایید شد


انتهای پیام/

تداوم بحران در فدراسیون جهانی بوکس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار