نماز جمعه نقش موثری در بیان خواسته‌های مردم به مسئولان دارد

مدیر دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه در استان بوشهر گفت:بیان خواسته‌ها و مشکلات مردم در خطبه‌های نماز جمعه نقش موثری در توجه بیشتر مسئولان به آن‌ها دارد.

حجت الاسلام یعقوب بهمنیاری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، با گرامیداشت چهلمین سالگرد اقامه نماز جمعه پس از انقلاب اسلامی، افزود: آیین عبادی سیاسی نماز جمعه اکنون در ۲۵ شهر استان برگزار می‌شود و 
۹ مصلا، سه حسینیه، و ۱۳ مسجد جمعه هر هفته میزبان خواهران و برادران نمازگزار است.

وی بیان کرد: در تلاشیم مصلا‌ها را برای برپایی نماز جمعه جایگزین مساجد و حسینیه‌ها کنیم که نیازمند کمک بیشتر مسئولان برای تامین منابع مالی در این زمینه است.

مدیر دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه در استان بوشهر با اشاره به برگزاری نخستین نماز جمعه پس از انقلاب در استان، بیان کرد: سال ۵۸ نخستین نمازجمعه در استان بوشهر در شهر برازجان مرکز شهرستان دشتستان به امامت شیخ غلامحسین رحیمی برگزار شد.

حجت الاسلام بهمنیاری ادامه داد: اقامه نماز جمعه در بوشهر به حدود ۲۰۰ سال پیش برمی‌گردد زمانی که علمایی مانند آل عصفور، نماز را در بوشهر برپا می‌کردند.

وی همچنین با اشاره به نقش محوری نماز جمعه در جامعه و رابطه‌ای که بین مردم و مسئولان ایجاد می‌کند، افزود: امامان جمعه در خطبه‌های نماز مشکلات مردم را بیان می‌کنند که این موضوع باعث می‌شود مسئولان بیشتر به آن‌ها توجه کنند و در صدد حل این مشکلات برآیند.

مدیر دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه در استان بوشهر همچنین با اشاره به اجرای برنامه میز خدمت در مصلاها، یادآور شد: میز خدمت از جمله برنامه‌هایی است که هر هفته با مشارکت یک دستگاه اجرایی استان یا شهرستان‌ها، در مصلا‌های نماز جمعه برگزار می‌شود و مردم مشکلاتشان را مستقیم با مسئولان در میان می‌گذارند.

 با اشاره به اجرای طرحی برای حضور بیشتر نوجوانان در نماز‌های جمعه، یکی از آن‌ها را طرح آدینه‌های رضوی و حسینی عنوان کرد که در آن نوجوانان در برگزاری نماز جمعه مشارکت می‌کنند و پس از مدتی که فعالیت‌های قابل قبولی داشته باشند، به زیارت بارگاه حضرت علی بن موسی الرضا (ع) و عتبات عالیات عراق اعزام می‌شوند.

انتهای پیام/ک

برپایی نماز جمعه در ۲۵ شهر استان بوشهر

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.