فینال جام ملت‌های آفریقا؛

الجزایر ۱ - سنگال ۰ / شاگردان بلماضی قهرمان آفریقا شدند / تک گل بونجاح جام را به الجزیره آورد

تیم ملی فوتبال الجزیار با شکست سنگال به قهرمانی جام ملت‌های آفریقا رسید.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، تیم‌های ملی فوتبال الجزایر و سنگال در دیدار نهایی فینال رقابت‌های جام ملت‌های ۲۰۱۹ آفریقا از ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه به وثت تهران در ورزشگاه بین المللی قاهره به مصاف یکدیگر رفتند.  دو  تیم  به نوعی شگفتی ساز این رقابت‌ها بودند و توانسته بودند حریفان قدرتمندی را از پیش رو بردارند. الجزایر در مرحله حذفی، کامرون، نیجریه و ساحل عاج را برده بود و سنگال شگفتی ساز هم موفق  به شکست تیم‌های ملی فوتبال اوگاندا، بنین و تونس شده بود.

شاگردان جمال بلماضی عملا در این بازی میزبان بودند، زیرا هواداران مصری هم برای حمایت از آن‌ها به ورزشگاه آمده بودند و حضور برای هواداران الجزایری هم رایگان بود. یاران محرز و بونجاح برای محقق کردن آرزوی ۲۹ ساله رسیدن به قهرمانی به میدان آمدند و سنگالی‌های شگفتی ساز هم که برای نخستین بار به فینال رسیده بودند برای تکمیل شگفتی سازیشان آمده این بازی شدند.

دیدار دو تیم از همان ابتدا جذاب  بود و بغداد بونجاح ستاره تیم فوتبال السد قطر موفق شد تک گل بازی را در دقیقه ۲ به ثمر برساند. سنگالی‌ها که نمی‌خواستند بازنده این بازی باشند از همان ابتدا دست به حملات خطرناکی زدند، اما مشت حریف پر‌تر بود و آن‌ها نتوانستند در نیمه نخست بگل تساوی را بزنند و حتی در چند صحنه ممکن بودگل دوم را هم دریافت کنند.

نیمه دوم این دیدار با ۲ تغییر برای سنگال آغاز شد آن‌ها که هیچ گاه تجربه چنین بغازی را نداشتند بازی را بسیار عصبی دنبال کردذند و همین باعث شد تا بازیکنان آن‌ها دو کارت زرد هم بگیرند. ضد حملات زهر دار الجزایر در ادامه کار و دفاع مستحکم آن‌ها حریف را به چالش جدی کشید و آن‌ها هرچه تلاش کردند راه به جایی نبردند.

شاگردان بلماضی همچنین در این نیمه هم حملات جدی و خطرناکی ترتیب دادند و در نهایت موفق شدند وبا همان تک گل بونجاح پس از ۲۹ سال قهرمان جام ملت‌های آفریقا شوند و جام قهرمانی را بالای سر ببرند. سنگال هم اگرچه بازینده بازی بود، اما تومانست بهترین نتیجه تاریخ فوتبالش را در یک جام معتبر به دست آورد.  


بیشتر بخوانید:

تماشای دیدار فینال جام اتحادیه آفریقا برای الجزایری‌ها رایگان شد

نیجریه یک - تونس صفر/ پایان خوش عقاب ها در جام ملت های آفریقا


انتهای پیام/ 

الجزایر قهرمان جام ملت های آفریقا شد 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار