تقلای رئیس‌جمهور آمریکا برای زنده‌‌ نگه‌ داشتن مذاکرات هسته‌ای با پیونگ‌یانگ؛

ترامپ: کره شمالی صرفاً چند موشک کوچک آزمایش کرد

رئیس‌جمهور آمریکا برخلاف متحدانش وانمود می‌کند که آزمایش موشکی اخیر کره شمالی مذاکرات هسته‌ای بین دو کشور را تهدید نمی‌کند.

ترامپ: آزمایش هسته‌ای که انجام ندادند، صرفا چند موشک کوچک آزمایش کردندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از یونهاپ، دونالد ترامپ روز پنج‌شنبه در گفت‌وگویی اعلام کرد «روابط خیلی خوبی» با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی دارد.

وی که با شبکه «فاکس‌نیوز» مصاحبه می‌کرد، افزود: آزمایش هسته‌ای که انجام ندادند. کره شمالی صرفاً چند موشک کوچک آزمایش کرد، آن‌ها قبلا مدام آزمایش‌های موشکی و هسته‌ای انجام می‌دادند».

ساعاتی پیش نیز وزارت امور خارجه آمریکا ضمن اشاره به مطلع بودن از اقدام کره شمالی در شلیک موشک، صرفاً خواستار توقف اقدامات تحریک آمیز و مشارکت دیپلماتیک این کشور شد.

ژاپن و کره جنوبی اما آزمایش موشکی اخیر کره شمالی را «تهدیدی» علیه خود توصیف کردند. از سویی دیگر پیونگ‌یانگ اعلام کرد آزمایش موشکی اخیر هشداری به جنگ‌طلبان کره جنوبی بود. (اینجا)

رسانه‌های کره جنوبی بامداد پنج‌شنبه از اقدام پیونگ‌یانگ به آزمایش دو موشک بالستیک کوتاه‌بُرد خبر دادند.

در دیدار غیرمنتظره ماه گذشته ترامپ و کیم در منطقه غیرنظامی بین دو کره، دو طرف توافق کردند که بار دیگر مذاکرات هسته‌ای را آغاز کنند.


بیشتر بخوانید: کره شمالی به آمریکا هشدار داد


کره شمالی و آمریکا از خرداد پارسال مذاکرات هسته‌ای برای «خلع سلاح هسته‌ای شبه‌جزیره کره در ازای برداشتن تحریم‌ها علیه پیونگ‌یانگ» را آغاز کردند و در همین راستا سران دو کشور نیز دو بار در سنگاپور و ویتنام با هم دیدار و گفتگو کردند.

ترامپ حل مسئله کره شمالی را برگ برنده خود در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا می‌داند، اما به باور بسیاری از ناظران سیاسی علی‌رغم ادعای ترامپ و مقامات ارشد دولت او، تحرکات اخیر کره‌ شمالی نشان می‌دهد مذاکرات هسته‌ای به بن‌بست خورده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۵ ۰۴ مرداد ۱۳۹۸
اره فقط چند تا موشک کوچیک ۲۰ متری بوده که البته فقط میتونه چند تا برج کوچیک را تو یک خیابان کوچیک توی یک محله کوچیک تو امریکاکه خودش هم کوچیک شده خراب کنه
فقط همین
آخرین اخبار